A
Anoniem
Guest
Bewust plannen???
Nou nee.
Na een eerste keizersnee was het advies minimaal 9 maanden wachten tot je weer zwanger wordt. Na de geboorte van Jasper ben ik met een nieuwe baan begonnen.
Is Erik, mijn man, thuis tot de maatschap toegetreden en toen wij erweer aantoe waren werd ik de tweede cyclus zwanger. Wat een luxe wat een geluk. Wat ging dat makkelijk bij Jasper en Aniek.
Bij Mirthe ging het allemaal niet zo makkelijk.
Waarom niet???
Wij weten het niet.
Op een gegeven moment dan toch maar naar de dokter.
Hij wist het niet en stuurde ons door naar de gynecoloog.
Ook die kon niets vinden behalve een vreemde cyclus maar dat wisten we zelf wel.
Netjes iedere vier weken twee dagen ongesteld, daarna een dag of twee-drie niets en dan in alle hevigheid opnieuw ongesteld. Maar dit hadden sommige vrouwen altijd dus voor de gynecoloog niets bijzonders.
Zelf begon ik te twijfelen: "Zou mijn lichaam zeggen na twee keer een keizersnee is ht genoeg?" Maar de wens om een derde was er wel degelijk.
De gynecoloog verwees ons door na een fertiliteitsarts, achteraf de arts die bij Aniek de keizersnee heeft gedaan. Dat wekte vertrouwen.
Ook zei kon niets vinden. Dan maar verder onderzoek. Een baarmoederonderzoek, misschien verklevingen of vleesbomen??? Ook deze uitslag was goed.
Wat dan te doen.
Zij raade ons een hormoonbehandeling aan. Wij wisten zelf precies hoever we wilden gaan. We hebben twee gezonde kinderen tot hoever ga je dan?
Je merkt dat je je grenzen gaat verleggen. Oké een behandeling met Puregon (hormoon via moeders voor moeders, wat was ik blij daar twee keer aan mee te hebben gedaan). Dat was voor ons ook het maximale. Verder medisch ingrijpen wilden wij niet. Zeker niet omdat zowel bij Erik als bij mij alles medisch gezien normaal was en we al twee prachtkinderen hadden. Gelukkig bleek ook niet meer nodig zelfs de Subcutaan wat met een injectienaald moest en niet met zo'n mooie pen kon was niet nodig. Pffffffffffffffffffffffffffffff. <-- Daar zag ik gewelig tegenop. Gelukkig was het na de eerste hormoonbehandeling direct raak. Was die behandeling nu nodig vroeg ik achteraf aan de gynec? Hier zullen we nooit antwoord op krijgen maar ik wil maar zeggen plannen... volgens mij is dit onmogelijk. Kijk eens om je heen hoeveel mensen zijn ongewild kinderloos of bij hoeveeel mensen gaat het regelmatig mis. In onze vriendenkring kan ik er verschillende aanwijzen. Geniet van het samenzijn en van je gezin en als je eraantoe bent kijk of je een tweede, derde en/of zoveelste kindje MAG ONTVANGEN!
Liefs, Helma mv Mirthe, Aniek en Jasper.