Bijna 18 kg afgevallen, nu weer opnieuw naar gynaecoloog ivm IVF

A

Anoniem

Guest
Hallo dames

Ik ben Myra, 38  jaar jog, en afgevallen van 106 kg, naar nu 89 kg.

Ik mag 16 maart weer terugkomen bij mijn gynaecoloog in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven.

Voordat ik af ging vallen, afgelopen juli/augustus, woog ik nog 106 kg.

De gynaecoloog zei me dat afvallen beter voor me was, omdat ik weinig eigroei had met stimilatie van hormonen, en mijn eitjes groeide niet voldoende.

Ook had ik een onregelmatige cyclus van meer als 42 dagen.

Nu ik ben afgevallen is mijn cytclus aan het normaliseren, nu 36 dagen.

Ik sport met fitnes, zwemmen en krachttraining.

Vorig jaar februari 2006, waren ze er achter gekomen dat mijn eileiders en de overgang met de eieerstokken, dicht zaten, en ze zaten verkleeft aan mijn darmen en buikwand (hoog in mijn buik).

Een operatie zou nu niet veel uitmaken, omdat ik er dan alleen maar meer verklevingen door terugkrijg.

In 2000 ben ik bevallen van een gezonde zoon, middels een keizersnee, die nu 17 juli alweer 7 jaar oud word.

En sinds dat hij 3/4 maanden oud was, bewgon het bij mij weer te kriebelen voor nog een zwangerschap, maar tot op heden.............................niets helaas!

Ik denk dat de gynaecoloog nu meer voor me kan betekenen, temeer omdat ik waarschijnlijk ook veel vet tussen mijn organen heb/had zitten, waardoor nu ik afgevallen ben, alles zo'n beetje naar onder zakt, waardoor ze nu waarschijnlijk wel met de punctienaald bijkunnen, zou het niet?

Ik was in het begin ook heel erg jaloers op andere zwangere vrouwen, ik kon ze namelijk niet zien, maar nu kan ik het heel goed hebben, al doet het wel pijn om het te zien.

Voor die tijd, toen ik nog niet afgevallen was, produceerde ik bijna geen eitjes, tenminste niet genoeg voor IVF.
En ze groeide niet goed door, of nauwelijks.

En doordat ik veel grote bloedvaten om mijn baarmoeder en geslachtsorganenen heb gevormd, was het gevaarlijk en onverantwoord om er met een pucntienaald in de wroeten, zal maar zeggen, met alle gevolgen van dien.

Ik ben benieuwd, of ze me nu wel kunnen opereren, om het zaakje een beetje open te krijgen van binnen, of dat ze me verder lasten gaan met de IVF, die vorig jaar afgeblazen was, vanwege mijn probleem, die ik hier opgeschreven heb.

Zou het mogelijk zijn dat, als er vet weg is tussen mijn eierstokken en eileiders, en alles erom heen, dat ze er dan welleicht wel bij kunnen komen met een punctienaald?

En zou door mijn afvallen, niet alleen in mijn geval ook de menstratie regelmatiger worden, maar dat er ook meer eitjes gaan komen en groeien.

Raar eigelijk he, dat bij sommige het niet met overgewicht te maken heeft, en in mijn geval dus wel, en ook in combinatie met de keizersnee die ik op 17 juli 2000 onderging.

Ik moet in ieder geval op 16 maart om 10.30 uur bij de gynaecoloog zijn, en ben benieuwd of hij ook trots op me zal zijn, met plusminus 16 kg minder vet.

Ik zou het leuk vinden om met meiden te schrijven, die ook al heel erg lang bezig zijn voor hun eerste, tweede of meerdere kindjes.

Dus schrijf maar lekker mee.

Groetjes Myra38
(mama van Arvid van 6 jaar en 7 maanden en 3 weken)

Hoi Myra,
Tuurlijk is die arts trots dat je zoveel bent afgevallen. Dat heb je toch maar mooi gedaan en volgehouden!!!! Ik vind het ook hartstikke goed!!!!
Ik snap ook niet precies hoe dat allemaal zit, waarom de een die heel dik is wel zwanger raakt en de ander juist niet.........
Wens je in ieder geval heel veel succes!!!!!

Hartstikke goed van jou, 16 KG, dat is behoorlijk wat.
Zelf ben ik ook bezig met afvallen, de laatste aanzet die ik daarvoor nodig had was inderdaad ook het advies van de gynaecoloog vorig jaar februari.
Sindsdien ben ik ook aan het fitnessen, krachttraining.
Ben nu 8 kilo kwijt, wil er nog meer vanaf hebben, want eigenlijk ben ik het sporten ook gewoon leuk en lekker gaan vinden. Ik heb het overigens wel een paar maanden verwaarloosd, maar recent weer opgepakt.

Zelf zijn mijn man en ik begonnen aan IUI, IVF is nog niet in zicht, we hebben nog geen kinderen. En als het goed is gaat deze week onze eerste IUI gebeuren.

Overigens kan je mij verhaal meelezen op mijn weblog(s):
www.hetgrotewonder.web-log.nl
www.slankealice.web-log.nl

Heel veel succes en volgens mij moet de arts apentrots op jou zijn!!!

Groetjes Alice

Jeetje Myra!

Wat knap zeg......ik heb heel veel bewondering voor je hoor!
Ik wens je heel veel succes met alles wat er komen gaat en hoop dat er iets moois uit voort mag gaan komen, dat hoop ik voor ons allen!

Liefs,
Famke

Tja, ik zal wel moeten.

En ik ben er trouwens zelf over begonnen bij de gynaecoloog.

Ook heb ik sterk het idee, dat als er veel vet tussen je organen zit, ook de boel verkleeft en in mijn geval, hoog vast zit in de buik en darmen, komt niet alleen door de keizersnee die ik in 2000 had.

Ook heb ik het sterke gevoel, dat als ik afval, dat mijn eierstokken ook wat losser komen te zitten, en mijn eileiders ook, en dat alles zodoende wat mee naar onderen toe komt te hangen, waardoor ze met een punctienaald er wel bij kunnen.

Vorig jaar juli, en de tijd ervoor, konden ze maar moeilijk mijn eierstokken vinden, met follikelmetingen, want ze moesten altijd keihard op mijn buik drukken en duwen, om enigzins wat te kunnen zien.

Misschien lijkt dat nu beter, nu ik ruim 16/17 kg ben afgevallen vanaf augustus vorig jaar.

Maar als alles van binnen, met name de overgang tussen de eileiders en eierstokken, dichtzit, dan zal een operatie niet veel uitmaken.

Wellicht, zei de gynaecoloog, toendertijd, dat mijn eitjes dan ook beter gaan groeien, en dat ik dan ook meer eitjes aanmaak voor een IVF behandeling.

Ter zijner tijd laat ik het jullie wel weten, maar in de tussentijd lijkt het me gewoon leuk om te kletsen.

Prettige avond, en voor jullie wens ik ook alle goeds toe, en wie weet een vruchtbaar jaartje voor ons.

Groetjes

Myra38

Hoi Myra,

Ik wil even zeggen dat ik het erg knap van je vind dat je zoveel bent afgevallen Petje af!
Ik hoop dat ze je nu inderdaad verder kunnen helpen.
Succes en liefs Sabine

Hoi Myra,

Ik las je verhaal en zag wel herkenning. Ik wil je ook graag mijn verhaal doen, misschien dat je er iets aan hebt. Ik ben in 2002 terecht gekomen in het UMCG, nadat ik eerst zo'n anderhalf jaar in een streekziekenhuis ben geweest. Hier heb ik 7x IUI gehad, maar allemaal "gokwerk". Ze konden namelijk op de echo mijn eierstokken niet in beeld krijgen en dus ook geen eitjes volgen. Er werd dus gewoon ongeveer halverwege de maand geinsemineerd. Na die anderhalf jaar heb ik zelf overplaatsing aangevraagd naar het UMCG.
Hier kreeg ik al veij snel te horen dat ik te zwaar was. Ik was op dat moment 114 kg. En ik werd dan ook geacht zeker 25 kg af te vallen en ze hebben me de weight watchers geadviseerd. Ik ben hier aan begonnen en in een jaar tijd 32 kg afgevallen. Vervolgens waren mijn eierstokken perfect te volgen op de echo, ook mijn cyclus was veel regelmatiger geworden en vervolgens ben ik na de 2e IUI zwanger geraakt en eind 2003 bevallen van een gezonde zoon.
Nu voor een tweede moest ik weer afvallen en ben ik weer 15 kg kwijtgeraakt, en nu weer bezig met IUI. Net vanmiddag de 2e weer gehad. Dus nu weer spannend.
Dus ja bij mij heeft het afvallen wel degelijk veel gedaan voor het zwanger worden.
Ik hoop dat jij net zoveel succes zult hebben. Ik wens je heel veel sterkte met alles en hoop weer eesn wat van je te lezen.

groetjes Cindy

Goh cindy, ik hoop voor je dat je zwanger bent, en je een broertje of zusje voor je zoontje mag verwelkomen.

Bij mij haalde achteraf dus, IUI niets uit, omdat ze met een kijkoperatie erachterkwamen, dat ook de binnenkant van de overgang van de eileiders en eierstokken onherstelbaar beschadigd zijn, en dus ook potdicht zitten, waardoor er, als er een eisprong is, geen eitje doorgang vind.

Maar in combinatie van mijn overgwicht en de keizersnee, is alles bij mij gaan verkleven en vergroeit, maar name mijn eierstokken en eileiders zitten dus hoog in mijn buik vastgekleeft en zo.

De arts zal best trots op me zijn, als hij me 16 maart om 10.30 uur terug ziet.

Ik wil dan opnieuw aan de IVF beginnen, en dan eens kijken of de eitjes nu wel voldoende aanwezig zijn en sneller doorgroeien, want ook dat deden ze of heel langzaam of helemaal niet verder als 11 mm.

Ik doe afvallen met het boek van Sonja Bakker (2de deel), en ik moet zeggen ik houd me niet aan de hoeveelheden, en soms ook niet met wat er staat.

Bv als ik net toevallig geen appel in huis heb, dan pak ik een eierkoek met een groot glas water, want af en toe mag je ook een eierkoek eten, ergens in het week menu.

En ik val nu ongeveer een halve kilo in de week af, soms wat minder.

Ik mocht terugkomen, als ik tussen de 85 en 90 kg weeg, en daar zit ik nu bij: 89 kg (van de bijna 106).

Misschien dat bij alles een stuk naar onderen toe zakt, zodat ze beter alles in beeld hebben met een echo, en wellicht er met een punctienaald bij kunnen komen.

Wat denk jij ervan, Cindy?

Één eierstok kunnen ze zo wie zo niet goed zien, omdat deze vastgekleeft zit hoog in mijn buikwand.

Ach ja, afwachten dus, wat de gynaecoloog tegen me zegt.

Pfff, dat is ook wat, al 6 jaar en 5 maanden bezig voor ons 2de kindje, dat gaat ons niet in de koude kleren zitten, hihi.

Ik vind het prettig om met je te kletsen, en wellicht hebben er meer dames zin in, dus kom erbij, zou ik zeggen.

Groetjes Myra38
(mama van Arvid van 6 jaar en 7 maanden en 3 weken)

Terug
Bovenaan