Bevalplaylist, welke muziek

Ik heb daar echt totaal geen behoefte aan gehad ? Ik zou denk ik muziek kiezen die je nu ook al fijn vindt om naar te luisteren.
Wat de ademhaling betreft zou ik je aan willen raden om eens contact op te nemen met een haptotherapeut voor oefeningen. 

Zat deze week ook net te denken aan het maken van een bevalplaylist! Of mooie fijne muziek voor als ze geboren is! Ook heel wisselend trouwens.. vrolijk.. krachtig.. tot meer spiritueel. Gewoon idd waar ik me nu ook fijn bij voel.

Is het een idee om een of meerdere playlists te maken? Dan kan je ter plekke beslissen aan welke playlist je het meest behoefte hebt :)

Ik heb tijdens de ontsluitingsweeën thuis nog wel muziek geluisterd, maar niet te hard en rustige muziek (pop of iets wat je leuk vind). In het ziekenhuis geen moment meer over gedacht haha.
Maar wel leuk om aan te werken vond ik en om je voor te bereiden op de bevalling.

Je kan ook een lijst samenstellen met betekenisvolle nummers voor jou en je dan zoveel mogelijk proberen te concentreren op de teksten en deuntjes als afleiding. Wat ik zelf leuk vond was om wat nummers toe te voegen die over ouderschap en zwangerschap gingen. Die vind je overal op internet, bijv. deze: https://mybabywatcher.com/liefste-zwangerschaps-en-babynummers/
Succes met de bevalling! 

Wat een goed idee! Bij het maken van het geboorteplan kom ik nu idd de vraag tegen of ik muziek wil bij de bevalling. Nu had ik eerder zoiets van ja leuk maar hoe regelen we dat. Maar ik vind het nog niet zo'n gek idee om een playlist te maken. Ik denk dat ik dat wel ga doen ook een stukje voorpret haha. Nu ik zwanger ben, ben ik trouwens fan van Nina Lee zij geeft ook een album wat op spotify staat genaamd: Sacred Pregnancy :). Ik denk dat er wel een paar nummers daarvan op mijn playlist komen.  

@ Vivi, wat tof dat je ook mantra's luistert. Ik draai haar elke dag.

Ik zelf had in feb 2018 bij de geboortr van ons zoontje piano playlists aan, mijn vriend had die gemaakt. Ik ben groot fan van Ludovico Einaudi en Yiruma. Luister ik ook al jaren gewoon elke dag om rustig te worden . De bevalling duurde 36 uur, dus het hielp mij heel erg om rustig te blijven. Was een hele romantische badbevalling.
Toen we die muziek bij de tweede luisterden, feb dit jaar, heb ik geloof ik heel hard geroeoen dat die takkeherrie uitmoest, maargoed hij is in 1.5 uur geboren, thuis op bed, terwijl ik in mn hoofd weer zo'n romantische bad bevalling wilde. Ik had gewoon alle aandacht en energie nodig bij de weeenstorm...

Ik zou een paar playlists maken van muziel d8e je fijn vind van techno tot klassiek tot whstever feels good. Ik weet van iemand dat ze keilekker ging op techno.. Het hielp haar om de weeen de baas te zijn zo van: Kom maar op ik lust je rauw vuile wee! Maar dan kan je dus bij meerdere playlists op het moment zelf kijken wat je fijn vind.

Ik denk dat als je bij mij muziek had opgezet ik de radio kapot had gegooid haha. Maar als je denkt daar wel wat aan te hebben zou ik gaan voor muziek waardoor jij ontspant. Of dat nou rustige muziek is of hardcore.. dat maakt niet uit. Tijdens de bevalling is het meest belangrijke dat jij je goed voelt en jij je ontspant. En je kunt altijd meerdere playlists maken, werkt de 1ne op dat moment niet dan kun je de andere opzetten 

Terug
Bovenaan