Bezuinigen

aiiii hahhaha ja dat is moeilijk !!! zeker voor mij haha wij letten eigenlijk nog nergens op... ik koop alleen niet veel voor mezelf.. ik had altijd kort haar, maar ik heb het lang laten groeien.. ik moest dan om de 5 weken naar de kapper wat 30 euro was....dus dat spaar ik voor mezelf uit.
maar kwa eten letten we echt nergens op, tuurlijk af en toe de aanbiedingen ! maar we kopen eigenlijk alleen maar a merken.. mocht het zo zijn dat we echt niet meer uitkomen gaan we daar uiteraard in snijden.
Wij hebben het geluk dat we in een super goedkoop huurhuis zitten.. nadeel het is niet groot, geen lift, 4 hoog etc... maar op deze manier redden we het van 1 inkomen.
mocht de tijd er zijn dat we het absoluut niet gaan redden, dan zal ik voor extra inkomen moeten zorgen. In verband met mijn gezondheid proberen we dat zo lang mogelijk uit te stelle (of ik moet het echt niet meer trekken haha binnen zitten).

oja verder doen we niet veel... gaan nooit naar de bios (kijken thuis wel een filmpje), gaan zelden uiteten (wij koken veel lekkerder vinden we ;)), geen feesten en partijen, geen kroegen, geen pretparken..
heel af en toe naar theater.

op parkeerkosten zou je nog kunnen bezuinigen... dat loopt ook de pan uit ! maar ja is wel ooohh zo makkelijk haha en ik weet niet waar je woont, maar hieri n de randstad betaal je 3/4 euro per 45 minuten.... (en ook doen we dat toch gewoon vanwege het gemak....)

dus eigenlijk kan ik je helemaal niet helpen :) sorry !!

ik ben wel nieuwsgierig naar tips van anderen ;)

xxx marit

oh bedenk me opeens nog iets..
vorig jaar was ik best wel nerveus over onze financiele situatie.. toen was ik net gestopt met werken..

wat ik toen heb gedaan is elke cent noteren.. alles wat je uitgeeft en binnenkomt opschrijven in een excel bestand.
ik heb een bestand voor de boodschappen en een bestand voor de maandelijkse vaste lasten.

ik hou alle uitgaven bij,zodat ik weet wat erin komt en eruit gaat.

Op deze manier kon ik zien wat de grote posten zijn en wat je eventueel kan vverminderen.
Mochten wij in geldnood komen weet ik precies waar we moeten snijden. (denk aan goede doelen, boodschappen versomberen, motor de deur uit en nog zo van die dingen).

Dit helpt je een goed inzicht te krijgen !

Succes ;)

Ja dat lijkt mij idd slim om mee te beginnen. Als je weer waar je geld heen gaat is het ook Makkelijker bezuinigen. Voor mezelf koop ik niet veel want ik pas toch nog niet in mijn oude maat sdus wil ook geen kleren die ik dan ( laten we hopen dat die dag aanbreekt ;)) over een tijdje niet meer pas. Heb een paar basis dingen aangeschaft in een grotere maat, 1 broek een legging en drie shirtjes dus daar moet ik het mee doen. Maar voor mijn dochter geef ik olgens mij wel wat teveel uit, alles is ook zo leuk, en hup ze zit weer in de volgende maat...vooral online. Als ik mijn internet zou afsluiten heb ik twee vliegen in 1 klap hihi! Uit eten of bios doen wij eigenlijk maar zelden. En parkeerkosten vind ik ook een goeie!

Tja echt bezuinigen doen we niet. Wel letten we iets meer op. Doordeweeks schrijven we telkens op wat er op is aan spullen en dan halen we dat op zaterdag. En dan echt alleen wat er op het lijstje staat. Soms wel aanbieding of iets lekkers hoor. En precies genoeg boodschappen doen en koken dat je niets hoeft weg te gooien.
Verder kijken we waar de luiers en billendoekjes in de aanbieding zijn en slaan dat dan in :). En sparen voor Etos babyzegels voor flesjes of andere dingen.
Kleertjes koop ik niet veel, krijgen regelmatig van de oma's :). Als ik wat koop, dan in de uitverkoop en bij Zeeman, HEMA, H&M of Wibra. Vind het zonde om duurdere kleding te kopen als ze er toch zo snel zijn uitgegroeid. Met online kopen ben ik maar gestopt haha. Zo verleidelijk!
We gaan wel wat minder vaak uiteten of naar de bios enzo. Dat scheelt ook. Ik hoorde van iemand anders dat een vast moment per maand prikken om iets leuks te doen ook leuk is om naar uit te kijken. En dingen doen die weinig of niets kosten kan natuurlijk ook. Bij vrienden langs gaan om te eten ofzo. Of iedereen uitnodigen en ze dan vragen eten/drinken mee te nemen.

Wij zijn nu wel goed op de boodschappen gaan letten. Ook kun je besparen door al je abbonementen bij langs te gaan. Hier konden wij heel veel op besparen! Denk aan internet, televisie, telefoon, gas, water, licht etc. Voor Luana koop ik weinig nieuwe kleding, ze kan nog heel veel van mn oudste aan. Misschien niet zo leuk, maar ze beseft het nu toch nog niet haha. Voor Brigitte koop ik vooral in de uitverkoop en anders ook bij H&M, Wibra en de Hier. Zeeman koop ik voor Brigitte nauwelijks, vind de kwaliteit niet zo. Voor die kleintjes kan het wel, die zijn er zo weer uit, maar zij draagt het nu soms al 2 jaar.

Succes!
Liefs ciomama

op boodschappen kun je meestal veel besparen ik maak een lijst wat we die week gaan eten dat haal ik 1 keer per week soms wat verse dingen ga ik nog een keer extra toen ik dat niet deed was ik toch al gauw een euro of 20 a 30 per week meer kwijt ben nu rondt de 70 a 80 euro per week kwijt aan boodschappen voor 5 personen is inclusief luiers en zo

Wow!,70 euro voor zijn 5en? Jeetje........ Wij zitten op ongeveer 150/200 euro per week met z'n 3en! Jeetje....... Hm....... Beetje veel meer dus...... En dat is nog niet eens met luiers.....

Verder zou internet afsluiten een goede zijn haha het is veels te makkelijk winkelen ;) aan de andere kant kan het goedkoper zijn dan in een winkel..zeker als je de parkeerkosten mee rekent.

Terug
Bovenaan