Bevalplaylist, welke muziek

<p>Ok, misschien een gekke vraag, maar maken jullie een bevalplaylist of heb je nagedacht over muziek luisteren tijdens de bevalling? Het lijkt mij wel fijn als je weeën hebt, maar ik vraag me af wat voor soort muziek je dan wilt luisteren. Kan me enerzijds voorstellen dat meditatie/hypnotiserende muziek heel fijn is, helpt misschien om in een ritme of trance te komen en bij de ademhaling en ontspanning (ik verkramp snel). Aan de andere kant misschien ook wel wat oppeppende muziek voor energie of kracht. </p><p>Als iemand tips of ervaringen heeft voor goeie muziek, dan hoor ik het graag! </p>

Ik had dit gemaakt op Spotify voor mijn bevalling,  muziek a la 'Frances' stijl. Heerlijk dagje mee bezig geweest, 0 seconden aan gehad bij mijn bevalling, haha, wilde er niks van weten. Had het druk genoeg en had geen behoefte aan meer prikkels.

Ik had ook een mooi een playlist gemaakt.. thuis boxje vergeten. Daar de radio maar aangezet en dus de hele bevalling kerstmuziek op de achtergrond ? Maar heb daar verder niks mee gedaan of aan gehad. Ik denk dat je voor jezelf gewoon fijne muziek moet aanzetten

Hahaha wat een grappige reacties. Kerstmuziek lijkt me de hel! Maar dus maar niet teveel tijd in muziek uitzoeken investeren dus... las wel eens over meditatiemuziek, maar ben daar zelf niet zo in thuis. 

Geweldig, bevalmuziek! Ik denk dat ik bij de tweede een film heb gekeken, maar zou niet weten welke. Ik was van plan om cake te bakken, ook niet van gekomen. Bij de eerste zou ik helemaal niet weten wat ik gedaan, gezien of geluisterd heb. 
Maar als ik het achteraf moet zeggen, denk ik iets dansbaars. Iets dat afleiding geeft van het hele gebeuren tussen de weeën door. Zeker geen meditatie. 

Ik vond het heel fijn om muziek te hebben tijdens de bevalling. Op spotify had ik een playlist gemaakt. Het waren wisselende nummers. Ik had bijv. Een nummer dat mijn man en ik beide heel leuk vonden erin gezet, relax nummers (snatnam kaur is een hele mooie) en verder gewoon nummer die mij een goed gevoel gaven. Zo had ik ook een van de nieuwe nummers van krezip, vond ik toen erg leuk. Als ik 'm nu hokr, moet ik weer denken aan de bevalling, dit vind ik erg fijn en  tegelijkertijd heel bijzonder.

Terug
Bovenaan