<p> Onze zoon, inmiddels 10 maanden, slaapt al een week of 5 zeer moeizaam savonds. Hij wordt veel wakker waar die voorheen veel doorsliep. Waarschijnlijk nog de laatste naweeën van de slaapregressie die 6 weken kan duren las ik. Omdat die echt niet meer wil slapen beland die vaak bij ons in bed. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van andere ouders met de 9 maanden regressie. Hebben jullie er ook echt weken last van gehad? Je leest dat zo’n regressie ineens komt opzetten (was bij ons ook het geval op een ”normale” woensdag) en ook ineens weer voorbij kan zijn. Nu vind ik dat laatste moeilijk te geloven als je er midden in zit ? . Hoe is dat bij jullie gegaan? Hield het opeens op? Hebben jullie er nog iets speciaals voor gedaan? Of is het gewoon pappen en nathouden en de storm uitzitten? We zijn er zo aan toe om de avonden weer voor ons zelf te hebben .. . Ik merk dat we als ouders steeds meer toe zijn aan het moment dat onze kleine man één jaar wordt. De echte babytijd hebben we een beetje gehad om heel eerlijk te zijn. Meer ouders die zich hierin herkennen? We horen in onze omgeving dat als ze eenmaal 1 worden het allemaal weer wat makkelijker en leuker wordt en dat je weer wat meer kunt gaan ondernemen…..ben benieuwd of jullie dit ook zo hebben ervaren….. alvast bedankt voor jullie reacties!!</p>