bij dokter geweest, spiraaltje...

pfff nou ik vind het knap van jullie meiden! Ook al schijnt het minder pijnlijk te zijn, voor mij nog even geen polonaise down under...ga dus gewoon aan de pil. Laten jullie even weten hoe het was?

WOW! Ik ben vrijdag geweest en heb helemaal niks gevoeld!!! Geweldig. Ook niet gebloed of zo. Ik kreeg van de gyn een recept mee voor een antibiotica pilletje. Vreemd, vorige keer niet gehad. En bij de controle over 6 weken moet er eerst een echo worden gemaakt. Ook dat is eerder niet gedaan. Ik kreeg te horen dat ik pas na een week 'onvruchtbaar' zou zijn, maar dat geloof ik niet. De vorige keer kreeg ik te hotren dat ik meteen 'onvruchtbaar' zou zijn. We hebben dus sinds gisteren de gok genomen om eindelijk die pokke condooms niet meer te gebruiken. Stout he...!!!

Oeps, ik moet toch niet meer stout zijn. Ik ben toch maar even o de site van Mirena gaan zoeken en vond het volgende:
Tijdens de menstruatie geplaatst, is de vrouw direct beschermd tegen zwangerschap. Buiten de menstruatie geplaatst is de vrouw vanaf 7 dagen na het inbrengen van Mirena beschermd tegen zwangerschap.

Optie nr 2 is op mij van toepassing.... laten we hopen dat ik niet alweer zwanger ben! Dat staat pas over minimaal een jaar op de planning!

@ tammy: mijn dokter zei dat ik het de eerste 6 weken nog met condoom moet doen. Ik krijg dan ook een echo om te kijken of ie helemaal goed zit, en daarna is de spiraal voor 5 jaar veilig.

En ben toch gaan vloeien sinds gisteren. Maar vraag me af of dit niet mijn gewone menstruatie is. Want een beetje raar, 6 dagen na plaatsing .

Dat vloeien heb ik sinds vandaag! Hij zit er nu een week in en ik zou volgens schema inderdaad vandaag weer menstrueren, maar was al blij dat het spiraal er al zat en dat dus niet meer zou gebeuren. Helaas... Ik ben eens benieuwd. (in iedereval geen nieuwe zwangerschap door onze stoute actie...haha!)

Terug
Bovenaan