bijna 4 weken en kan niet "alleen" zijn

Hallo,

Ons zoontje is bijna 4 weken en kan moeilijk alleen zijn.
Als hij in de box ligt of in bed begint hij na enige tijd te huilen, en als je dan gaat kijken is er niets aan de hand. Als je hem alleen maar aanraakt is hij vaak al stil. Wanneer je hem bij je hebt is hij een rustig en tevreden ventje. Omdat we niet willen dat hij bij ons in bed slaapt, laten we hem s'avonds en s'nachts wel eens huilen. omdat we weten dat er niets aan de hand is. Meneer houd dat makkelijk 2 uur vol!! En als je dan gaat kijken, kijkt hij je aan van "he he, eindelijk. en is al opgehouden met huilen als je in zijn gezichtsveld komt.
Ook hebben we geprobeerd om hem bij ons in slaap te laten vallen, en daarna in bed te leggen. Ook dit help niet, want dan is hij al heel snel weer wakker.

Wie herkent dit of heeft een oplossing voor dit probleem, want om hem elke nacht en vaak ook overdag zo te laten huilen is geen optie, maar om hem de hele dag vast te houden is ook geen optie.

Liefs Susan.
 
zorg ervoor dat je elke keer dezelfde volgordes aanhoudt zodat je kindje kan wennen aan een vast ritme.
huilt hij ook altijd overdag altijd hij eventjes ligt???
weet je zeker dat hij genoeg drinkt/ en geen krampjes heeft????

is hij ook heel onrustig ?? soms slaan ze zichzelf dan steeds wakker.
mijn kindje heeft de eerste 6 weken contstant gehuilt en toen heb ik het cb gebelt die is bij ons geweest we hebben toen het ritme wat aangepast en mijn zoontje is 1 week lang ingbakerd geweest tot hij gewend was aan in zijn bedje slapen.
bij mijn zoontje werkte dat binnen 2 dagen daarna was het ook zonder inbakeren goed.
maar dat mag je alleen doen in overleg met het cb.
 
Hoi,
Wij houden altijd vaste ritmes aan, dat was bij onze oudste ook, en die pakte dat heel goed op. Drinken doet hij genoeg. Hij komt om de 3, 3,5 uur en drinkt dan 80-90 cc. Ook s'nachts, dus 8 flessen per 24 uur.
Een speentje helpt ook niet echt, die spuugt hij uit en begint dan weer snel te huilen, totdat je die er weer in doet...
Hij overstrekt zich niet met huilen, en schopt ook niet veel met zijn beentjes. Ook zijn zijn handjes open en ontspannen, ook tijdens het huilen.
Hij heeft nog niet echt een vast ritme qua uren, ik ben vandaag aan het proberen om die vast te zetten, ook i.v.m. de school die morgen weer begint, en dan kan ik niet meer voeden op verzoek.
Wel licht hij nu al de hele middag in zijn wipstoeltje te slapen, en dat schijnt te werken. Maar dat is natuurlijk geen echte oplossing voor de nachten.
Maar even kijken hoe het vannacht gaat...

Bedankt alvast voor jullie snelle reacties,
En afwachten voor ons of hij zich in een vast ritme qua uren wil "dwingen".

Groet, Susan
 
met die kleintjes zou ik nog geen ritme geven ze zijn nog zo klein dat leren ze vanzelf.
Je kan wel een vast patroon doen met ze, zoals met het slapen. zodat ze weten wat er komen gaat.
De eerste weken hebben ze eerst nog het gevoel alsof ze nog in de baarmoeder zitten, dus overdag slapen en snachts wakker ;) dat gaat vanzelf over.
 
Hoi Susan, Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo snel mogelijk een voorspelbaar ritme wil hebben, maar hij is nog maar 4 weken....9 maanden lang is hij bij je geweest en nu moet hij ineens alleen in een bedje liggen. Dat is een hele omschakeling. Onze kleine van net 4 maanden, ligt pas sinds 3 nachten in haar eigen kamer. Ze heeft altijd wel in haar eigen bedje gelegen, maar haar bedje stond dan tegen ons bed aan. Je zoontje kan je dan in elk geval 'snachts horen ademhalen en ruiken, dat kan al een hele geruststelling voor hem zijn.
Ik begrijp uit je verhaal dat dit niet je eerste is en dat je oudste al snel in een ritme zat, maar alle kindjes zijn anders en de een heel veel meer geborgenheid nodig. Je zou hem voor overdag een in een draagdoek bij je kunnen houden, zo heb jij je handen vrij en voelt hij zich geborgen.
Verder is het heus niet erg als je hem even laat huilen als hij honger heeft en jij naar school moet, hij kan heus wel even wachten. Maar zo'n kleintje kan je niet in een ritme duwen.

Succes ermee,

groetjes
 
Hoi,

Ik sluit me aan bij daniels mom, hij is 4weken, is er niet aan gewent om alleen te liggen en hem op deze leeftijd al 2uur te laten huilen vind ik persoonlijk veel te lang, waarschijnlijk was je oudste een makkelijke baby, maar op deze leeftijd verdienen ze het echt om veel aandacht te krijgen, zeker overdag zou ik hem gewoon veel bij je houden!
En s'nachts evt in een wiegje bij jullie op de kamer, als je hem alleen laat leg dan een lakentje wat naar jou ruikt bij hem, dat geeft idd een veilig gevoel.
Ik bedoel het niet verkeerd maar vind dat je wel rekening moet houden dat het een baby is die duw je niet even in een ritme en een box is leuk, maar aandacht is beter!

Succes ermee,

Gr MJ mv 3 jongens
 
Terug
Bovenaan