Bijna 36 wk en nog steeds getwijfel tussen 2 jongensnamen

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden!

Ik had mezelf echt voorgenomen nooit een topic te openen over naamskeuze maar aangezien wij de namen geheim willen houden voor iedereen ben ik benieuwd hoe de 2 namen die wij hebben overkomen op andere mensen. Ik heb er mijn idee bij en mijn vriend ook, vandaar! De tijd begint nu toch echt te dringen en mijn nachten zijn al zo kort...

De twijfel bestaat tussen de naam BINK en de naam JENNE.
Wanneer wij voor Bink kiezen zal hij 1 naam krijgen en bij Jenne zal hij als tweede naam Noah krijgen. De naam Jenne roept bij mij het idee op van een jongen op klompen die de koeien gaat melken. Oftewel een "boerse" naam. Bink is stoer, maar ook nog als hij ouder is?

Dus als jullie zouden willen reageren dan hoor ik graag hoe de namen op jullie overkomen! Bedankt meiden en succes met de laatste loodjes (nog 3 dagen werken en dan ga ik ook aftellen en met verlof jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!)

Liefs Renske

Ik vind Jenne een hele leuke naam, is even wennen, maar voor mij geen associaties met het boerenleven, ik vind het heel stoer, helemaal in combi met Noah.

Persoonlijk vind ik Binck niet zo heel erg leuk, voor een kleintje wel, maar iets ouder niet. Het is mij iets te stoer, op een of andere manier moet ik denken aan bodybuilders en stoere grote beesten. Waarom? geen idee

Groetjes

Hoi Renske,

Ik vind zelf Jenne de leukste naam. Die naam zou ook helemaal in mijn rijtje
passen, vandaar! Zelf associeer is het helemaal niet met het boerenleven. Het
klinkt gewoon lekker Hollands en ik heb die naam nog niet zoveel gehoord.

Bink vind ik persoonlijk niet zo'n leuke naam. Voor een klein kind vind het nog
wel kunnen maar idd voor een volwassene vind ik de naam niet zo. Nou moet
ik zeggen dat ik wel een beetje bevooroordeeld ben over die naam. Er woont namelijk bij mij in de straat een vervelende hond die Bink heet.

Groetjes Rinske

Sorry, ik vind ze allebei niet zo mooi. Maar dan zou ik eerder voor Jenne gaan.

Syl

Ik ben eerlijk gezegd ook niet gecharmeerd van beide namen. Jenne associeer ik met een tante van mijn vader die Jennigje heette en ook wel Jenne werd genoemd. Ze was ook nog eens boerin. Kortom: ik vind het echt geen leuke naam voor een jongen. Als ik uit een van jullie namen moet kiezen, zou het Bink worden. Klinkt wel stoer, al is ook die naam niet mijn smaak.

Ik vind Binc erg leuk. Zo heet ook het zoontje van mijn collega. Mooie stoere naam en ook voor later vind ik het nog leuk.

Monique

Hallo,

Lastig he, om een knoop door te hakken. Zelf vind ik Bink een hele leuke naam.
Jenne eerlijk gezegd niet zo. Doet me denken aan "jennen"="pesten". Maar ja zo heeft iedereen bij elke naam wel een eigen kijk erop. Je moet uiteindelijk je gevoel volgen. Wel lastig als je man er anders over denkt.

Volgens mij schiet je nog niets op met al onze verschillende adviezen, haha. Succes ermee!

groetjes Empe

Bedankt voor al jullie reacties zover!
Leuk om te lezen dat de 1 helemaal enthousiast wordt en de ander het allebei niks vindt. Geeft niks, hoe meer meningen (en vooral het waarom, hoe komt het over) hoe beter!
Moet toch een keer een knoop doorhakken!! Pfff hormonen......

Terug
Bovenaan