Bijna 1 jaar en moet nog steeds alles pureren...

Boterham koekjes en rozijntjes gaan wel in stukjes naar binnen.. Als ik een stukje fruit aan hem geef sabbelt hij er aan en als er dan een stukje naar binnen gaat spuugt hij dat stukje er gelijk weer uit...
Hem hetzelfde laten eten als ons gaat moeilijk denk ik.. Wij eten nogal gekruid en pikant...   Wij eten ook bijna nooit gekookte aardappels en groenten..
Ik kook elke dag voor hem apart..

Nah! Ik wou net dezelfde topic openen! Grappig!
Ook hier moet het heel fijn, het gekke is alleen dat ze het eerst wel heb gegeten, ze   heeft toen de 6e kinderziekte gehad en vanaf toen wilde ze het niet meer, dacht ach dat komt wel weer, maar is inmiddels bijna 4wkn geleden.
De tip van ....(weet t ff niet meer) pas ik nu toe, dus stukjes van ons geven, aardappel, broccoli, en ander groenten, ze neemt er hapjes van en als het zacht is slikt ze het ook wel door, maar het verbeterd bij ons niet, want ze krijgt zo niet genoeg binnen, doet er gigantisch lang over, alles maar dan ook alles zit onder!, en dan moet ze dus nog 'gewoon' eten. En dat wil ze dus ook met d'r handjes doen, het is al weken een grote bende hier 's avonds!
Ik weet niet of het nou heeft gelegen aan dat ze ziek was, want in die tijd zijn we ook begonnen met eigengemaakt eten, je krijgt het nooit zo fijn als olvarit, want mevrouwtje wil het liefst 6mnd potjes.
De laatste tijd geef ik haar nu gewoon gepureerd vers eten, wat ze daarvan eet is mooi meegenomen, tussendoor stukjes om mee te knoeien van ons eten, daarna geef ik er altijd een gezond toetje, zoals yoghurt.
Ik hoop dat ze het toch gaat leren. Trouwens met brood precies hetzelfde, ze stikt erin als de stukjes te groot zijn, geef echt muizenhapjes, en zelfs dan spuugt ze ze uit, of haalt ze ze eruit met haar vingers.
Geen echte tips dus sorry, hoop dat die gaan komen!
groetjes!

en lees ik net in het opperdepop boek van ah, dat ze al vlot moeten beginnen met stukjes, want dat dat belangrijk is voor hun spraak later.........

Terug
Bovenaan