bijna 4, maar blijft in onderbroek poepen

heeft iemand tips 
 
mijn zoon is 3.5 gaat na de kerstvakantie naar de basis school
nu is het zo hij is zindelijk plaasen gaat goed op de wc en in de nacht helemaal droog alleen het poepen is een ramp hij is vaak aan de diaree dat word nu onder zocht wat dat kan zijn maar gewoon normaale poep hij doet hetgewoon in zijn broek soms zonder het te weten en soms gaat hij gewoon in een hoekje zitten we hebben alles al gedaan belonnen de wc vrolijk gemaakt dat hij zefs stikers plakken vet trots op hem zijn als het wel goed gelukt is ik weet niet meer wat ik kan doen ik ben er gewoon vredrictig van in het begin net toen hij zindelijk werd ging het goed maar nu het is gewoon erg ook voor hem ik heb het ook tegen de huisarts gezecht hij wil eerst dit afwachten wat er uit komt en dan praten we denk ik veder 
de basis school komt steeds dichter bij en wil niet dat mijn zoon daar door gespest word ik weet wat dat voelt pesten dat wil ik hem niet aan doen en hij vind het zelf ook niet leuk wie oh wie kan mij helpen ik zou graag meer tips willen of met mensen in contac komen die mij kunnen helpen zou graag mail contact hebben of wat ook maar ik zit met me handen in het haar aan gezien dat ik ook nog eeen docter heb van 1.5 die ook haar aandacht wil . 
wie kan mij helpen graag 
 
mvg maris 
 
Jongetjes staan er vaak om bekend dat ze zichzelf de tijd niet gunnen om ff rustig op de wc te zitten. Of zijn ergens drul mee bezig en vinden dat belangrijker dan poepen. Mijn zoon heeft hier ook last van gehad. Hij is nu 5 en t gaat nu goed. Ik ging in het begin met hem mee naar de wc om een boekje te lezen zodat hij rustig ontspannen op de wc zat. Op een gegeven moment had hij nog klein beetje in zn broek zitten en liet hem dan zelf zijn onderbroek uitspoelen, uitgelegd dat hij dat zelf maar doen moet aangezien hij te lui is om niet omtijd naar de wc te gaan. Hem een compliment gegeven wanneer hij optijd was en zeggen dat dit een hoop werk scheelt. Dat hij zich niet hoeft te verschonen enz. 
Ik heb ook van alles geprobeerd maar dit was t enige wat bij ons werkt. Misschien heb je er wat aan ??
 
onze dochter van bijna 7 heeft dit probleem ook gehad
zij had overloop diaree ze hield het op ik lacxeer haar met laxo door sinaasappelsap  dit werkt  bij haar 
ze deed dit nooit op school en hier mochten ze ook niet met dit probleem naar school 
ze blijkt kenmerken van ASS te hebben
misschien heb je daar wat aan onze zoon was met 3 volledig zindelijk 
 
Terug
Bovenaan