[quote quote=10444524]Mn jongste is nu 21 maanden en jaaaa, het is vanaf 15 maanden echt veel leuker! Nier direct de dag nadat ze 1 jaar zijn hoor ? Hier begon het vanaf 15 maanden echt makkelijker te worden, dan gaan ze over op 1 lang dutje van 12.00-15.00 ofzo en ging het in de avond ook beter.. Maaaaaarrrr de ene slaapregressie volgt de andere op hoor ? Ze heeft weken dat ze heerlijk slaapt, maar ook weken (nu ook weer) dat zelfstandig in slaap vallen in de avond onmogelijk is, of dat ze gewoon écht niet moe is en pas om 21.00 slaapt, of toch halverwege de nacht tussenin belandt. Ook nu ze dus bijna 2 is ? Dus verwacht alsjeblieft niet teveel op de dag dat je kindje 1 wordt, want er kan zomaar nog een heel jaar aankomen van gebroken nachten. Geen flesjes en huilende baby meer, wel een drammende dreumes die krijsend in z’n bed staat, ik weet eerlijk gezegd niet wat beter is, haha! Mn oudste is 3.5 en pas vanaf 2 jaar kon ik er vanuit gaan dat ze meestal wel doorliep en op die leeftijd kun je er ook beter mee communiceren dus dan wordt het écht beter! Maar ook nu ze 3.5 is, roept ze geregeld nog in de nacht voor een plas, ern enge droom, een slokje water etc… zucht….[/quote]
Goed om te horen dat het zoveel leuker wordt na het eerste levensjaar! We verwachten ook zeker niet dat het vanaf die dag allemaal goed gaat, maar het is ieder geval wel een mijlpaal dat het eerste zwaarste jaar erop zit. Ook de slaapregressies na jaar 1 zijn hier bekend, maar ook hiervan kun je zeggen dat er al 3 (waarvan 2 hele heftige als ik het mag geloven) zijn gepasseerd als die 1 is geweest.
Goed om te horen dat het zoveel leuker wordt na het eerste levensjaar! We verwachten ook zeker niet dat het vanaf die dag allemaal goed gaat, maar het is ieder geval wel een mijlpaal dat het eerste zwaarste jaar erop zit. Ook de slaapregressies na jaar 1 zijn hier bekend, maar ook hiervan kun je zeggen dat er al 3 (waarvan 2 hele heftige als ik het mag geloven) zijn gepasseerd als die 1 is geweest.