Bewegingen baby

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi

Ik lees overal dat na en week of 34 de bewegeingen van de baby echt minder worden omdat ie minder ruimte krijgt om te bewegen. Nu had ik daar vorige week inderdaad last van, alleen de laatste 3 dagen beweegt het constant en het doet me echt zo ontzetend veel pijn dat ik de hele dag door de tranen over mn wangen heb lopen. Ik kan niet eens normal zitten! Het doet pijn in beide zijen, in mn rug, onderbuik, bovenbuik, overal! Het voelt echt alsof het allemaal ontzettend schuurt.Iedere nacht lijkt het ook alsof de baby om zn as draait (dus van de ene kant naar de andere kant heen en weer rolt met het ruggetje)
Vraag me echt af of ik niet veel te weinig ruimte heb voor een baby :S moet nog 5 weken! Is dit normaal?

Liefs Antoinet

hallo,

ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap ook gehad een zeer bewegelijk kind, tot de laatste weken, ze bleef zich draaien en ik weet dit is niet prettig. je kan hier verder volgens mij ook niks aan doen, zolang de baby genoeg ruimte heeft kan dit geen kwaad. ik hield altijd mijn buik aan twee kanten vast op tip van de vk, je geeft dan een beetje tegendruk en het verzacht een beetje, je kindje is zich nu de positie aan het uitzoeken voor de bevalling.
hopelijk wordt de pijn wat minder, ik wens je veel succes, de laatste loodjes van je zwangerschap!!!

veel liefs joy

hoi,

Dit is je eerste zwangerschap en het kindje groeit en heeft meer ruimte nodig, en deze maakt die dan zelf door te draaien en dat soort dingen, vooral als een vrouw hele strakke buikspieren heeft zal het iets minder comfortabel zijn daar binnen, ( haha Had ik absoluut geen last van) maar maak je geen zorgen zolang de verloskundige niet constateert dat het kindje niet lekker in z,n vel zit is er niets aan de hand je kan het wel voorleggen natuurlijk de volgende keer en ook is het welleens zo dat dit soort kindjes toch een week of twee vroeger komen maar dan is er echt sprake van ruimtegebrek, bij ons op school zit een juf die had een toeter, en zelf was ze heel tenger en klein, en dit was haar tweede kindje maar ze ging met zwangerschapsverlof uitgaande dat ze nog zo,n zes weken te gaan had, nou mooi niet 1,5 week later hangde het geboortekaartje aan het bord bij de ingang, dus je weet maar nooit, maar bij mij zelf had ik dit idee ook ik had ontzettend veel pijn aan de onderkant dacht dat ik ieder moment kon bevallen nou ze heeft zeker nog 1 maand gezeten, zelfs de verloskundige zei steeds ik had je niet terug verwacht, ze kwam zelfs twee dagen te laat en misschien had het nog langer geduurt  als ik niet  ingeleid was, maar als je het niet vertrouwd altijd contact opnemen met je verloskundige of gyno.. veel succes met je zwangerschap en aankomende bevalling.

groetjes Bianca

Dag meid,

ik had mij ook laten vertellen dat de baby minder beweeglijk zou worden na een aantal weken. Nu, dat is hier ook zeker niet het geval... Ik voel ze nog steeds heftig te keer gaan daarbinnen. Ik ben 38 weken.
Dus het kan voor elke dag zijn. Brrrr spanning allom...

Als je echt heel veel last hebt, dan zou ik dat zeker eens aan je gynaecoloog melden. Oké, mss niets aan te doen, maar met ff melden doe je zeker niets verkeerd e!

Liefs,
van ons...

Hoi hoi!

Pff ik ben dus niet de enige die het idee had dat de baby rustiger zou worden. Wat raar zeg, het staat echt overal geschreven dat dat het geval zou zijn en toch blijkt dat veel mensen nog steeds en drukke baby hebben. Ik moet zeggen dat het zo z'n voordelen heeft, ik voel de baby goed en als ik hem/haar een uur niet heb gevoeld ben ik wel een beetje paniekerig want als je het zo goed voelt weet je ook dat het goed zit. Aan de andere kant is het echt heel erg pijnlijk en vermoeiend. Het is overdag net zo druk als snachts dus ik doe bijna geen oog dicht (en als ik in slaap val word ik 100 keer wakker door de bewegingen, zelfs mn vriend werd er wakker van toen ik lekker tegen hem aan was gekropen in bed!)
Maandag staat een afspraak bij mn gynaecoloog, dus maar eens even zien wat hij er van zegt :)
Ben benieuwd!

Bedankt voor de reacties en jullie natuurlijk ook veel stertke met de laatste loodjes en je drukke baby!!!!!

Liefs Antoinet

hoi antoinet,hi hi wat leuk een naamgenootje..
dat wat je schrijft is heel normaal,ben zelf afgelopen juli bevallen van een gezonde dochter en tydens mijn zwangerschap was de kleine ook errug beweeglijk,vooral savonds in bed,en idd ze lag soms ook links met t ruggetje en even later hemaal anders,op t laatst zag je dr gewoon gaan,mooi om te zien..geniet nog maar lekker vd bewegingen want ik miste t eerst nogal toen ik net bevallen was,maar ben supergelukkig met onze spruit!! succes met de laatste loodjes!!!doei groetjes antoinet

haha, nou hier is er een die echt niet rustiger aan is gaan doen. ik ben nu 38 weken en 2 dagen en het is af en toe echt een enorme party in mijn buik. het kindje is echt enorm bewegelijk en schopt, draait er volop los. Ze heeft het waarschijnlijk lekker naar haar zin. Maar het doet mij inderdaad af en toe wel wat pijn. Maar het heeft ook wel weer zijn charmes vind ik.

Hallo dames

Haha, heej grappig inderdad, een naamgenootje, dat zie ik niet vaak! Gelukkig zijn er meer die het herkennen en is het dus helemaal niet zo raar, ik dacht al dat ik iets abnormaals mee maakte haha want boeken e.d schrijven alleen over het feit dat de baby heel erg rustig word maar goed, niet alles dat geschreven staat is dus waar! Ik geniet er ook wel van hoor, het is ook een hele geruststelling als ik de baby zo vaak voel, hij/zij doet het dus hartstikke goed en heeft het blijkbaar erg naar zn zin daarbinnen :)
Soms vind ik het ook wel leuk om mn buik dan zo te zien bewegen, maar soms (als er een been word gestrekt of een elleboog word uitgestoken) word ik er ook een beetje naar van om te zien wat die kleine allemaal voor enge fratsen uithaalt in mn buik!!!

Liefs Antoinet

Terug
Bovenaan