bij echo eerst een meisje, nu een jongetje

Hallo allemaal,
Bij een pretecho met 17 wkn en de 20 wkn echo is bepaald dat we een meisje zouden krijgen. Nu toevallig met 33 wkn een controle bij de gyn gehad en die dacht een piemeltje te zien. We hebben meteen voor maandag een afspraak om nog een pretecho te laten maken voor meer duidelijkheid. We hebben namelijk een echte meisjeskamer en een kast vol met rose kleertjes. Iemand ervaring met een foutieve geslachtsbepaling?
 
Oeps! Dat is lastig, die onduidelijkheid. Meestal zien ze het meteen wel goed, maar af en toe dus niet. Ben benieuwd wat je te horen krijgt. Begin hem spontaan zelf ook een beetje te knijpen. We hebben ook een geslacht te horen gekregen en daar het een en ander op aangepast. Ik heb over een week of 3, 4 een echo (30 weken groei echo) en ga zeker vragen of ze het nog een keertje na kunnen zien.

Succes!
 
Hihi, dit klinkt mij heel bekend!! Bij mijn vorige hebben ze met de 20 weken echo gezegt dat het een meisje was. Toen de vk een keer de ligging wilde bepalen met 27 weken vertelde zij dat het een jongen was!!
IK helemaal in paniek natuurlijk, ik had het kamertje met roze dingetjes aangekleed en allemaal meisjes kleren in de kast hangen.......
Ik kon ook nog eens elk moment bevallen.
Ik ook gelijk alle pret echoburo`s gebeld waar ik het snelst terecht kon.
Die mevrouw bleef ook volhouden dat het een jongen was. Ze vertelde zelfs dat de balletjes waren ingedaald.
Maar ik had nog steeds geen slurfje gezien.... Ik wilde niet weg voordat ik dat gezien had.
Uiteindelijk heeft ze een 3d echo gemaakt en bleek het toch een meisje te zijn!!!
Toen ze geboren was, woog ze 4040 gram, ze was heel stevig vandaar dat ze haar schaamlippen als balletjes hebben aangezien.

Nu zijn we heel duidelijk in verwachting van een jongen, jawel, slurf en al gezien.....

Succes ermee, meestal met de 20 weken zitten ze wel goed denk ik.

Ris
 
Ik ken iemand die in het Bronovo werkt en ik weet van haar dat het toch heel regelmatig gebeurd. Dan is het kamertje helemaal ingericht op een bepaalde sekse en blijkt er bij de bevalling ineens het tegenovergestelde 'er uit te komen'.(letterlijk en figuurlijk).

Tja, je weet het nooit 100%, als het goed is zeggen ze dat er ook wel bij. Maar je gaat er toch wel van uit. Ik heb zelf bij beide zwangerschappen (dit is mijn tweede) meerdere echo's gehad, ivm groeiachterstand. En ze kijken er iedere keer naar, steeds met hetzelfde resultaat, iedere keer een slurfje. ;)

Groetjes, Marisa
 
Hey meiden, bedankt voor jullie reactie. Het verhaal van Ris geeft me een beetje hoop. We gaan morgen naar het pretechoburo waar met 17 wkn voor het eerst het geslacht bepaald is. Ze hebben daar hele goede apparatuur en doen voortdurend geslachtsbepalingen. Dus heel ervaren. Ik had de echofoto er nog eens bi jgepakt waar heel mooi "meisje" bij staat en eens vergeleken met fotootjes van jongetjes rond de 17 weken via google. Op die foto's zie je echt balletjes en een slurfje. Bij onze foto zie je alleen 3 streepjes. En de echoscopiste was toen heel zeker van haar zaak. Ik hoop maar dat het aan de apparatuur van de gyn ligt of dat hij de navelstreng heeft gezien ofzo. Ik ben mezelf nu echt helemaal gek aan't maken. Natuurlijk was ik heel blij met een jongetje geweest. Het is dat ik nu al 4 maanden ervan overtuigd ben met een meisje in mn buik te lopen waar ik al heel veel van hou. En vlak voor je bevalling de babykast weer uit te moeten ruimen en het behang eraf te halen, lijkt me echt geen pretje. Natuurlijk ken ik de verhalen dat ze het weleens mis hebben maar je verwacht gewoon niet dat het jou overkomt. Ik heb morgen om 9:30 de echo. Ik zal jullie op de hoogte houden.
 
Hallo meis,

Toen wij 16 weken zwanger waren, vertelde de gyn dat het een meisje zou worden.
Wij hadden de zelfde week een pretecho en daar zeiden ze, dat het een jongen zou worden. Wij krijgen bijna iedere week een echo in het ziekenhuis en tot en met week 24 dachten ze echt dat het een meisje werd, maar ze wisten het niet zeker. Ook wij lieten nog een keer een geslachtsbepaling doen bij een echoburo, want wij dachten toch ook een piemeltje te hebben gezien, bij de eerste pretecho. En tevens hebben we met 23 weken, nog een keer een pretecho gedaan, omdat wij er een beetje onzeker van werden en daar bleek weer een jongentje uit te komen.  Ook wij hadden de kamer al voor een jongentje ingericht. Nou is het zeker dat het een manneke word.

Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen, is dat een echoburo het volgens mij toch sneller goed heeft dan het ziekenhuis. Alleen ik dacht wel vaker te horen hebben gekregen, dat ze zich sneller vergissen in het geslacht van een meisje, dan van een jongen. Want schaamlippen, worden wel vaak als een piemel aangezien, maar een piemel, niet als schaamlippen....

Laat je het ons nog even weten..??

Succes
 
Wil je heel veel succes wensen morgen. Hoop voor jullie dat het toch een meisje is. Zonde als je alles al in huis hebt voor een meid. Meestal als je 3 strepen ziet is het een meid.

Ik had vroeger een buurvrouw bij wie het ook is gebeurd. Tot 2x toe hebben ze haar verteld dat het een meisje zou worden en zij had al een jongen. Ze heeft toen natuurlijk alleen maar roze spullen gekocht, slaapkamer ook roze, alleen een meisjesnaam  en bij de geboorte bleek het toch een jongen te zijn. Zij heeft toen echt lang moeten wennen aan het  feit dat het toch een jongen was en voelde zich daar erg schuldig over maar goed je gaat er toch van uit dat de echoscopiste het goed zien he.

Nogmaal succes.

xx jacy
 
Hoi,

Als je 2 streepjes hebt gezien, kun je er wel van uit gaan dat het een meisje is.
Ik heb geen idee hoe ik hier fofo`s kan plaatsen maar anders had ik de echo`s erop kunnen zetten waarom echt een jongen te zien is.
Hopelijk krijg je nu wel duidelijkheid, ik vind het ook prettig om van te voren te weten wat het is, ik heb toch het idee dat je dan meer een band al op kunt bouwen.
Hoewel ik vanaf het prille begin, onze uk altijd kereltje heb genoemt, waar ik erg van schrok, kon net zo goed een meisje zijn.....

Succes, en laat je het nog weten?

Ris
 
Terug
Bovenaan