Bijna 1 en eten!

Ik mis inderdaad ook een ontbijtje in je verhaal. Een boterham of een bordje pap? De signalen die ze geeft als je geen fles geeft wijzen duidelijk op honger, dus als je de flessen afbouwt kun je het vaste eten opbouwen. 
mijn dochter is inmiddels 13 maanden maar eet al vanaf 8 maanden een boterham in de ochtend. Eerst een kwart, toen een halve en nu een hele. Beleg wissel ik af maar ik doe er ook regelmatig iets van groente/fruit op: avocado, banaan, aardbei etc etc. 
misschien heb je wel net zo'n vreetzakje als mijn dochter haha! Die at al vanaf 10 maanden 's avonds 'met de pot' mee. Oftewel, ik maak zelden voor haar nog iets apart klaar. Ook houd ik niet bij hoeveel te eet, ik bied haar van alles aan en als ze genoeg heeft geeft ze dat duidelijk aan. Daarna nog een toetje, meestal yoghurt maar ook weleens een mandarijn of ander stuk fruit. 
vaak heeft ze einde van de middag al trek, tegenwoordig geef ik haar dan ook weleens soep (laat ik haar uit een tuitbeker drinken) of smeer ik een cracker etc etc. 
je kindje is met 11,5 maand echt klaar om meer en gevarieerd te eten, lekker proberen, proeven en spelen ermee!
ik ben trouwens een tijdje geleden een app-groepje opgestart over baby's/dreumesen en voeding. Als je het leuk vindt kun je je aansluiten via deze link: https://chat.whatsapp.com/HgwVCvYFFpkAO9kiFnA4z1
Iedereen is welkom!
 
[quote quote=10501707]
 
Het komt sowieso goed! Het CB heeft een kader meegekregen en ze proberen zich daar aan te houden, maar het zal lang niet elk kindje lukken om met 1 jaar al volledig ‘met de pot mee te eten’. En is dat erg? Nee, natuurlijk niet ? Op een gegeven moment moet (en wil!) je ook van de fles af, maar dat hoeft echt niet stipt met 1 jaar. Bouw dus gewoon hapjes op, dan gaat de fles vanzelf af. De kinderarts heeft eens tegen ons gezegd: jullie bepalen wát en wannéer de kleine eet, zij bepaalt hoevéel ze eet. Sindsdien geven we dus geen afgemeten hoeveelheden, maar laten we haar bepalen. Ze bleek veel meer op te kunnen dan wij dachten ?[/quote]
Heb dit even goed door laten dringen en wat een openbaring eigenlijk, haha. Realiseerde mij van de week ook dat wij zelf mogen bepalen wat zij eet, zolang ze natuurlijk gezond is, goed groeit etc. Daar kan iedereen en het CB wat van vinden, maar dat is dan maar zo. 
 
Mijn zoontje nu net 1 had dit schema met 11 maanden en is sinds paar dagen over op 1 flesje.
07: 15 pap 180cc
08:45 fruit
09:00 slapen 10:00
10:15 drinken met of testje fruithapje
11:45 2 broodjes
12:45 flesje 120 cc afbouwen naar 90 cc n
13:00 slapen tot 14:45 /15:00
Erna soepstengel cracker beker diksap/water
17.30 avond eten met de pot mee
19:15 slapen fles 120cc

En nu net 1 jaar alleen nog flesje voor slapen s avonds 120cc en 's ochtends half volle melk
 
Je schema klinkt niet heel gek.  
Al begrijp ik waarom het CB zo reageert. 


ik vind dat er een ontbijtje mist. Misschien een bordje pap? Ondat je aangeeft dat brood niet zo lekker gaat.Gaat het avondeten wel goed? Dan zijn er toch genoeg voedingsstoffen. 


De melk voor het slapen gaan is niks geks. Zoon van 2 hiee die ook weleens 1 a2 flesjes melk drinkt voor het slapen gaan omdat hij ervan kalmeert. Luister naar je gevoel en niet zo naar het CB of anderen. Als je de flesjes wilt minderen zou ik me meer richten op het verbeteren van de hoofdmaaltijden. 
 
Terug
Bovenaan