Bij CB geweest.

Hoi,
Vandaag met Vigo bij het CB geweest voor de 4 maanden check en prikjes. Bij het meten en wegen zag ik het zelf al, hij is niet veel gegroeid en aangekomen.. Zijn hoofdje is wel goed gegroeid, maar hij was in vier weken maar 1 cm gegroeid en maar 200 gram aangekomen. En hij was al niet zo groot... Dus eerst begon ze of ik hem wilde gaan bij voeden. Nou nee dus! daar start ik pas met zes maanden mee i.v.m. hogere kans op allergie opbouw. Ik geef BV en heb zat voeding, hij krijgt 5 voedingen per dag en is altijd tevreden na zijn voedingen. Hoe het dus komt? Geen idee, zowel verpleegkundige als arts wisten het ook niet. Gelukkig niet zo erg dat ze zich enorm zorgen maken en zelf doe ik dat ook niet, want hij ziet er gezond uit. Hij ontwikkeld ook goed en is een actief en alert mannetje. Toch was het wel een beetje een tegenvaller. Ik ben toch altijd wel een beetje trots dat mijn jongens zo goed groeien op mijn BV(mijn oudste ook tot 1 jaar BV gegeven) en nu is hij zo weinig gegroeid. En vorige keer zat er ook al een afbuiging in de lijn, dus beetje jammer. Ik weet zeker dat het wel weer goed gaat komen, maar werd er toch een beetje sip van...
Liefs,
Mar
 
hoihoi
zou me ook zeker geen zorgen maken, mijn ervaring is dat ze altijd wel iets te klagen hebben op het cb. vooral op je gevoel vertrouwen.
mijn dochter is ook lang klein geweest (heeft half jaar bv gehad) maar ze was wel een dikkertje vanaf dat ze bijvoeding kreeg. mij werdt altijd verteld dat ik minder moest geven pfff
 
Hou het gewoon in de gaten. Zolang als i groeit is er niks aan de hand, zeker niet met goede plasluiers. Groeit ie niet meer dan is er toch iets mis met de samenstelling van je bv. Dan zou je een lactatiekundige in kunnen schakelen of kunnen gaan bijvoeden.

Het is wel balen en een onzekere factor maar het kan zijn dat ie de volgende keer zo ineens 500 gram groeit. Je moet maar zo denken, kinderen zijn geen robotten en zijn niet allemaal gemiddeld. als ze teveel groeien is dat weer niet goed... het CB wil van ieder kindje wel een gemiddelde baby maken... niet haalbaar dus.

Hou het dus in de gaten maar als ie goed plast zou ik me nu even geen zorgen maken. Je kunt altijd gaan bijvoeden als ie niet meer aankomt. Ga anders tussendoor even wegen voor de zekerheid.

Succes!
 
Hoi,
Hij heeft altijd goede plasluiers gelukkig, dus dat zit wel goed :) Ik moet 2 augustus weer naar het CB voor een extra weeg en meet moment.
Als hij dan weer niet goed gegroeid is ga ik inderdaad contact opnemen met een lactatiedeskundige. Goed idee van je!
Liefs,
Mar
 
Mijn oudste was tussen drie en vier maanden ook maar 1 cm gegroeid, wel 450 gram aangekomen.
En volgens mij heb je rond 4 maanden ook de "borstvoedingsdip" ( of "flesvoedingsspurt") in de curve.
Ik zou me vooralsnog geen zorgen maken.
 
Hoi, ik las op een borstvoedingssite dat bvbaby's vaak even wat minder kunnen groeien zo rond de vier maanden. Ik zou me er niet al te druk om maken. En wanneer je andere kindjes ook groot zijn geworden op jouw voeding dan zal deze ook prima zijn:) ik geloof toch dat het altijd nog beter is dan flesvoeding:)
 
Terug
Bovenaan