bij wie gaat het WEL goed.

Het is heel vervelend en vaak het laatste wat je wilt horen, maar het gaat nu eenmaal regelmatig mis. Bij 1 op de 8 vrouwen eindigt de zwangerschap in een miskraam. Dat is iets waar je maar beter rekening mee kunt houden, hoe vervelend ook. Eerlijk gezegd heb ik ook een miskraam gehad. Wij hielden er geen rekening mee en het sloeg in als een bom. De tweede keer wel rekening mee gehouden en toen ging het wel goed. Nu kan de kleine er ieder moment zijn. Om je gerust te stellen: ik ben de enige in de hele familie die het ooit is overkomen. Als je er geen rekening mee houd is de schok alleen maar groter en ben je langer aan het herstellen. Achteraf denk ik wel eens dat ik me eigenlijk veel te druk erom heb gemaakt en mezelf onnodig gekweld heb met het feit dat het misgegaan is.
Ik heb nu een fluitende zwangerschap. Alleen in het begin misselijk geweest maar zelfs nu voel ik me uitstekend!

Jinny
(37+4)
 
Hoi Jarnos,

Ik ben een voorbeeld waarbij de hele zwangerschap heel voorspoedig is gegaan zonder tegenslagen. Ik ben me daar ook van bewust en ben ook heel erg dankbaar dat het allemaal zo goed gaat. Want ja ook in mijn omgeving ken ik veel mensen waarbij ten eerste het zwanger worden al een probleem is maar waar miskramen ook bijna aan de orde van de dag zijn. Je mag jezelf dus ook echt gelukkig prijzen als alles soepel verloopt.
Ik weet alleen niet of mijn verhaal je nu echt geruststeld. Persoonlijk heb ik de zwangerschap niet als een zorgeloze en onbekommerde tijd ervaren, steeds ben je wel een beetje op zoek naar geruststelling.  De zwangerschap heb ik in fases ervaren : eerst heb je de fase waarbij een miskraam behoorlijk op de voorgrond staat, dan wordt er op een gegeven moment gevraagd of je die kansberekening op Down wil laten doen (vond ik nogal confronterend)......en zo komen er steeds onderwerpen voorbij die je aan het denken zetten. De zwangerschapstijd is een hele mooie tijd, vooral wanneer je het kindje voelt bewegen maar ook zeker een tijd waarbij je met de neus op de feiten wordt gedrukt.
Ik moet nog heel even geduld hebben (ca.2 weken)  voordat ik ons wondertje (hopenlijk gezond en wel) op de arm kan houden.......dan ben ik gerustgesteld. Een hele fijne zwangerschap toegewenst.....en als deze zonder problemen verloopt.....wees je dan bewust dat je je dan echt gelukkig mag prijzen!

Groetjes Alice
 
Hoi Jarnos,

Wil toch even op je verhaaltje reageren. Ik snap best dat je onzeker wordt van al die 'negatieve' verhalen. Ik ben zelf ook wel zo!
Ook ik ben zo'n 'negatief gevalletje', maar dan wel met een positieve draai! Ik was de eerste keer zwanger na 3 maanden proberen, helaas ging die zwangerschap in week 12 mis!!!. Hele heisa, ziekenhuis blablabla..... Maar ik was direct weer zwanger. Ondertussen ben ik 25 weken heen, een eind op weg dus en alles gaat goed, heb soms last van de 'algemene' kwaaltjes, maar heb niks te klagen.
Ik wil hier alleen maar mee zeggen, dat negatieve verhalen ook wel op een positief verhaal uitkunnen draaien. Dus tja, wat zal ik nog zeggen, zwanger zijn is een 'onzeker' iets helemaal als je al onzeker bent van je zelf. Gaat 't mis dan gaat 't mis, je kan 't niet veranderen en laten we eerlijk zijn, een miskraam gebeurt (bijna) altijd met een reden! Dus ook hier zit wel weer een kleine positieve kant aan. Ik kan je alleen maar aanraden om de voor jouw negatieve verhalen niet te lezen, vaak wordt 't door 't onderwerp al duidelijk.

groetjes kirsten
 
Hoi,
Bij mij is het niet goed gegaan voorafgaand aan de zwangerschap van mijn dochtertje heb ik ook een miskraam gehad bij 7 weken. Maar ach, bij de vrouwen die pas bij 5 weken testen gaat het in 90% van de gevallen goed.
Maar je ziet dat dit forum toch vooral gebruikt wordt door vrouwen die onzeker zijn.... Mocht het fout gaan, 't is heel vervelend en je moet weer helemaal opnieuw beginnen, maar alles gebeurt met een reden, ik was alleen maar heel blij dat een zwaar gehandicapt kind me bespaard is gebleven....
Het is in ieder geval zo dat de onzekerheid echt minder zal worden en op een gegeven moment ga je er zelfs van genieten.....
Veel sterkte in onzekere tijden!!!!
 
dank jullie voor alle reacties.
het is idd een onzekere periode waar ik (en iedereen) doorheen moet. ik ben nog maar 9 weken en uitgerkend in februari.
ik lees misschien ook wel een beetje te veel de "negatieve" verhalen en moet dit ook minder doen, maar ik wet gewoon dat heel veel zwangerschappen ook goed gaan en dat moet ik (en jullie) ook niet vergeten.
nu ben ik erg geintereseerd in de verhalen waarin het mis kan gaan, straks wordt dit waarschijnlijk de bevalling verhalen, waar ik liever helemaal niet aan wil denken. oei wat moet dat pijn doen.
ik hoop voor iedereen dat het goed gaat en dat iedereen ondanks de onzekerheden lekker kan genieten.
ik doe mn best en ben veel aan het werk (beetje afleiding).
 
Hoi Jarnos,

Ik ben van het februari forum af inderdaad door een mk. Maar.......... ik heb al 3 gezonde kids van bijna 15, 12 en bijna 10 jaar hoor!!! Ik weet dat het wel goed kan gaan !!!! Maak je geen zorgen zolang dat niet nodig is anders loop je jezelf alleen maar in de weg voor niks.
Geniet ervan!!!!
Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe.

Liefs Gaby
 
Hoi Jarnos,

Ik had hetzelfde als jij, Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, was ik ongeveer 7 weken zwanger. Ik ook gelijk het zwangerschapsforum op. Nou geloof me, je kan beter ff wachten. Ik ben pas weer het forum op gedoken toen ik de 12 weken gepasseerd was. Echt een hele geruststelling, ik had 1 dag voor mijn 12 weken in 1 nacht 2 dromen waarin ik een miskraam kreeg. Geen pretje, dat kan ik je verzekeren. Ik was er waarschijnlijk toch meer mee bezig dan ik dacht.
Nu ben ik 15 weken en 1 dag zwanger en ben nog steeds wel onzeker, vooral omdat ik alleen maar afval en er bij mij nog geen buikje te zien is. Ik ben vrij fors gebouwd, maar ik zal blij zijn als het zichtbaar wordt.

Dit is trouwens mijn eerste zwangersschap en tot op heden gaat het prima.

Groetjes Yvonne
 
ben blij dat het dus ook goed kan gaan. wie weet blijf ik wel een tijdje weg van het forum tot ik de 12 weken ben gepaseerd.......maar t is hier wel altijd heel leuk.
 
Terug
Bovenaan