bij wie lukt het ook niet zo goed?

A

Anoniem

Guest
Hey lieve mensen,

Zijn er onder jullie misschien die al lang aan het proberen zijn? Wij zijn momenteel 10 maand aan het proberen en zit even in een dipje.
Ik krijg niet altijd een eisprong, heb cyclussen tussen 50 en 90 dagen en ben juist bezig met een hormonenkuur (clomid).
Zijn er van jullie ook die misschien hier wat kwijt willen, zo kunnen we er samen misschien wat wijzer van worden of kunnen we gewoon onze gedachte wat afschrijven?

Liefs

Hoi Fleur,

Hier nu ook 10 maanden aan het proberen. Ik heb niet zo'n lange cyclussen als jij, tussen de 27 en de 34 dagen.
Ik had vorige maand voor het eerst echt een dip, toen ik weer ongi werd.
Ik heb weinig hoop dat het nu wel gelukt is, gezien ik me op geen enkele manier anders voel.

Ik heb al een zoontje dat vandaag 2 geworden is en toen was ik er niet zo mee bezig en de eerste maand al zwanger. We waren verhuisd en zouden in het nieuwe huis geen voorbehoedsmiddelen meer gebruiken. Door al het klussen (in huis bedoel ik dan ;) Hadden we het niet eens in de gaten en was ik misselijk en toen begon mij iets te dagen, maar toen was ik dus wel al 6 weken. Dus voelde ik mij die eerste weken ook niet anders.

Tja..... nu ben ik er gewoon te veel mee bezig denk ik. Heel frustrerend!

inderdaad, soms wat frustrerend.
Wij zijn vorig jaar in mei gestart, maar jammer genoeg direct met de intentie om een kleine spruit te krijgen. Een vriendin was toen ook net begonnen en was direct zwanger. Ondertussen is zij bevallen van een mooie dochter.
Zulke dingen wegen nu wat door.
En nu ik hier en daar wat lees op de site, mag ik precies nog niet klagen. Maar wat doet het toch elke maand weer pijn in men hartje als het niet loopt zoals we denken.

We blijven proberen zeker ;)

Hoi Chade,

Ik ben nu anderhalf jaar aan het proberen en nog steeds niets.
Wij zijn afgelopen december naar de gynaecologg gegaan (na een doorverwijzing) en daar zijn de onderzoeken gestart.
In principe staat er een jaar proberen voor, voordat je naar de huisarts kunt.
Als je, net als jij, een erg lange en/of onregelmatige cyclus hebt of als je niet altijd een eisprong hebt, kun je eerder naar de huisarts gaan.

Fleur, ik lees dat jij al met Clomid bent begonnen. Is je cyclus al een stuk regelmatiger??

Op het 'als het langer duurt'forum kun je hier ook veel over lezen en een heleboel vragen kwijt!

Succes meiden!

Liefs Daisy

Hoi Dacey,

Ik denk dat ik wel altijd een eisprong heb, omdat ik wel altijd uiteindelijk ongi wordt. Ik neem aan dat dat niet kan als ik geen eisprong zou hebben.
Om zeker te weten of een een eisprong heb, zou ik natuurlijk ovulatietesten kunnen doen, maar zowel mijn vriend als ik zijn een beetje bang dat dat druk verhogend werkt, en ik ben er voor mijn gevoel nu al te veel mee bezig.
We hebben besloten om met ovulatietesten te wachten tot we ene jaar bezig zijn.

Hey Fleur,

Ik ben nu 6 maand bezig en menstrueer regelmatig (32 dgn), dus kan niet helemaal mee praten. Wil toch even reageren om je een hart onder de riem te steken..
Ik kan me goed voorstellen dat je even in een dip zit. Ik wens je heel veel sterkte! Hoop dat de clomid zijn werk doet!

@ chade, Ik wil je niet verontrusten maar volgens mij betekent het niet dat als je ongesteld wordt je automatisch ook altijd een eisprong hebt. Mijn tante was destijds lange tijd "bezig" om zwanger te worden en kwam er later pas achter dat ze geen eisprong had helaas. (ondertussen heb ik wel twee prachtige nichtjes ;-)

sterkte dames! liefs Lisette

Hey,
Jammer genoeg is ongesteld worden geen reden om er zeker van te zijn dat je een eisprong hebt (ik heb dit ook niet altijd).
Daarom neem ik nu die clomid. Maar dit is natuurlijk niet bij iedereen. Een gynaecoloog kan je daar bij helpen.

Hey Daisy,
De eerste keer nu clomid genomen in januari en heb nu een cyclus gehad van 53 dagen (na 3 weken moest ik een pilletje nemen om mijn regels op te wekken). Dus op zich al leuk dat het er geen 90 meer zijn :)
Nu ben ik net ongesteld geworden en begin woensdag aan een dubbele portie clomid.
Laten we hopen dat het zijn werk doet :) De eerste keer had ik nog geen eisprong gekregen.

Ik heb ondertussen ook inderdaad het forum 'als het langer duurt' gevonden! Bedankt :)

Terug
Bovenaan