Bij een tweede?

A

Anoniem

Guest
Nu zat ik zo te denken he we willen graag in juli voor een tweede wondertje gaan. Maar is een tweede bevalling vaak sneller dan een 1e want als dat zo is dan mag de vk hier wel gaan logeren. Ben nl in uur tijd van 3 cm  naar Eva op mijn buik gegaan. Weet iemand dit? HIHIHI Ben nog steeds aan de pil maar kan me er toch al wel druk om maken .

Liefs Linda mv Eva 11-08-2007.

Hallo
Bij mij heeft de 1e bevalling vanaf echt de 1e wee tot onze dochter geboren was iets meer dan 24 uur geduurd waarvan de laatste 9 uurtjes het zwaarst waren.
En bij de 2e bevalling vanaf echt de 1e wee tot onze zoon was geboren 19 uurtjes   waarvan de laatste 4 cm ontsluiting tot hij er was 15 minuutjes.
Ik zei al tegen de verloskundige ze zeggen dat de 2e sneller is maar daar geloof ik niet meer in tot het laatste kwartiertje ik wist toen niet meer waar ik het zoeken moest.
Zegt ze dood leuk dit is nu wat we bedoelen met sneller.
Dit is mijn ervaring met de het verschil bij de 1e en de 2e.

Groetjes bg

Ik sluit me aan bij de vorige.

Mijn eerste bevaling ( thuis) verliep in 5 uurtjes, waarin ik in 1 uur ook van 3 cm naar volledige ontsluiting ging.
Bij de tweede heb ik er juist 10 uur over gedaan, waarin ik ook het laatste kwartier van 5 naar Elize op mijn buik ging.....( in het ziekenhuis dit keer)

Ze zeggen inderdaad dat een tweede bevalling sneller kan gaan! Maar je mag dan ook ' eerder'   de vk bellen en je weet al een beetje hoe het is en weet ook wanneer het snel gaat!

Groetjes Hanneke

Nou lieve schat ik wil je niet bang maken, maar bij ons werd jouw angst waar.

De eerste was al redelijk vlot gegaan De dag dat mijn bevalling zou worden ingeleid begon ik  ''s morgens vroeg met weeen  Na  2 uur weeen had ik 4 cm ontsluiting toen braken ze in het ziekenhuis mijn vliezen. Binnen een uur zat ik op 9 cm  en omdat ik gelijk heftige persdrang had "duwde" ze de laatste cm weg Om 11.38 uur had ik onze zoon Mike op mijn buik Kort gezegd zo'n  4.5 uur.

Tijdens de zwangerschap vd 2e bereide mijn verloskundige ons wel voor, maar ik dacht dat loopt wel los.....
7 dagen overtijd, wij gaan trouw naar de verloskundige, conclusie wel dun, maar nog niets aan de hand ,moest de dag erna terug komen voor de hoge bloeddruk oke.
Om 23.00 uur stap ik lekker onder de douche en zeg daarna tegen mn mannetje "ik ga naar bed want ik ben ineens misselijk" Ron komt bij me liggen masseert mn rug en zegt ineens volgens mij heb je weeen want je verkrampt om de paar minuten we gaan er op letten en ja hoor binnen een kwartier heb ik er een paar te pakken en ze worden me al snel te heftig om 00.45 belt Ron de VK, zij vraagt ons een uur te klokken, maar na een half uur houd ik het niet meer Om 01.20 komt de VK binnen ik heb 8 cm ontsluiting ik schrik me blaren echt!!! Om 01.40 mag ik gaan persen en tijdens te 3e perswee word om 01.55 onze 2e zoon geboren. Zeg binnen 2 uur
Het heeft ons met recht overdonderd. Mentaal vond ik de snelheid waarmee onze zoon is geboren verpletterend, maar als je daar met je man en omgeving (VK, kraamhulp) goed overpraat krijgt dit gauw genoeg een plek. Naast de inknip heb ik ruim 4 dagen heftige naweeen gehad en eerlijk gezegd vond ik dat erger dan de bevalling Nu 7,5 maand kijk ik toch heel prettig op mijn bevallingen terug en zou dat ons zeker niet weerhouden om nog een kindje te willen.
Ik hoop dat je je hier niet door laat afschrikken, maar het kan realiteit zijn, maar voor ons geldt dat het eindresultaat de moeite waard is....

Sorry dat het zo;'n lang verhaal is geworden!
Succes met jullie beslissing
liefs,
Achnita

Bij ons ging de 2e wel heel snel. De oudste heb ik 10 uur over gedaan en de jongste van begin tot eind 2 uur en een kwartier.
Net als bovenstaand verhaal overdonderd je het wel, heb hier ook best nog lang last van gehad. Maar inderdaad als je er veel over praat wordt het milder.

