Bij hoeveel weken voel je getrappel?

Dat ligt aan een hoop factoren.
is het je eerste kindje?
ligt je placenta voor of achter? 
Zelf voelde ik het bij 24 weken. Vanaf 28 weken hoor je het dagelijks te voelen. 

Ik voelde onze baby voor het eerst met 21 weken (placenta achter). Dit is ons eerste kindje en mijn vriend kon het de dag daarna al voelen. Mijn verloskundige zei dat het vaak tussen de 18-22 weken duidelijk voelbaar is :)!

Mijn placenta ligt aan de achterkant en ik voelde het eerste ‘plopje’ met 15,5 week. Dit voelde ik daarna steeds vaker op dezelfde plek. Mijn vriend voelde het de 1e keer rond week 19. 1e kindje voor ons :)
Mijn zus is ook zwanger nu 22 weken met de placenta aan de voorkant en die voelt nog steeds niets.
Is dus echt afhankelijk van hoe je placenta ligt.

Mijn baarmoeder ligt heel erg naar voren maar m’n placenta ook aan de voorkant. Ik voelde met 19 weken pas heel voorzichtig wat plopjes en pas vanaf week 20-21 echt duidelijker. Ook alleen heel af en toe in de ochtend en vaker in de avond. Dan ging ze los en al vrij snel kon ook m’n vriend het dus voelen! 
Nu voel ik haar gedurende de hele dag lekker bewegen (ben 25 weken). 
Dus echt niet gek als je het nog niet voelt. Nog even geduld komt vanzelf! Als je ineens voelt en denkt he, lijkt wel alsof er luchtbellerjes in m’n buik zitten, grote kans dat het je baby is! 

Ik kon het met een week of 15, 16 zelf voelen maar het duurde behoorlijk lang voordat het vanbuiten ook voelbaar was voor iemand anders. Getrappel zou ik het zo vroeg niet willen noemen. Eerder knappende belletjes of een strijkend gevoel. 

De eerste keer was ik zwanger van een tweeling. 1 van de placenta's voor en 1 kind lag wat dieper. Met 17+1 voelde ik het eerste gefladder van 1 kindje. Alsof je vlinders in je buik hebt. Daarna werd het snel regelmatiger en voelde ik ze allebei.
Deze keer wist ik wat ik moest voelen. Met 11+1 het eerste hele lichte gefladder. Alleen als ik op mijn linkerzij lag in rust. 1x per week voelde ik dat gefladder. Sinds 14+6 echt getrappel en voel ik het dagelijks. Moet zeggen dat dit kindje ook een echte druktemaker is ?
Ik begrijp dat je het al wil voelen, maar pas vanaf 28 weken hoef je dagelijks iets te voelen.

Terug
Bovenaan