Bijna 1 jaar: wat doe ik met haar flesjes?

Hier een meisje van 13.5 maand die juist nog dol is op dr flessen. Ze krijgt nog 2x150cc en vraagt hier echt om. Zonder die flessen is ze écht chagrijnig en hongerig. Pap lust ze niet, dus dat gaat helaas niet als vervanger.
Ik geef ze gewoon nog en laat haar ze llf bepalen wanneer ze hiermee stopt. Wel is mn 'doel' om met 18 maanden echt van de flessen af te zijn. Bij mn oudste dochter heb ik het ook zo gedaan en ze stopte met 15 maanden met de ochtendfles en met 17 maanden met de avondfles. Ik vond het prima.
Ik vind het onzin om direct met 12 maanden te stoppen met die flessen, alleen maar omdat dat zou moeten. Dus ik laat mn kind het liever zelf bepalen.
Nu zijn mijn dochters allebei dus wel heel verzot op hun flesjes, dus is de situatie anders.
Gezien jouw kindje, zou ik gewoon proberen nog 2 flessen te geven per dag (en 120cc is ook goed, het hoeft niet perse 180cc te zijn!) Eventueel in een tuitbeker of open beker geven. En drinkt ze het niet, dan niet..  het is geen must meer! Gewoon wat vettere producten geven idd en een goede avondmaaltijd met yoghurt na. Als ze écht honger heeft,  dan drinkt ze die fles wel. En anders heeft ze 'm blijkbaar niet nodig, dat regelt ze heel goed zelf! ;) 
 
Onwijs bedankt allemaal! 
Ze is niet te foppen, ook voeding uit haar beker drinkt ze niet. Ik ga morgen ochtend proberen pap te geven voor het eerst. En dan laat ik inderdaad de andere flessen wat meer los. Bedankt iedereen!
 
Terug
Bovenaan