BH-issues; kleine omvang + grote cup

<p>Hallo mama's en mama's-to-be!</p><p>Ik ben inmiddels 15+4 weken zwanger van onze eerste spruit en alles gaat tot nu toe supergoed! Nu merk ik alleen wel dat mijn BH's langzaamaan te klein beginnen te worden en dat is toch wel een ding. Ik draag normaliter al 70F (wat soms al issues geeft om leuke/comfortabele BH's te vinden) en dat zou nu dus 70G worden (en who knows wat het uiteindelijk wordt! Ik hou m'n hart vast...). Omdat de winkels nu allemaal dicht zijn vanwege de lockdown ben ik aangewezen op online bestellen, de mainstream zaken zoals bijv. de zeeman/hema/etc. verkopen deze maten niet en mijn eerste hunkemoller bestelling gaat allemaal linea recta weer retour... Ik hoop dus dat jullie me wellicht nog een hoop extra bestellingen + retouren kunnen besparen.</p><p>Heeft iemand tips waar ik mooie/fijne BH's kan kopen voor tijdens de zwangerschap? Is het al slim om over te stappen op voedings-bh's of niet? Of zijn zwangerschapsbh's beter? En wie weet waar ik mooie/comfortabele voedings/zwangerschapsbh's kan vinden in deze maat? Qua prijs geen eisen, wil vooral dat de kwaliteit/ondersteuning/pasvorm goed is :)</p><p>Hoor heel graag jullie tips + ervaringen!</p>

Ik heb bij Noppies de bh Honolulu gebruikt, fijn tijdens zwangerschap en daarna ook handig als voedingsbh. Hopelijk de juiste maat voor je te vinden.
Met slapen in m'n zwangerschap en voor de nachten met baby heb ik van die bh tops maat L of XL van H&M gebruikt, ook voedingsbh's.

Hoi,
Heel bekende uitdaging. Ik draag normaal 60F. Tijdens mijn eerste zwangerschap slaagde ik hier goed: https://www.bellyfashion.nl/zwangerschapslingerie/voedingsbh/zonder-beugel/ De Sugar Candy heb ik. Ze kunnen je waarschijnlijk op afstand ook goed adviseren. Ik zou vooral voor comfort gaan, mijn ervaring is dat "mooi" heel moeilijk is. En zonder beugels!
Succes!

Een voedingsbh is wel echt handig, die zijn vaak veel elastischer omdat tijdens bv met stuwing en dergelijke de maat nogal kan schommelen. Ze rekken dus veel langer en beter mee dan een gewone bh. Speciale zwangerschaps bh’s zullen dat vast ook wel doen.
Ik heb zelf 65D dus geen enorm grote cup, ik heb niet mega veel extra steun nodig nu dus ik heb een voedingsbh van calvin klein besteld.
Voor dames met grotere cups hoor ik veel positiefs over het merk Anita maar ik weet niet of die ook kleinere omvang heeft.
Je hebt trouwens wel veel kans dat je omvang ook nog gaat groeien tijdens de zwangerschap dus als je nu bijv wel een 75 zou kunnen bestellen kun je dat ook proberen.Tijdens mn vorige zwangerschap ging ik van 65 naar 75 (En na de zwangerschap weer langzaam terug naar 65).

Thanks voor de tips so-far! Ik ga even speuren. Ik vind "mooi" op dit moment nog wel even belangrijk. Ik voel me nog heel goed en best sexy tijdens mijn zwangerschap en het oma-gehalte is helaas hoog bij voedings/zwangerschapsBH's. Ik snap dat praktisch ook belangrijk is maar ik begrijp echt niet dat die twee niet samen kunnen gaan. Hopelijk komt daar ooit nog verandering in! Als ik straks tegen het einde loop komt daar wellicht wel verandering in, maar dat zien we dan wel weer. Ik doe mezelf (en vriendlief vast ook) er een groot plezier mee als ik in ieder geval voorlopig nog even geen (in mijn optiek) oma-ondergoed aan hoef, dat bewaar ik liever voor de periode vlak voor en na de bevalling :)
BH's zonder beugel hebben bij mij echt nog nooit lekker/mooi gezeten, zelfs mijn sportbh's hebben gewoon beugels. Ik ben ook niet zo'n type die haar BH uitdoet als ze thuiskomt zoals sommige vrouwen dat hebben, ik heb juist liever wel een BH aan. Ook hiervoor geldt, tegen het einde komt daar wellicht verandering in maar dat zien we dan wel weer. :)
De tip van het merk Anita is overigens echt een hele goede! Zij hebben naast basics ook mooie bh's én gaan zelfs tot 70I, dus dan kan ik nog even vooruit als het moet (al hoop ik écht dat het niet zover komt, haha). Ga er daar wel een (of twee) van bestellen denk ik, hopelijk zitten ze ook een beetje mooi/comfortabel!
En als er nog meer tips zijn, hoor ik het natuurlijk graag!

Heel herkenbaar! Ik had voor mijn zwangerschap (op dit moment 38 + 3 weken zwanger) cupmaat 70F en dit begon al met 5 weken flink te groeien. Sport en voedingsbh's boden mij ook geen steun en vond ik ook echt niet charmant. Ik heb uiteindelijk via Wehkamp de Chantelle beugelbh Day to Night besteld in 3 maten (bijv. 75G, 80F, 75H). Zo kon ik ze thuis passen. Houdt er rekening mee dat niet alleen je cup groter wordt, maar ook zeker je omvang (goed kunnen ademhalen is wel zo fijn vooral met een kantoor baan/veel zitten, haha). Ik had toevallig ook nog een bh verlengstuk thuisliggen (gewoon van Hema), vond ik op het laatst ook echt letterlijk een verademing én dan kun je de bh iets strakker kopen zodat je 'm na de bevalling ook nog aan kunt!! Ben benieuwd wat je uiteindelijk gekocht hebt.

Ik kan de BH s van de Superbra aanraden daar hebben ze 96 (!!) verschillende maten. Via social media en de mail reageren ze super snel om je te helpen met de juiste maat. Ze hebben daar ook een aantal fijne BH s zonder beugel.

Ik heb 70E en vind deze echt heerlijk zitten https://www.zalando.nl/bravado-designs-bravado-bustier-brt81a003-a11.html

Alleen verder geen vulling dus als je het koud hebt en een T-shirt aan hebt zie je het wel ? verder draag ik ook sport bh’s omdat ik idd verder ook niet veel kan vinden.

Terug
Bovenaan