<p>Ik zou graag jullie mening horen over het volgende:</p><p>7 weken geleden ben ik bevallen van onze dochter. Wij hebben besloten om familie wel op bezoek te laten komen (uiteraard zonder klachten etc) Nu verschillen mijn partner en ik, en onze families, nogal van mening over het ontvangen van bezoek. Mijn familie vraagt altijd vooraf of en hoelaat ze langs kunnen komen en blijven nooit (te) lang hangen. Ik merk aan onze baby dat ze eigenlijk nooit slaapt als er bezoek is en dat ze vaak wat onrustig is. Nu vind ik zelf 4 uurtjes echt de max. En dat vind ik eigenlijk al lang voor zo’n jonge baby. De familie van mijn vriend (oma, tantes en moeder) worden meestal smiddags pas wakker en tegen de tijd dat ze op bezoek willen komen is het vaak al 8/9 uur ‘s avonds... ze zijn ook prima in staat om tot 12/1 uur te blijven hangen. Terwijl ik juist regelmaat probeer te creëren door een vaste avondroutine aan te houden. Nu zouden ze morgen op bezoek komen en ik stelde voor aan mijn vriend om ze in de middag te laten komen zodat ze dan bij tijds (rond 9) weer weg zijn. Natuurlijk ga ik niet zeggen dat ze moeten vertrekken maar als ze in de middag komen is de kans kleiner dat ze tot zo laat in de avond blijven. Dit viel echter totaal in het verkeerde keelgat bij mijn vriend. Hij vind dat zijn familie moet kunnen komen wanneer ze willen, ook al is dat laat in de avond. Hij vind ook dat als wij bij hen op bezoek gaan rond 3/4 uur in de middag, ik niet moet ‘zeuren’ om 8 uur dat ik naar huis wil. Hij denkt dat de baby wel tegen de prikkels kan en heus wel rust krijgt. <br /><br /></p><p>Ik ben het hier natuurlijk niet mee eens maar in zijn familie is dit de normale gang van zaken. Wat vinden jullie hiervan en hoe zouden jullie hiermee omgaan? </p>