bewust plannen...

A

Anoniem

Guest
hoi,
mischien een stomme vraag,maar wij zijn hier aan het denken waneer we evt aan een tweede kindje willen beginnen.
hebben jullie ook bewust gekozen om te proberen in een bepaald jaargetijde zwanger te raken of om met verlof te gaan...of vanwege de leeftijd van het eerste kindje.
Ik ben wel nieuwchierig wat jullie gedachtes hierachter zijn...
groetjes piewie.mv Mila.

Hai Piewie,

Mijn mening? Als je iets niet kunt plannen (of nog erger: neemt), dan zijn het wel kinderen. Als je er klaar voor bent, is het toch altijd maar weer afwachten of het gaat lukken................

Dus nee, hier geen geplan, niet gekeken naar jaargetijden (ook nog nooit over nagedacht) en pas begonnen toen we er samen klaar voor waren.

Groetjes
Susan

Het enige plannen wat wij hier hebben gedaan is kijken naar onze leeftijden. Ik was 32 en Remco 36. Vrienden van ons zijn al vier jaar bezig. Ik had best nog een jaartje of twee willen wachten maar niet als wij er ook zo lang over zouden hebben gedaan. En er is bij ons wel gebleken dat er weinig te plannen viel. Ik heb twee miskramen gehad en uiteindelijk was de derde poging raak. Daar hebben we in totaal een jaar over gedaan.

Wij zijn ook begonnen toen we er aan toe waren. Nu zijn we bezig voor de tweede, al een poosje. Helaas lukt het allemaal nog niet zo. En qua jaargetijde etc daar kijken we niet echt naar. Alles heeft zijn voordeel/nadeel, voor ieder persoonlijk. Ga ervoor wanneer je er aan toe bent.
Groetjes, Esther.

Als het te plannen was graag! Tuurlijk je plant het dusdanis dat we met de pil zijn gestopt toen het financieel enzo kon. Maar hoelang het daarna duurt.... Wij zijn nu voor de 3e bezig. We willen er het liefst weer 2 jaar en een paar maanden tussen. Maar of dat gaat lukken ...als het snel gaat is het minder dan 2 jaar maar voor het zelfde geld lukt het niet en zit er 3 jaar tussen.

Ik heb eerlijk gezegd wel altijd de seizoenen in mijn achterhoofd gehad . Maar dan ook niet meer dan dat. De eerste keer wilde ik eigenlijk heel graag dat het kindje  in het voorjaar/zomer geboren zou worden, maar toen we eenmaal de beslissing hadden genomen om het te gaan proberen, kon ik niet meer wachten. Ik kreeg echter kort na elkaar 2 miskramen. Bij de eerste zwangerschap  zou ik half februari 2004 uitgerekend zijn en bij de tweede zwangerschap zou ik begin april  2004 uitgerekend zijn. Die twee gingen dus allebei niet door en toen ik voor de derde keer zwanger was (van Merijn) was ik 1 juni uitgerekend!!!!! Tja, zo graag gewild, maar zelf te weinig geduld om te wachten en dan  uiteindelijk toch krijgen wat ik graag wilde!  Toeval? Soms twijfel ik wel aan bepaalde dingen hihi!

Bij Siebe telde vooral mijn leeftijd mee. Ik was 36 jaar, maar er viel wederom weinig te plannen, want zo snel ik bij de eerste keer steeds zwanger werd, viel het bij Siebe maand op maand weer tegen. Nou ja, uiteindelijk was ik na 5 maanden (al weer) zwanger, maar na mijn ervaring van de vorige keer vond ik dat lang duren (ben nogal ongeduldig aangelegd!). Ik heb ook altijd gezegd dat ik graag minimaal 2 jaar tussen de kindjes wilde hebben en ondanks dat Siebe besloot 4 weken vroeger te komen is dat toch gelukt. Er zit nu 2 jaar en 6 weken tussen.

Hoi, nee echt plannen niet, maar wel meteen tellen wat als......dan is dat ongeveer in.......? Ochja, over elk seizoen is wel iets te zeggen. Er is altijd wel een mouw aan te passen. Veel succes Wendy

bedankt voor jullie reacties,
ik snap natuurlijk dat je het niet echt kunt plannen,maar wat je evt graag zou willen.
en dan afwachten of het lukt natuurlijk.!
ik snap dat dat niet vanzelfsprekend is.
Als wij een tweede kindje mogen krijgen zouden wij er ook minimaal twee jaar tussen willen hebben.al kriebelt het hier al wel,ik ben er nog niet aan toe.Mila is net 13 maanden en het eerste jaar  vondt ik het een bewogen jaar.voor het eerst moeder en flink moeten ontzwangeren.  
dus wij hebben nog wel de tijd,leeftijd speelt niet een rol.ik ben net 2 weken 29 jaar.
Ik zou van het voorjaar graag willen stoppen met de pil,maar als het dan niet goed voelt zou ik het nog niet doen.net wat jullie zeggen,je gevoel is het belangerijkste!
liefs piewie,mv Mila

Terug
Bovenaan