Bij je kleintje kijken voor het slapen gaan?

Hoi

Ik kijk altijd even bij de oudste. Maar bij Feline eigenlijk niet. Ze word ook snel wakker....

Groeten Kirsten

Hoi,

ik ga meestal wel even bij Maaike om het hoekje van de deur kijken. Ze is nogal een woelwater en ligt soms heel raar. Dan kan ik haar goed leggen en meestal merkt ze dit niet eens. Als we dit niet doen dat wordt ze vanzelf een keer huilend wakker (of ze huilt alleen en is niet eens echt wakker) dan moeten we er alsnog uit. Vanochtend om 05.30 uur huilde ze ook in haar slaap omdat ze niet goed meer lag. Haar voetje in de slaapzak lag door de spijltjes van het ledikant heen. Henk is er toen uitgeweest heeft haar goed gelegd en ze sliep gewoon door. Hij zei dat hij zelfs twijfelde of ze haar oogjes open heeft gehad.

Groetjes
Inge

hoi
ja ik kijk altijd even bij anouk om het hoekje,heel stil.want 1 kraakje en ze word "wakker".en als het flink onweert slaapt ze door.maar ik moet altijd ff kijken.

gr petra

Ik ga altijd kijken bij mijn zoontje, maar dat komt omdat hij nu z'n bedje doorloopt voor het slapen en onwijs veel beweegt. Hij slaapt ook zonder deken, omdat hij rustig andersom in bed ligt. Hij hoort mij niet binnen komen, doe het dan ook wel zachtjes hoor, maar hij is het ook gewend dat ik bij hem kom kijken.
Toen hij nog niet kon lopen draaide hij alle kanten op en hij heeft een hekel aan z'n deken dus die gooide hij altijd van zich af, dus daarom gingen we altijd kijken...zodat we z'n deken weer over hem heen konden leggen!

Maar ik vind het ook een geruststelling om te kijken of hij goed ligt en rustig ademt, vannacht is hij 1 keer wakker geworden, want hij kon z'n speentje niet vinden, maar ja dat was niet gek als je erop lag....dus in z'n mond gestopt en toen is hij verder gaan slapen....hij lag toen al andersom in bed!!

Groetjes
Angel

ik kijk altijd even en leg haar evt. weer goed. Niet omdat ik bang ben ofzo, maar ik vind het zo mooi om haar te zien slapen. Zo lekker vredig. Kan er ook rustig bij gaan zitten. Wordt er dan zelf helemaal rustig van en slaap dan ook goed.
groetjes

Goh leuk om te lezen allemaal. Ik dacht dus eigenlijk ook dat wij de enige waren die niet gingen kijken bij de kleine. En inderdaad bij de oudste van bijna 5 gaan we wel kijken, omdat we weten dat hij wel verder slaapt.
Bedankt voor jullie reacties.

X Tam

Hoi Allemaal,

In het vorige huis sliep Feline bij ons op de kamer en toen keken we natuurlijk wel. Maar nu ze hier in het nieuwe huis op haar eigen kamer ligt kijken we niet meer. Ik zou het trouwens wel leuk vinden als het raam dat ik haar deur was doorzichtig zou zijn, konden we even gluren....
En ik wil niet de kans lopen dat ze wakker wordt, want ze is nog steeds geen lange slaper.

groetjes Maris

Ik ga altijd haar kamertje in om te kijken. Dit heeft twee redenen: 1. Ik zet de babyfoon uit en 2. kijken of ze goed ligt en het niet te warm / koud heeft. Het gebeurd maar zelden dat ze hier van wakker wordt, ik doe heel zachtjes.

Wij wonen in een monumentaal pand, waar de nachttemperaturen nogal kunnen verschillen van de dagtemperatuur, zeker 's winters. Dus kreeg ze er dan als wij gingen slapen, en de kachel uit ging, een dekentje bij. Dus ze is niet anders gewend.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan