Bijna 1 jaar en moet nog steeds alles pureren...

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje wil nog steeds zijn eten gepureerd.. Als dat niet zo is gaat hij kokhalzen en weigert na een paar hapjes om verder te eten... Hij heeft nog maar 2 ondertanden...Wat moet ik doen.. Verder met pureren of stukjes aanbieden... En hoe doen jullie dat?
ik vind het niet erg om te pureren maar ik vraag me af of het niet tijd wordt voor stukjes...

hoi hoi

Ryan is 10 maanden geweest en eet ook alles gepureert

Fruit en groentehap  

potjes van 8 maanden gaan soms ook maar niet alles

meestal gaat alles hier met de staafmixer

Ryan Heeft 2 onder en 2 boven tanden

Brood eet hij wel maar niet goed helaas (slechte broodeter)

ben nu begonnen om hem gewoon stukken fruit te geven en daarna het gepureerde

om hem te laten wennen.

denk dat het dadelijk vanzelf wel komt

groetjes moekje

vera is nu 10 maanden en krijgt fruit gepureerd en soms geraspt (wat een werk is dat zeg). het warme eten krijgt ze geprakt. ik ben al snel begonnen met grovere eten. de eerste paar keer was kokhalsen!! maar na een paar dagen ging het beter. ik heb haar gewoon extra veel melk gedaan na het warme eten en geen bepureert eten meer na. gepureert eten eet ze meer van dat wel maar nu krijgt ze ook genoeg binnen.
misschien langzaam aan grover maken het eten?? eerst alleen de aardappels prakken en de groente pureren en dat door elkaar doen?? dat werkte hier wel.

groetjes sibje

Hoi hoi,

Ik pureer eigelijk niets meer. Jennifer is bijna 11 maanden, maar ben er ook al ff mee bezig. Ben begonnen met kleine stukjes peer die al goed rijp waren.. lekker zacht.. Dan banaan en ook de stukjes zelf laten pakken. Wel een beetje een zooitje maar je maakt het voor de kleintjes ook leuker. Of van de vork af laten eten...is ook weer iets nieuws voor ze....

Nou en dan langzamerhand de groente. Ik geloof dat ik eerst de bloemkool heb gedaan, wel eerst goed prakken en naar mate het beter gaat gewoon prakken...
Tja en sommige groentes blijven lastig zoals sperciebonen die snijd ik heel fijn.

Vorige week heb ik voor het eerst stronkjes broccoli gegeven. Nou ze zat te smullen en lekker fijn te knijpen in haar handjes..hihi...

Ben trouwens wel benieuwd hoe je dat met de boterham doet???

Succes ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt!!!

gr. Ilone

Hoi,

ik pureer helemaal niets meer, al een aantal maanden niet meer. Stijn krijgt nu alles a la Rapley en dat gaat heel goed. Hij eet bijna alles en smult ervan.

Groetjes van Marloes

quote: mamatorist reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-06-2008 11:23:16'));

Hoi,

ik pureer helemaal niets meer, al een aantal maanden niet meer. Stijn krijgt nu alles a la Rapley en dat gaat heel goed. Hij eet bijna alles en smult ervan.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Hoe gaat het nou met je? Ben je al wat opgeknapt. Wat houd dat Rapley eigenlijk in. Ik zie daar steeds mensen naar verwijzen maar het zegt mij niets en ik zat net van de week te bedenken hoe we Maaike straks met de pot mee moeten laten eten. Nu krijgt ze al wel met stukjes maar dat is toch nog niet hetzelfde.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

lief dat je naar me vraagt. Het gaat met vlagen. Ik vodn het beter gaan maar heb nu al een paar dagen een terugslag, door de warmte en weinig slapen, dat is niet echt een ideale combinatie.

We geven Stijn gewoon eten in zijn hand, bijvoorbeeld een halve banaan of een stukje broccoli en hij hapt ervanaf en dat kauwt hij op. Alleen macaroni geven wij nog met een lepel omdat het anders overal ligt behalve in zijn mond en hij is daar te ongeduldig voor (macaroni is een van zijn favoriete gerechten).

Brood prikken we aan een vorkje en dat hapt hij zelf eraf. Hij houdt verder zelf de vork vast.En dan geeft hij de vork weer als hij nog een stukje wil. Wortel kan hij ook goed happen, rauw geven we het geraspt en dat krijgt hij ook wel weg, net als komkommer of een stuk meloen. Heerlijk!!!

Groetjes van Marloes

Bij Lotte was het net zo. Toen dit bij toeval in een gesprek bij het cn ter sprake kwam, gaf zij ons  deze tip.

Laat je kleintje mee eten aan tafel, ook al wordt je eigen eten dan maar koud. Geef je kleine hetzelfde als wat jij eet en laat ze maar lekker kliederen. Voelen, op de grond gooien, al smeren ze het in hun haar...
Hebben ze daarna nog honger? Aanvullen met wat ze normaal krijgen.

Ik zag er eerst niet zoveel heil in, maar op de tweede dag deed Lotte al een paar rijstkorrels in haar mond. En binnen een week at ze stukjes. Ik moet eerlijk toegeven dat het met warm eten moeilijker is dan met koud eten. Ze krijg voor alsnog 8 maanden potjes, ik ga deze week 12 maanden proberen (Lotte is nu 13 maanden). Maar aangezien 8 maanden ook al redelijke stukjes bevat, denk ik dat dat niet zo'n probleem is.

Veel succes!

Groetjes, Marisa

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan