Bijna 4 maanden, 1 liter per dag niet genoeg...

Je schrijft rijstebloem geeft dat hetzelfde effect als johannesbroodpitmeel? Anders zou je daar eens een heel klein beetj van kunnen proberen, half schepje 
 
Doe vooral waar jij en je kindje goed bij voelen. Mijn zoontje begon met 3.5 maand al met vast voedsel, die had schoon genoeg van al die melk. Hij was gewoon toe aan de volgende stap.
Het ene kindje is er eerder aan toe als het andere kindje, ook de darmen zijn bij ene kindje eerder klaar voor dan ander kindje. Dat is aftasten/gevoel. Drinkt nu nog steeds 2x per dag portie melk nu bij 2 jaar. 
 
 
Gewoon doen waar je je goed bij voelt. We zijn met 3,5 maand ook al gestart met groente en fruit. Onze dochter (nu 5 maanden) reageert er prima op. Ze krijgt nu 4 flessen van 180 en groente en fruit. De flessen dikken we beetje in met rijstebloem.
Ik zou me niet te veel aantrekken van het CB, volg je gevoel. Jij bent moeder. Daar denken ze alleen maar aan ‘standaard’ kindje volgens de lijntjes en schema’s. 
 
Mijn zoontje is 3 maanden en hij krijgt 5x 180( die hij niet altijd helemaal opdrinkt) en 1x nog s nachts 120cc. Volgens het cb is die regel van 1l inmiddels achterhaald en moest ik kijken dat hij genoeg krijgt naar behoefte. Zo lang hij niet spuugt of veel krampen heeft, kon ik hem rustig wat meer dan 1 l geven. Kijk gewoon naar je kind en doe wat goed voor je voelt..
 
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb mijn gevoel gevolgd en deze avond heeft hij voor de tweede keer worteltjes op. Hij dronk uit de speen 1 van dr brown en drinkt zijn flessen volledig leeg in ongeveer 25 minuten, dus te snel gaat het zeker niet. Omdat hij op andere voeding (forte) met 1,5 heftig reageerde was ik nu wat huiverig voor rijstebloem. Meer het idee denk ik dat het een andere soort poeder is die erbij komt. Daarom voor de groente gekozen.
Ik had overal gelezen dat de meeste baby’s na Paar hapjes genoeg zouden hebben de eerste keer. Het leek wel of hij altijd al van een lepeltje gegeten had... ik had een half potje mijn eerste hapje worteltjes verwarmd en die is volledig opgegaan. Vandaag was hij ook beetje teleurgesteld dat het halve potje op was.
Ik wil niet te vroeg juichen maar zijn poepluier was einde van deze ochtend super. Niet te dun en niet te dik, iets massiever en andere structuur dan alleen van de melk maar hij hoefde er niet mega veel op te persen. Hij heeft niks gespuugd en ook de twee flessen gingen er perfect in. Zowel gisteren als vandaag heeft hij na zijn groente (17:30) geslapen tot 19:30, badje en dan 20:00 uur de fles om daarna ook weer heerlijk te slapen tot volgende fles 23:00 uur (ik moet hem dus zo gaan wakker maken. Afgelopen nacht/ochtend kwam hij 5:30 voor de fles en sliep erna nog tot 8:00. 
Nogmaals ik juich niet te vroeg, maar ik lijk nu al een ander kind te hebben.. eentje met rust in zijn lijfje. 
Groetjes, een blije mama
 
Terug
Bovenaan