Bezoek

Jeetje wat vervelend. Ik snap wel hoe je je voelt. Mijn man is van turkse komaf en daar is het ook normaal dat familie komt en gaat wanneer ze willen. De eerste dagen na mijn bevalling zat ik met 30 man in ons huis en begrijp dan ook dat borstvoeding geven waar ze bij zijn niet kan dus dat ik naar boven moest lopen en dat hun normale praten schreeuwen is. Uiteindelijk belande mijn dochtertje in het ziekenhuis vanwege geelzucht. Daarna was voor mij de maat vol. Ik had drie helse nachten in het ziekenhuis gehad en heb toen heel standvastig tegen mijn man gezegd: er komen alleen mensen als ik dat wil. Ik ben bevallen, dat kind is klein en ben je het er niet mee eens, dan is dat jou probleem, jij bent niet bevallen dus in deze heb ik het voor het zeggen.

Ik moet wel zeggen dat mijn man al niet de moeilijkste is. Hij heeft altijd begrip voor mijn mening. Het enige waar ik tegenaan liep was dat hij uit respect niks wilde zeggen tegen zijn familie. Uiteindelijk heb ik dat gedaan. Ik heb netjes gezegd dat er maar twee groepjes kunnen komen per dag en dat werkte eigenlijk heel goed. Als wij dachten: ze blijven heel lang, hoefden wij alleen maar te zeggen; het andere groepje komt en dan wisten ze dat ze op moesten staan. Ook hebben wij gezegd dat het na half 10 savonds rustig moest zijn en als ze wel bleven zitten ging ik gewoon naar boven met mijn dochtertje. Geloof mij, dan gaan ze snel weg want ze zijn er voor de baby.

Poeh vreselijk idd! 7 weken is nog zo jong en in het begin slapen ze misschien kberal maar bij ons werd dit ma een tijdje lastiger. Dus ik zou idd nu al proberen wat meer regelmaat erin te houden. En natuurlijk zijn er gezinnen waar een baby slaapt waar hij op dat moment is en zijn die baby's heel makkelijk maar daar moet je dan zelf ook achter staan. 

En kraamvisite van max 2 uur zou ik al de deur uitkijken haha, tenzij het inderdaad erg gezellig is. Lastig dat je man zo reageert, kan het zo zijn dat jullie erg verschillend zijn opgegroeid qua waarden en normen en dat het daar aan ligt?
Ik zou iig een soort dagschema maken mbt slapen en eten zodat je vriend dit ook ziet en dan naar boven mer de baby als het slaaptijd is, visite of niet. Baby gaat voor vind ik. 

Wow... Wat een vreemd verhaal. Ik ken die houding helemaal niet zo. Voor ons beiden staat de baby op nr 1, ook als dat voor ons minder leuk is. 
In het begin kon ze hooguit een uurtje wakker zijn. Kraamvisite stond ik voor maximaal 2 uur toe. En dat begrepen mensen allemaal prima. Ik heb een randprematuur en heb zelf een zwaar herstel gehad en een door omstandigheden hele zware kraamperiode. Dus zat zelf ook echt niet te wachten op visite. Laat staan uuuuuren lang en tot in de nacht! Wanneer moet je dan slapen?? Arme baby ook. Sorry.

Pfff wat naar zeg als kraamvisite zo lang blijft hangen! Daar zit je echt niet op te wachten. Het lijkt me heel moeilijk als je vriend dit anders ziet. Ik zal hier zeker met je vriend over praten. Jouw wil is zeker net zo belangrijk. 
Misschien is een compromis dat visite mag komen, maar dat jullie baby zijn vaste slaaptijden etc aanhoudt. Ritme is heel belangrijk voor een baby, vooral als ze nog zo jong zijn. En ook voor jezelf hoor, met die nachtvoedingen, lag ik zeker om 22.00 al op bed. Dan nog visite hebben zou ik echt niet aab moeten denken. Succes!

Phoe. Hier kan ik zoveel dingen over zeggen. Als eerste geldt in ons huis, rust reinheid en regelmaat. Kraambezoek mag max een uurtje a 1,5 uur langs komen. Misschien handig om toch met familie een eindtijd te geven, is voor iedereen duidelijk.

Terug
Bovenaan