Bij anderen doorslapen, thuis niet

Ja ik snap dat je er in ieder geval vanaf wilt dat ze tussenin slaapt.. zeker met een 2e op komst.
Mijn jongste dochter is nu 16 maanden en slaapt veel makkelijker dan haar zus, waarschijnlijk omdat we bij haar nooit zoveel capriolen uitgehaald hebben en niet zijn meegegaan in haar gedrag 's nachts. 
Wel slapen de meiden samen op één kamer en zo'n 3x per maand is er een drama nacht. Dan zijn ze allebei wakker en houden ze elkaar wakker. Da's echt geen doen. Dus dan beland er wel één van de twee tussenin (meestal de jongste) en dan slaapt iedereen weer. Vannacht was ook zo'n nacht. Dus hier slaapt er ook echt af en toe één tussenin, maar zolang het niet structureel elke nacht of bijv. 5 van de 7 nachten is, vind ik dat niet zo'n ramp. 1x per 2 weken kan ik wel mee dealen, als ze de nachten daarna maar wél gewoon in hun eigen bed slapen.
Ben benieuwd wat de slaapcoach voor tips geeft! Laat je het even weten? Misschien heb ik er ook nog wel wat aan :)
 
En ja, dat gepor in mn zij en zelf slapen op een halve centimeter aan de rand van het bed vind ik ook echt vreselijk.. En s ochtends wakker worden met de vinger van mn dochter in mn oog en dan klimt ze direct op me om even bovenop me te gaan springen.. pff! Ik vind mn bed ook echt een plek voor mezelf en mn man en heb echt geen zin in hele nachten de kids erbij in bed... dat zijn juist de enige uren dat je wél even rust hoort te hebben als man en vrouw 
 
Even vanuit haar bekeken: misschien voelt ze zich bij jullie helemaal veilig/zichzelf en durft ze alles te zeggen en vragen waar ze behoefte aan heeft. Betekent natuurlijk niet dat je er ook aan toe moet geven.
Wij hebben een 'slaaptrainer' lampje. Onze dochter is erg van de regels, dus die lamp volgt ze meestal ook goed op: is hij rood, dan is het nacht. Punt.
 
Terug
Bovenaan