Bijna 37 weken en nog niet uit over de naam!!

Ik ken ook veel stellen die er niet uit kwamen en wachtte tot de geboorte. De meeste wisten dan meteen welke naam bij het kindje past. 
Mijn zoon heeft ook een top 10 naam. Maar ik had die naam al jaren in m'n hoofd, dus heb hem gewoon de naam gegeven die ik mooi vond. Super simpele naam die ik alsnog moet spellen... Dus als jij Maeve mooi vind (wat je overigens hier wel meer hoort) moet je dat lekker doen! 

Allemaal mooie namen. Lekker Brits. Past allemaal goed bij James. Persoonlijk vind ik Maeve de mooiste. Maar je kunt het in dit geval niet fout doen. 
Inspiratie uit sex education (Netflix)?
Mijn dochtertje heeft een jongensnaam (voor Nederlandse begrippen), maar in Groot Brittannië is het een gebruikelijke meisjesnaam. Ik krijg er veel complimenten over. Het wordt weleens verkeerd geschreven, maar ach, dat wordt mijn naam ook en die is ontzettend gangbaar.

Je moet wat goed voelt!
Persoonlijk ben ik meer van de Nederlandse namen, maar zo heeft ieder zijn eigen smaak natuurlijk. Denk inderdaad wel dat bij Maeve ze altijd wel haar naam moet spellen. Dat heb ik zelf al met 1 letter wat ik vaak irritant vind, Maarja.. bij norah zou je waarschijnlijk ook vaak moeten zeggen dat er een h achter geschreven moet worden. Maakt dus allemaal niet zoveel uit. ?

Ik zou je adviseren om op je eigen gevoel af te gaan en niet te denken aan wat anderen er van zullen vinden. Misschien kies je voor een 'ongewone' naam en zal je omgeving even moeten wennen maar dat is het dan ook: even wennen. Ze leren vanzelf wat de juiste uitspraak is & zo ook de mensen die later in haar leven zullen komen. :) 

[quote quote=10337312]Allemaal mooie namen. Lekker Brits. Past allemaal goed bij James. Persoonlijk vind ik Maeve de mooiste. Maar je kunt het in dit geval niet fout doen. Inspiratie uit sex education (Netflix)? Mijn dochtertje heeft een jongensnaam (voor Nederlandse begrippen), maar in Groot Brittannië is het een gebruikelijke meisjesnaam. Ik krijg er veel complimenten over. Het wordt weleens verkeerd geschreven, maar ach, dat wordt mijn naam ook en die is ontzettend gangbaar.[/quote]
Mag ik vragen welke naam je dochtertje heeft? 

Terug
Bovenaan