Bezoek aan je verloskundige gaat dit van je uren af?

Hi

Ik heb een vraagje, volgens mij kan het niet maar ik vraag het toch even voor de zekerheid na.

Wanneer ik naar de VK ga wordt dit afgetrokken van mijn uren, opgespaarde uren. Dit kan toch niet ik bedoel wanneer je naar de VK gaat moet je werkgever jou hier de ruimte voor geven of niet?

Ik hoop wat te horen hierover.

Hallo

Naar mijn weten moet je werkgever je daarvoor vrij geven.
Het is niet de bedoeling dat je daar je je vrije uren aan op maakt.
Succes!!!!!!

Groetjes bg

Hallo,

Je moet inderdaad vrij krijgen voor dergelijke bezoekjes, en je man trouwens ook. Het geldt als bijzonder verlof, net zoals wanneer je bijvoorbeeld naar de dokter of het ziekenhuis moet voor iets anders. Het is wel reeel dat je werkgever je vraagt bezoekjes op je vrije dag te plannen, als het mogelijk is. Zo niet, dan mag het alsnog niet van je uren afgehaald worden.

Groetjes, Margje

Ja dat denk ik ook. Ik kreeg vorige week te horen van mijn collega die de adminstratie bij houdt dat ze de tijd dat ik afwezig ben (anderhalf uur) af moest trekken van mijn uren.

Nu blijkt dat ik een aantal uur in de min sta. En ik vond t al vreemd dat ik in de min stond. Maar nu weet ik waar het mee te maken heeft.

Ik heb het ook opgezocht in de Cao en daar stond ook in dat daar de ruimte voor moet krijgen van je werkgever.

Maar ik hoorde ook  van mijn collega dat mijn werkgever zei.
Wanneer je deeltijd werkt (zoals ik 32 uur) dan gaat het wel van je uren af.
Wanneer je fulltime werkt dan is dit niet t geval.

Ik vind het maar vreemd?

hallo,
zou het kunnen zijn dat het per cao verschillend is?
ik werk bij justitie en die moeten idd uren geven voor de VK maar ook HA of ziekenhuisbezoek. maar er staat ook een vast aantal uren voor. als je die overschrijdt kunnen ze de resterende uren van je verlofuren halen. maar dat gebeurt bij ons nooit.
ik wist trouwens niet dat ook je man verlof voor de VK krijgt?

groetjes martine (26 weken)

Ik ben P&O'er en ik weet 100% zeker dat dit niet van je verlofuren af mag gaan. Doktersbezoeken vallen onder Kort Verzuim. Ik zou dit dus zeker niet accepteren.

Succes!
gr.Ingrid

Terug
Bovenaan