bij nieuwe zwanngerschap, miskramen melden bij verloskundige?

Hallo allemaal,

In mijn vorige relatie heb ik twee miskramen gehad, en naar aanleiding daarvan een flinke burnout.

Nu in mijn nieuwe relatie gaat alles goed, en zijn bezig om weer zwanger te worden.
Ik vind het ontzettend moeilijk om over mijn miskramen te praten en daarom vraag ik me af:

Bij een nieuwe zwangerschap (en een nieuwe verloskundige in een nieuwe provincie) zouden jullie je miskram dan ,melden bij de VK?
Ik ben er erg huiverig voor, heb zoiets van, zolang het met de nieuwe zwangerschap niet mis gaat, hoeft toch niemand dit te weten?

groetjes

Hoi,
Wat vervelend dat je al twee miskramen achter de rug hebt, is vast een zware tijd geweest en misschien nog steeds.
De verloskundige of gynaecoloog vraagt meestal ook of het je eerste, tweede of derde zwangerschap is. Het lijkt me het beste om dit gewoon maar eerlijk te zeggen, hoe moeilijk dit ook kan zijn voor je. Misschien kunnen ze je dit keer dan strakker in de gaten houden of eventueel onderzoeken.
Ik zou het gewoon maar zeggen, baat het niet, schaadt het niet!
Veel succes, ik zal voor je duimen dat je weer snel zwanger mag zijn!
Groetjes Irma

Hoi,

Ik zou de miskramen ook melden. Ze gaan ook vragen of het je eerste zwangerschap is of niet.

Ik vind het fijn dat je na een miskraam, bij volgende zwangerschappen eerder een echo krijgt, om te kijken of er hartactiviteit is. Hoef je geen twaalf weken in onzekerheid te zitten, maar mag je bijvoorbeeld bij ruim zeven weken al een kijkje nemen. En ik merk dat ik het ook wel weer prettig vind om mijn onzekerheden te kunnen delen met de verloskundige.

Ook ik heb twee miskramen gehad in het afgelopen jaar, wat me zwaar is gevallen, maar erover praten helpt me wel.

Succes ermee.
Kim

Ik zou het wel even melden. Niet omdat je dan meer of minder kans zou hebben deze keer dat het weer mis zou gaan. Maar hier is het zo, dat als je een mk hebt gehad je bij een volgende zwangerschap eerder een echo krijgt.
Ik krijg bij een nieuwe zwangerschap met 8 weken daardoor de 1ste echo.
Maar als je het te moeilijk vind om er over te praten, dan zou ik het gewoon laten als ik jou was.
Het gaat er natuurlijk ook om hoe jij je daarbij voelt.

Succes met zwanger worden!

Hai Geertje,
Ja ik zou het ook vertellen, ik zou het juist wel prettig vinden als de vk er van op de hoogte is en dat je wat meer controles krijgt, juist in het begin.
Maar als jij je er niet prettig bij voelt, dan lijkt mij de keus aan jou. Denk echter wel dat de vk er naar gaat vragen de hoeveelste zwangerschap het is. En ik zou er dan niet om gaan liegen.
Sterkte meid, ik hoop dat je snel weer zwanger mag raken en dat deze keer wel alles goed zal gaan!
Groetjes Laura

heej Dames,

Dank je wel voor jullie reacties....
denk dat ik het maar vertel dan....

Het is nu 7 uur, nog twee uur wachten, dan kan ik naar de winkel een test halen!
Moest eigenlijk gisteren ong. worden, maar vandaag nog niets!
Ik ga gewoon heel erg aan mezelf twijfelen, heb ik wel goed gerekend, stel ik me niet aan, moet ik niet nog n dagje wachten!
Maar ja, ga gewoon een test halen, dan weet ik het het snelste!

Heb vorige week al een test gedaan, een digitale, maar ja, daar stond niet zwanger (logisch want kan ook nog helemaal niet)
Ik had het patroon er uit gehaald en zag wel duidelijk twee streepjes maar volgens vele bronnen op internet hoeft dat niets te betekeken.
Begin deze week, ja ben eigenwijs, doe er nog een. weer niet zwanger, alleen tweede streepje was nog duidelijker zichtbaar.....

pfff zit mezelf beetje gek te maken, nog twee uur, dan zie ik wel....
Sorry, moest gewoon even mn verhaal kwijt hahaha...

He Laura,

dank je voor je reactie,
Had inderdaad toen al getest maar eerst even mn vriend gebeld, want:

BEN ZWANGER!!!!!

ben blij, maar zeker ook wel erg bang....
2 x is het mis gegaan op 5 weken en 3 dagen.....
dus tot eerste echo wordt het spannend

nou, tot snel

Terug
Bovenaan