Bijna 4 maanden, 1 liter per dag niet genoeg...

<p>Goedemorgen, <br /><br />Ik wandel met een vraagstuk rond en ik vroeg mij af of jullie daar, mogelijk uit ervaring, advies op hebben. <br /><br />Mijn zoontje is momenteel 3,5 maand oud, ongeveer 6300 gram en zeer actief levendig. Het liefst is hij de hele dag in beweging en al zeer actief in het spelen met speelgoed (uiteraard voor zijn leeftijd) en rollen van rug naar buik. Hij is 1,5 week later geboren dan uitgerekend, dus als ik dat erbij op tel zou hij bijna 4 maanden zijn..</p><p>Momenteel drinkt hij 5 x 180 + 6 in principe om de 4 uur. Zijn laatste fles dan 22:00 uur en de eerste rond 5:00/5:30. Vanaf 2,5 maand tot ongeveer 1,5 week terug leek dit ook voldoende voor hem en volgde hij dit ritme. Sinds hij zo actief is haalt hij de interval van 4 uur met moeite, meestal niet. <br />De flessen gaan volledig op. Over het algemeen red hij het snachts ook niet meer tot 5:00/5:30 maar komt tussen 3:00 / 4:00.<br /><br />Door zijn intervallen red ik het moeilijk met 5 flessen en ben nu dus echt aan het rekken tot de volgende fles omdat hij anders over een liter heen gaat. Kleinere flessen is geen optie, als ik bij nog 20 a 30 ml in de fles denk ik haal hem eruit als hij al aardig slaperig is, dan is hij direct weer wakker en 'eist' direct de fles weer op.</p><p>Om mij heen hoor ik dat het misschien een idee is om of de eerste of de laatste fles een schepje rijstebloem te gaan toevoegen of toch al met groentehapjes te starten. Van het consultatiebureau mag niets; niet meer melk, geen rijstebloem en geen hapjes. Hun conclusie was.. hij heeft een beetje pech en moet toch wachten..</p>
 
Gewoon iets meer melk geven zou mijn advies zijn (5x190 of 200). Nog niet starten met rijstebloem of groentehapjes, dan kan hij last krijgen van zijn darmpjes. 
Als je besluit meer melk te geven zou ik dit NIET noemen tegen het consultatiebureau. Krijg je alleen maar gedoe mee. 
(advies van mijn moeder met ervaring van opvoeden van 4 gezonde kinderen)
 
@mevrouw Ishe,

Bedankt voor de reactie. Daar twijfelde ik dus ook over maar omdat het consultatiebureau zo stellig was dat meer dan een liter echt heel slecht was voor de nieren maakt dat ergens een beetje angstig. 

Maar misschien is het wel een optie inderdaad..
 
Ik zou rustig iets meer geven. Mijn zoon krijgt borstvoeding (is net 4 maanden) en weegt inmiddels 8 kilo omdat hij weer iedere 3 uur komt sinds hij fanatiek wakker is. Maar ja als hij er zelf om vraagt lijkt me dat geen probleem! Veel actie verbruikt ook veel energie!!
 
Bij ons raden ze toen aan om over te gaan op forte voeding voor hongerige baby's. Als je grotere flessen gaat maken kun je het maagje oprekken waardoor je steeds meer moet geven. Dat is ons verteld. Maar ga vooral op je gevoel af wat jij het beste vind.
 
Bij ons raden ze toen aan om over te gaan op forte voeding voor hongerige baby's. Als je grotere flessen gaat maken kun je het maagje oprekken waardoor je steeds meer moet geven. Dat is ons verteld. Maar ga vooral op je gevoel af wat jij het beste vind.
 
@ WS, we zijn eerder al een keer geswitched naar Forte (hij is altijd al hongeriger geweest en zat aan de bovengrens van hoeveel hij mocht obv gewicht) en vervolgens weer terug naar Standaard omdat hij er echt niet goed op reageerde. 
Nu zitten we dus aan de max (liter) en heeft het CB geen optie anders dan dus pech hebben zeggen ze..
 
Heb je ook een kleinere speen geprobeerd? Dan moet hij meer moeite doen om te drinken en daarnaast zit hij dan langer aan de fles. Misschien kan je hem op die manier foppen.
 
Terug
Bovenaan