Groetjes Tam

Hoi,

bij de eerste ben ik ingeleid en duurde het ongeveer vijf uur. De tweede duurde ongeveer elf uur, dit was een gewone bevalling thuis en de derde was er in negenenzestig minuten vanaf het moment dat ik dacht van, is dit nou een wee tot hij op mijn buik lag. Ik was zo blij dat ik in het ziekenhuis was omdat de gyn had gezegd dat ik na een uur hevige weëen maar eens op gemak met het ziekenhuis moest gaan bellen en dat had ik niet gered.

Groetjes van Marloes

Hoi,

Mijn dochter is binnen 7,5 uur geboren. Toen we, na lang twijfelen of dit het écht wel was (ik had mijn man nog boodschappen willen laten doen), de VK belde. had ik al 8 cm ontsluiting en zijn we direct naar de geboortecentrum van het ziekenhuis gereden. De ontsluiting bleef toen een beetje hangen, maar nadat de vliezen waren gebroken had ik binnen een mum van tijd persweeën. Uiteindelijk schoot het persen helemaal niet op. Ruim 1,5 uur heb ik erover gedaan en er moest een flinke knip aan te pas komen. Eva was ruim 9 pond. Dus niet een meisje dat je zomaar even op de wereld zet.

Ik vond de eerste bevalling prima verlopen. Ja, het persen was heel zwaar geweest, maar omdat de ontsluiting zo snel was gegaan had ik daar de energie nog wel voor. Ik heb dan ook nooit opgezien tegen mijn tweede bevalling. Sterker nog, dit keer durfde ik het zelfs aan om het thuis te doen (al moest ik mijn man nog wel overtuigen).

Deze bevalling begon ook het 's nachts. Tegen de ochtend werden de weeën regelmatiger en krachtiger. Mijn dochter werd opgehaald door opa en oma en de verloskundige kwam. Ik had toen 5 cm en de VK bleef, wat ik heel geruststellend vond. De VK had een stagiare bij zich en niet veel later was er ook iemand van de kraamzorg. Het was een gezellige drukte op onze kamer. Iets te gezellig, want ik lag gezellig mee te babbelen en op een gegeven moment werden de weeën een stuk minder.
Toen is iedereen naar beneden gegaan (behalve mijn man), het licht gedempt en ben ik rustig in bed gekropen. Binnen een half uur ging het weer heel snel. Ik had 8 cm ontsluiting en ook deze keer werden toen de vliezen gebroken.
Ook nu had ik binnen een mum van tijd persweeën. Binnen 20 minuten persen, lag Bas op mijn buik. Ruim 8,5 pond. Ook geen kleintje dus. Geen knip dit keer (wel een beetje uitgescheurd, maar dat was ik bij Eva ook al).
Deze bevalling heeft al met al8,5 uur geduurd. Toch vond ik het een 'makkelijke' bevalling omdat het persen nu zo snel ging. Ook thuis in mijn eigen bed bevallen is me prima bevallen.
Ik vond de tweede bevalling minder 'heftig' doordat je dingen herkend van de vorige keer. Je mag de VK eerder bellen.
Ik zal alleen eerlijk zeggen dat ik me wel zorgen heb gemaakt over Eva. Ik had steeds zoiets van: 'Wat nu als het begint en wij zijn alleen en ik kan niemand bereiken om haar op te halen?'   Uiteindelijk bleek die angst ongegrond.
Mijn tip: bespreek je angst met je VK. Die kunnen daar dan rekening mee houden.

Tjonge jonge, mijn verhaal is bijna net zo lang geworden als een bevalling, maar ik kan er niks aan doen. Als ik over bevallen prat, dan kan ik dat niet met een paar woorden.

Groetjes, Karin
mama van Eva (2004) en Bas (3-7-2007)

Hoi. Ik had bij mijn eerste ook een supersnelle bevalling. Mijn eerste wee om half 10 's avonds en om 2 uur 's nachts was ie er.. Ik maakte me dus ook best "zorgen" hoe het zou gaan bij een tweede bevalling. De vk zei dat ik vrij snel mocht bellen en dat ze in mijn dossier hadden staan dat ik snel beviel..
Toen mijn tweede zich aandiende had ik 's morgens nog met de oudste gefietst, boodschappen gedaan enz. Toen hij om 2 uur 's middags naar bed ging had ik zoiets van Hmmm het kan best aan het beginnen zijn.. Na een half uurtje ben ik even gaan liggen.. Toen bedacht ik me dat ik het best mijn man kon bellen. Die was er zo en heeft de vk gebeld. Al met al lag Jesse om kwart voor 6 op mijn buik!! Dus in nog geen 4 uur tijd!!
Geef gewoon je angst aan tzt, en dan word daar echt wel naar geluisterd hoor!!
Is alleenmaar fijn toch, zo'n snelle bevalling. Ik liep na 3 dagen al weer buiten met mijn oudste, had totaal niks geleden haha..
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan