Bijna 19 maanden en nog niet lopen

Hoi,
Mijn zoontje is nu 22 maanden en stapt nét rond de salon tafel.. Ieder kindje doet het op zijn of haar eigen tempo.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn zoontje ook niet praat en nu net begint met een paar woordjes. Ook heeft hij lichte tekenen van autisme. Deze week starten we met het traject van Integrale Vroeghulp om te kijken hoe we hem het beste kunnen begeleiden.
 
Mijn meisje (17mnd) loopt ook nog niet los. Het jammere voor haar is dat ze op het kinderdagverblijf los lopen als graadmeter gebruiken voor de overgang naar de dreumesgroep. Dus daar zit ze tussen de kleine baby's, terwijl ze daar verder weinig meer te zoeken heeft.. ze spreekt al meerdere woorden achter elkaar, kan klimmen als de beste, en gaat zonder hulp van de glijbaan. Over haar ontwikkeling maak ik me dan ook geen zorgen. Wij kwamen er bij 15 maanden achter dat ze een bril nodig had (+6). Ze houdt haar bril goed op. In hoeverre het slechte zien bij haar verband houdt met het late lopen weet ik niet. Ze begon in ieder geval niet, zoals velen voorspelden, ineens te lopen zodra ze haar bril had. 
Hier alle vertrouwen dat het lopen wel gaat komen. Haar vader liep pas bij 25 maanden, volgens m'n schoonmoeder uit pure gemakzucht haha. Een koude vloer in een vakantiehuis deed de truc. 
 
@cvb mijn zoontje liep met 12 maanden en viel echt zelden om.. dus dat wil niet altijd wat zeggen. Verder kroop hij pas met 11 maanden xd denk echt dat ieder kindje alles op zijn eigen tempo doet en dat loslaten de key kan zijn! Verder kan je natuurlijk altijd even met cb overleggen.
 
Hey, 
onze dochter liep ook pas met 21 maanden. 


ze begon rond 18 maanden aan de bank te staan. Maar ze stond steeds op haar tenen.
we zijn toen naar de fysio gegaan omdat papa een te korte achillespees had en daar een operatie voor nodig had met een paar maanden uit. 
door haar voeten continu te corrigeren stond ze uiteindelijk op de gehele voet. 
maar lopen.. echt niet. 2 van die loopkarretjes gekocht voor boven en beneden, maar ook dat maakte geen verschil. 


met 20 maanden ging ze lopen aan de hand maar niet los. Opeens had ik door dat ze houd vast wilde hebben. Toen heb ik haar knuffeltje vast gepakt aan de ene kant en zij aan de andere kant. Deze liet ik los.. en daar ging ze. 


vanaf dat moment voelde ze zich blijkbaar vertrouwd genoeg om t zelf te doen. 
Nu doet ze niet anders dan wandelen. 


geen zorgen dus.. 
 
Haha, mijn schoonmoeder zegt altijd dat ze een kindje kende die alleen met een jurkje aan kon lopen, die had ook houvast nodig. Kon ze haar jurkje vasthouden. 
 
Terug
Bovenaan