Bijna 21 weken zwanger en nog steeds niets aangekomen

<p>Hallo dames,</p><p>Zoals hierboven te lezen is, ben ik bijna 21 weken zwanger. Ik ben met 93 kilo begonnen en weeg momenteel 89,3 kilo. Ik ben niet misselijk geweest en hoefde ook niet te spugen. Ik eet gevarieerd en gezond. De baby deed het ook goed bij de 20 weken echo. </p><p>Ik ben deze vraag vergeten te stellen aan de verloskundige, maar is het normaal dat ik iedere keer wanneer ik op de weegschaal sta een paar grammetjes ben afgevallen i.p.v. aankomen? Mijn buik groeit ook niet snel, maar mensen kunnen nu pas een beetje zien dat ik zwanger ben. </p>

Zolang je gezond leeft en alles is goed met je baby is er volgens mij niks aan de hand :) Misschien ben je, onbewust, sinds je zwanger bent beter gaan letten op je eetpatroon oid? 
Je kunt het natuurlijk altijd nog een navragen bij je verloskundige. 

Ik ben zelf in het eerste trimester eerst 8,4 kg afgevallen en daarna weer 3,5kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Ik was bij mijn bevalling dus een stukje lichter dan voor de tijd. Ik was zelf te zwaar en mocht dus wel wat kg's kwijt. De verloskundige heeft hier geen enkel probleem van gemaakt.
De baby neemt van jou wat het nodig heeft. Zolang je goed en gezond eet zou ik me geen zorgen maken. Merk je dat je eetpatroon niet goed is dan zou ik wel aan de bel trekken. :) 

Zolang de baby het goed doet, is het helemaal ok. Maar het is op den duur wel vervelend als het voor je gevoel zo weinig groeit hè, ik had hetzelfde. Inmiddels 34 weken en nu in totaal wel een kilo of 8 erbij ofzo, dus het komt wss ook nog wel ene beetje ?. 
Bij mij kwam het trouwens denk ik ook wel doordat ik ineens 3x in de week ging sporten (beetje baantjes trekken ter preventie van rugpijn, niks intensiefs hoor). Probeer je niet te veel zorgen te maken!

Op www.babyopkomst.nl kun je zien hoeveel je gemiddeld aan 'mag' komen tov je BMI
Als je bmi hoog is, is het heel normaal dat je minder aan komt. Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang je bent dus ook niet of je een laag of hoog BMI hebt. Als je kindje verder goed groeit is er niks om je zorgen over te maken. Het kan zomaar zijn dat de kilo's nu gaan komen en je straks op een kilo of 6 eindigt. Des te eerder is het er ook weer af. 
Makkelijk praten vanaf de zijlijn want ik snap best dat je er onzeker over kan zijn. Ik ben nu 27 weken zwanger en al 4 weken niet aangekomen, dit houd mij ook wel bezig .Dus bij twijfel altijd nog even de verloskundige bellen :) 

Op www.babyopkomst.nl kun je zien hoeveel je gemiddeld aan 'mag' komen tov je BMI
Als je bmi hoog is, is het heel normaal dat je minder aan komt. Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang je bent dus ook niet of je een laag of hoog BMI hebt. Als je kindje verder goed groeit is er niks om je zorgen over te maken. Het kan zomaar zijn dat de kilo's nu gaan komen en je straks op een kilo of 6 eindigt. Des te eerder is het er ook weer af. 
Makkelijk praten vanaf de zijlijn want ik snap best dat je er onzeker over kan zijn. Ik ben nu 27 weken zwanger en al 4 weken niet aangekomen, dit houd mij ook wel bezig .Dus bij twijfel altijd nog even de verloskundige bellen :) 

Hoi,
inprincipe is het zo dat de baby zich pakt wat ie nodig heeft. Ik was bij de eerste in het 1ste trimester er ongeveer 10 kwijt, hier zijn er de rest van de zwangerschap max 3,5 van terug gekomen. En baby wogen voor een meisje met net 40 weken en nette 3260gr. Dus uiteindelijk ben ik na de bevalling 10 kilo lichter geworden als ervoor. Tevens moet je maar denken wat er niet aankomt, hoeft er natuurlijk ook niet af?.

Terug
Bovenaan