bij papa en mama in bed

Hallo,

Alice wil helemaal niet bij ons in bed! heb wel eens gedacht: kom maar bij ons in bed, dan kan ik tenminste slapen maar zodra ik haar ook maar in onze slaapkamer breng begint ze gewoon te gillen..... geen optie dus.
Haar broertje Erik slaapt wel af en toe bij ons in bed, hij is nog maar 3 week oud en is af en toe snachts niet weer in slaap te krijgen. Ik leg hem dan gewoon naast me neer. Ben er eigenlijk helemaal niet bang voor dat ik bovenop hem ga liggen ofzo. Doe het wel alleen als hij echt niet wil slapen en wil er ook helemaal geen gewoonte van maken.

Vind het eigenlijk wel eens jammer dat ALice helemaal niet in ons bed wil. op zondagochtend ofzo wil ze het ook echt niet!

Groetjes Alberdien

Hoi hoi,

Eva en Bas hebben nog nooit een nacht bij ons in bed geslapen (behalver de eerste twee nachten na hun geboorte, toen hebben ze op mijn borst geslapen). Ik kan gewoon echt niet slapen met een kindje in mijn bed.
Als ze ziek zijn, dan blijven alle tussen deuren open, zodat ik ze snel hoor, maar ook dan slapen ze in hun eigen bed.

Inmiddels is het bij onze kinderen hetzelfde als bij Alberdien. Ze WILLEN niet eens meer in ons bed slapen. Wel komen ze het 's morgens in ons bed spelen, maar slapen ho maar.

Ik geloof trouwens niet zo dat je als moeder op je eigen kindje zou gaan liggen. Dekbedden zijn voor die kleintjes natuurlijk wel echt gevaarlijk, maar nu toch ook niet meer.
Als het toch voor iedereen rust geeft, waarom niet?
Rust is heel veel waard, zeker aan het eind van je zwangerschap. Ik kan me alleen voorstellen dat je kleine meissie ook nog graag bij jullie wil slapen als jullie kleintje straks geboren is. Dan geeft het juist misschien meer onrust, dan rust?!?!?
Ach, dat is allemaal maar koffiedik kijken.

Groetjes, Karin

Hey hoi,

Ook bij ons slaapt Lindy niet in bed. Ze slaapt gelukkig altijd s'nachts. Zo niet, dan ga ik in de stoel op haar kamer zitten met d'r op m'n armen. Dan wel zo dat ik ze daarna zonder al teveel geklungel in bed kan leggen.

Wel komt ze bij ons in bed als ze wakker is en we niet hoeven te werken.
In het weekend mag ze dan even tv kijken en door de weeks speelt ze met dr vormen schildpad.

Sannemams

Onze Eline slaapt ook weleens bij ons in bed als ze echt niet meer weer slapen. Vannacht nog. Al mijn goede opvoedidealen ten spijt, maar als ik om 5 uur s ochtends mijn bed uit moet omdat ik vroege dienst heb, en ze word midden in de nacht wakker, haal ik haar toch echt naar mijn bed. dan doe ik tenminste nog een oog dicht...

In principe ben ik er ook op tegen...maar ja, ik ben geen supermoeder

Hai,

Mette slaapt ook niet bij ons in bed. Ze is wel eens heel erg overstuur geweest en vond haar kamer toen zo angstaanjagend dat ik zoiets had van kom dan maar. Echter mevrouw slaapt niet bij ons in bed maar gaat spelen en is in staat een hele nacht door te gaan. Ik vind trouwens als je kind heel ziek is of echt bang is dat je er ook niet een te groot probleem van moet maken hoor. Helemaal niet als ze 3 weken oud zijn. Jens en Mette hebben allebei de eerste 6 maanden van hun leven in een wieg naast ons bed geslapen. Nooit geen gedoe gehad.
Kortom we doen het nooit maar als het echt nodig zou zijn zou ik er geen drama van maken en mijn kleintje lekker troosten.

En inderdaad...het zou wel eens lekker zijn als ze op zondagochtend eens lekker bij me zou komen liggen maar ook dat zit er niet in.

gr.Ing

Hoi Babybelle,

Marissa ligt zeer regelmatig bij ons in bed. Ik persoonlijk zet dan de wekker 3 kwartier later. Als die gaat slaapt ze zo diep dat ik haat terug kan leggen in haar eigen bedje. Wij hebben er geen enkel probleem mee dat ze bij ons slaapt en ik vind het super gezellig maar ondanks dat vind ik het toch nog een beetje eng, vandaar dus na drie kwartier weer terug. Marissa slaapt overigens super goed bij ons, ze gaat lekker liggen en is zo in slaap. En hier gaat onze rust (zowel van ons als van Marissa) boven alles.

groetjes Linda

Hoi Linda,

Als 1e wil ik zeggen; begrijp me niet verkeerd!!

Maar ben je nou niet "bang" dat Marissa strax niet op dr eigen kamer "wilt" slapen?

Dat is altijd iets waar ik bang voor ben.. Dat ze het zo in de gaten hebben ;-)

Liefs Deb.

Hoi Hoi,

Onze dochter sliep ook altijd in haar eigen bedje geen probleem. Eenmaal toen ik 8 mnd zwanger was van de 2e werd ze opeens wel eens s'nachts wakker en wilde bij mij liggen. Ik heb dit toen toe gelaten omdat ik het gevoel had dat ze een verandering aan voelde komen en het niet iedere nacht zo was. Toen eenmaal haar broertje geboren was en de situatie voor haar duidelijk was sliep ze weer zonder problemen in haar eigen bedje.

Misschien is dit bij jou dochtertje ook zo !?

Terug
Bovenaan