Bewust kiezen voor 1 kindje ?!

Hi

Even een reactie op Rita. Ik heb wel  een broer en een zus, en ging vroeger niet met ze om. Ja  af en toe, elkaar de  koppen inslaan.  Mijn broer is 2 jaar jonger, en deed hele andere dingen (hij auto's ik poppen), mijn zus en ik schelen 5 jaar, wij speelden al helemaal niet samen. Dus ook al had ik wel een broer en zus, ik speelde met vriendinnen, ook op vakantie. Ik wil je hiermee niet aanvallen ofzo hoor, maar ik dacht laat het je even weten, een broer en zus is geen garantie dat je ermee kan spelen. En ook niet dat je dingen samen doet.

Groetjes,
Lia

 
Hoi,

ik ben 6 weken geleden bevallen van een prachtige zoon, Elias. 2 weken na de bevalling zei mijn man dat hij wel voor een 2de wou gaan, ik was helemaal mijn kluts kwijt. Want daar stond mijn hoofd nog helemaal niet naar. (Erg veel last van hormonen, begin nu nog maar weer normaler te functioneren)
Gisteren hebben we het er nog eens over gehad, het blijft moeilijk.
We zijn namelijk alletwee enig kind, en ik heb altijd gezegd dat ik veel kinderen wou. Maar nu ons kindje er is, heb ik met 1 wel genoeg. Mijn man is 12 jaar ouder dan ik (nu 38 geworden) en hij vind dat als we nog eentje willen, we dat dan maar snel moeten doen. Terwijl ik zoiets heb van, eerst genieten van Elias en wennen aan zijn gezelschap. We hebben vanuit praktisch oogpunt gezien ook geen plaats voor nog een tweede aangezien mijn schoonvader hier ook woont, we kunnen hem toch niet buitenzwieren (al zou ik dat bij momenten heel graag doen)?Ons huis is niet groot genoeg voor een groter gezin.

Groetjes Eva
 
Hoi,
Mijn zoontje is inmiddels 5 maanden. Wij waren voor tijdens en vlak na de bevalling het er samen over eens dat het er bij 1 zou blijven dit omdat mijn man 11 jaar ouder is (nu 43) en al 2 kinderen heeft. Maar na 2 maanden begon het bij mij alweer te kriebelen en dit heb ik eerlijk vertelt. We zijn er samen nog niet uit maar we kunnen er in ieder geval over praten en het zeker nog geen definitief nee is.
Groetjes Thessa
 
Terug
Bovenaan