Bezoek opa/oma

Hoi mama's,

Ben eigenlijk benieuwd hoe vaak jullie kids opa en/of oma zien, dus wanneer gaan jullie op bezoek naar (schoon)ouders (als die er nog zijn natuurlijk).

De vraag komt vanwege het feit dat mijn schoonmoeder altijd klaagt dat we zo weinig komen. Ik word er soms zo geirriteerd van. Net alsof we niets anders te doen hebben. We hebben ook andere familie die een bezoekje waarderen en dan ook nog vrienden. En we willen ook weleens een weekend thuis zijn met zijn drietjes.
We bezoeken haar en haar vriend zo'n (gemiddeld) 1x in de 4 weken. Soms kan er een week langer over gaan en soms ook korter. Ze wonen zo'n 20 min. van ons vandaan met auto.

Mijn moeder (vader is overleden) bezoeken we ook zo om de 4 a 6 weken. Ze woont 2 uur rijden bij ons vandaag en als we er heen gaan blijven we vaak een nachtje (soms 2 slapen). Omdat heel mijn familie daar woont (3 broers/2 zussen met aanhang en kids) combineren we deze bezoeken vaak als er een verjaardag is van de één of ander en als dat niet zo is, gaan we wel wat familie langs en zitten dus niet alleen bij mijn moeder.

Mijn schoonmoeder denkt dus dat we daar vaak 2 hele dagen zitten en dat mijn moeder Rebecca veel meer ziet als zij. We krijgen het maar niet uit haar hoofd.

Mijn schoonvader woont ander half uur bij ons vandaag met zijn vrouw (mijn man zijn ouders zijn gescheiden), maar daar komen we niet zo veel. We zouden het wel willen, maar 3x per jaar daar heen halen we soms moeizaam. Wel hebben we regelmatig telefonisch contact.

Ben benieuwd....
Groetjes, Marianne

mijn moeder zien we zeker in de week, maar komt ook vaak hier langs
mijn vader (mijn ouders zijn gescheiden) is denk vaak als ik zeg dat we er 4 keer per jaar komen
bij mijn schoonouders komen we eigenlijk nooit
heel slecht contact

ik zie mijn moeder ongeveer om de dag...ze past ook op als ik op school moet helpen of moet werken
ze is ook heel close met ons allemaal, bij mijn zussen enz. De kinderen zijn ook gek op haar, kennen haar heel goed omdat ze er vaak komen.
onze kinderen eten op donderdag ook tussen de middag met school bij haar. Al jaren een traditie.
Het houdt in dat ze ook altijd thuis zijn daar...
ze logeren er voor de lol enz.

mijn vader zie ik 1 keer per twee weken denk ik
soms elke week, soms alleen even een praatje onderweg bij school, of hij past hier op en doen we een bakkie

mijn schoonouders ongeveer 1 keer per maand gemiddeld. Hier is het contact minder, maar dat is zo altijd geweest. ze zijn druk met hunzelf
kan ook zijn dat we ze opeens twee maanden niet zien.
maar heb niet het gevoel dat ze ons missen

Dus hier gaat het wel anders, maar we wonen ook dichter bij elkaar, dus dat maakt het anders

Pascal

Mijn schoonmoeder komt gemiddeld zo'n 3 x per dag even binnen, whahahah! Altijd gezellig, ze blijft ook maar 10 minuten per bezoek, en is altijd op nieuwschierige basis zal ik maar zeggen. Kijken we allemaal wakker zijn, wat we gaan eten, of Jobje al wakker is om even te knuffelen, of ik mijn jieuwe rooster al heb, om een diest te ruilen..... Of gewoon even gezellig, hahahhaha!

Tja, mijn schoonmamsie ziet de kleinkiddies best veel en regelmaltig geloof ik...

Mijn schoonouders zien we in ieder geval 1 keer in de week en daarnaast passen ze ook om de week 1 dag op de kinderen.
Mijn vader is heel wisselend, ik kan niet naar hem toe en ben dus afhankelijk wanneer hij hier heen komt, meestal zo'n 1 keer in de maand misschien een keer 2 maanden.

Wat is dat toch met schoonmoeders.... Die van mij heeft ook wat te zeuren daarover. Het liefst zou ze zien dat we (eigenlijk het liefst alleen mijn man en de kinderen) iedere week kwamen. Maar daar heb ik echt geen zin in hoor! 1x per 2,3 of soms zelfs 4 weken is echt genoeg! En als ze ze zo graag wil zien kan ze toch zelf ook een keer aankomen? Mijn schoonouders komen wekelijks bij ons in de buurt, maar verrekken het om dan even langs te komen. Al was het maar voor een bakje koffie. Ze vinden het hier te rommelig..... Tja, gevolg is dat ze de kleinkinderen pas zien als wij bij hen komen. We houden ze niet bij opa en oma weg, maar we hebben gewoon ook vaak andere dingen. (werk, familiedingen, gezinsdingen, etc) Een half jaar geleden hebben we een pittig gesprek hierover (en andere zaken) gehad. Ze weten nu precies waar ze aan toe zijn. Bij mijn ouders lopen we ook de deur niet plat. Zien elkaar ong 1x per 2 weken. Maar mijn ouders stappen gerust zelf in de auto en komen hier naar toe als ze hun kleinkinderen willen zien. Dat komt dus meer van 2 kanten.

Maar zowel mijn schoonouders als mijn ouders willen graag een vinger in de pap hebben.
Bijna 12 jaar geleden zijn wij heel bewust een stukje bij ze vandaan gaan wonen. Zo kregen wij een beetje lucht. We vinden het nog steeds een goede stap!

Groetjes, Cathy

Wij hebben echt een goede band met beide ouders. We wonen in hetzelfde dorp en op maar 5 minuten afstand...dus echt een "kliekje'. Mijn schoonouders passen iedere week op, mijn ouders om de week. En als ze de kids langer dan een dag of 3 niet gezien hebben komen ze langs...haha. Maar omdat de band zo goed is vind ik het ook gezellig. Ik ga ook gerust zonder man bij schoonmama op de koffie. Bij ons dus "one happy family" (klinkt best klef zo eigenlijk...haha). Maar wij voelen ons er allemaal goed bij!

groetjes,
Patty

Hier eigenlijk ook geen problemen met schoonmams. We zien elkaar regelmatig, de ene keer is dat 2 x per week en de ene keer 2 weken niet. Wonen ongeveer 15 kilometer van ons af.
Ook ik ga met gemak met alleen de kinderen op de koffie is altijd wel gezellig.
En mijn ouders (Mijn moeder zowiezo) zien de kinderen toch wel zeker 2 x per week. We hebben een goede band en mijn man heeft ooknog eens een bedrijf samen met vader.
En idd ik vind ook dat eht van beide kanten moet komen en dat afstand geen probleem moet zijn maar dat je dan "genoegen neemt met bijv 1 x per maand en evt om en om dan is het ook beter te doen.

Groetjes Pally

Terug
Bovenaan