Bij de vk geweest..

Hoi dames,

Vandaag moest ik naar de verloskundige toe voor de 'normale' controle.
Inmiddels alweer ruim 33 weken op weg van ons eerste wondertje.
Alleen sinds vanochtend vroeg alsmaar een raar gevoel in me onderbuik en rug.. pijnlijk, om de zoveel minuten, harde buiken dus ik dacht hee toch maar even aankaarten..
Nou het klonk als weeen dus heeft ze gevoeld of ik al ontsluiting had, maar dat was nog niet het geval. Nu afwachten of het doorzet..
Erg spannend allemaal! Zouden dit nou echt weeen zijn? Of voorweeen of oefenweeen? Ben er best door geschrokken eigenlijk!

Liefs Maaike

hoi,

33 weken is wel wat vroeg idd, je zou nog zo graag even wachten, maar ja, de natuur laat zich niet dwingen! Doe lekker rustig aan en ik help je hopen dat het oefening is!
Sterkte in ieder geval!

groetjes
Saskia

Hoi,

Ben zelf 31 wk zwanger van de 2de en herken het wel hoor.
Maar geloof me, als je echte weeën hebt weet je dat echt wel.Dan zeg je meteen, ok dit is voor het eggie.
Misschie zijn het wel indalingsweeën, die kunnen ook best pittig zijn en een bepaalde regelmaat hebben. Ik had ze rond 35 weken en duurde 2 dagen, daarna is het weer een aantal weken rustig geweest. Een week voordat Dylan daadwerkelijk het levenslicht zag begon het weer te rommelen en ben ik zelfs een nachtje ter observatie gebleven in het ziekenhuis. Hij werd pas een week later geboren.

succes ermee.

Evelien.mv Dylan en 31 wk zwanger

Het klinkt inderdaad als indalingsweeen. En ik ben het met mijn voorgangers eens, als je een echte wee hebt, dan weet je het wel! Het klinkt stom, tot je het meemaakt. Dan weet je ineens wat ze bedoelen met 'je weet het zeker als de bevalling begonnen is'. Het staat in geen verkouden tot andere buikpijn en krampen tijdens de zwangerschap.

Lekker warm kruikje er tegenaan en rustig aan doen! Sterkte!

Groetjes, Marisa

Ik ben 26 weken en had ook flink last van harde buiken. Bleken later toch echte
voorweeen te zijn, tis trouwens wel de tweede.
Ik had het meteen door eigenlijk maar wilde het zelf niet graag geloven.
Ik begon ook instinctief mee te puffen; wist niet hoe ik moest zitten of staan.
De vk verzekerde me dat het harde buiken waren. Maar het bleef dagen aanhouden
en zij vond het iet noodzakelijk om langs te komen. Ik heb toen een andere
vk gebeld, die meteen een flink verweekte baarmoedermond constanteerde, kreeg meteen een weeenremmende spuit. Na die spuit, nergens last meer van gehad, maar blijf wel om de week op controle.
Mijn advies, als je het niet vertrouwd; bel een andere vk, of nog beter; ga langs je huisarts!!
Maar denk inderdaad dat het meevalt hoor, als je baarmoedermond was verweekt, had de vk het je wel gezegd. Dus wat dat betreft zit je baby nog wel even veilig daarbinnen!

Succes ermee!

Ze is zowiso al helemaal ingedaald, en toen ze voelde zei ze wel dat het opt randje van ontsluiting zat en vandaag op me pufclub zeiden ze wel dat dat dan inhoud dat je baarmoeder al verweekt is ofzo..
Beetje vaag allemaal..
Ze is ook zooo onrustig, de hele dag beweegt ze al terwijl ze normaal gesproken alleen sochtends en snachts actief is!
Groetjes Maaike

Hoi Maaike,

Het kunnen inderdaad oefenweeën zijn maar als je ook al zegt dat je kindje onrustiger is dan normaal, zou ik toch vragen om een controle echo. Gewoon om te kijken of er niets aan de hand is met je kleintje.
Mijn motto is altijd: als je het niet vertrouwd, moet je aan de bel trekken. Je kunt beter een keer teveel trekken dan 1 keer te weinig...

Groetjes,
Maike

Ja, ik sluit me bij Maikje aan. De verloskundige is er ook juist om je gerust te stellen, dus ik zou dan zeker even contact opnemen. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan