Bij schoonvader gaan werken?

Hoi Nelleke,

Ik herken wel een beetje je gevoel ten opzichte van je huidige baan. Ik heb ook een leuke baan, met overwegend leuke mensen, maar mijn hart leek toch ergens anders te liggen. Ik heb de luxe gehad, dat ik een loopbaanbegeleidingstraject mocht doen bij een loopbaanpsycholoog. Daar kwam uit dat, als ik echt zou doen wat m'n hart me ingeeft, ik in de cultuureducatie aan de slag zou gaan. Iets heel anders als het verkopen wat ik nu doe. Net op het moment dat de puzzelstukjes in elkaar aan het vallen waren, werd ik door een klant gevraagd voor hun te komen werken. Een héél leuk product, marktingsnoep, maar wel weer verkopen.
Ik heb toen besloten om te blijven waar ik zat en vanuit die fijne vaste haven mezelf de kans te geven om mijn droom te gaan verwezelijken. Natuurlijk doe je dat niet van de ene op de andere dag, ik heb mezelf 5 jaar de tijd gegeven. Dan wil ik totaal ergens anders zijn dan nu. Door de zwangerschap en alle problemen die daarbij kwamen kijken heeft het de afgelopen maanden op een laag pitje gestaan, maar ik blijf m'n droom volgen.

Als ik jou verhaal lees, zou je in het familiebedrijf dat gaan doen wat héél dicht bij je huidige werk  ligt, en dat terwijl je iets héél anders wilt. Mijn advies is  "Blijf trouw aan jezelf en aan je eigen dromen."   Ik weet zeker dat je familie dat zeker zal respecteren, wat je keuze ook is.

Heel veel succes met beslissen,
Evelien

Terug
Bovenaan