Jeetje wat vervelend. Ik snap wel hoe je je voelt. Mijn man is van turkse komaf en daar is het ook normaal dat familie komt en gaat wanneer ze willen. De eerste dagen na mijn bevalling zat ik met 30 man in ons huis en begrijp dan ook dat borstvoeding geven waar ze bij zijn niet kan dus dat ik naar boven moest lopen en dat hun normale praten schreeuwen is. Uiteindelijk belande mijn dochtertje in het ziekenhuis vanwege geelzucht. Daarna was voor mij de maat vol. Ik had drie helse nachten in het ziekenhuis gehad en heb toen heel standvastig tegen mijn man gezegd: er komen alleen mensen als ik dat wil. Ik ben bevallen, dat kind is klein en ben je het er niet mee eens, dan is dat jou probleem, jij bent niet bevallen dus in deze heb ik het voor het zeggen.
Ik moet wel zeggen dat mijn man al niet de moeilijkste is. Hij heeft altijd begrip voor mijn mening. Het enige waar ik tegenaan liep was dat hij uit respect niks wilde zeggen tegen zijn familie. Uiteindelijk heb ik dat gedaan. Ik heb netjes gezegd dat er maar twee groepjes kunnen komen per dag en dat werkte eigenlijk heel goed. Als wij dachten: ze blijven heel lang, hoefden wij alleen maar te zeggen; het andere groepje komt en dan wisten ze dat ze op moesten staan. Ook hebben wij gezegd dat het na half 10 savonds rustig moest zijn en als ze wel bleven zitten ging ik gewoon naar boven met mijn dochtertje. Geloof mij, dan gaan ze snel weg want ze zijn er voor de baby.
Ik moet wel zeggen dat mijn man al niet de moeilijkste is. Hij heeft altijd begrip voor mijn mening. Het enige waar ik tegenaan liep was dat hij uit respect niks wilde zeggen tegen zijn familie. Uiteindelijk heb ik dat gedaan. Ik heb netjes gezegd dat er maar twee groepjes kunnen komen per dag en dat werkte eigenlijk heel goed. Als wij dachten: ze blijven heel lang, hoefden wij alleen maar te zeggen; het andere groepje komt en dan wisten ze dat ze op moesten staan. Ook hebben wij gezegd dat het na half 10 savonds rustig moest zijn en als ze wel bleven zitten ging ik gewoon naar boven met mijn dochtertje. Geloof mij, dan gaan ze snel weg want ze zijn er voor de baby.