bijna 4 weken en kan niet "alleen" zijn

Denk wel dat hier even een onderscheid moet worden gemaakt met bv en fv (NEE ik wil GEEN discussie aanwakkeren ;-)) Maar ik merkte wel dat het blijkbaar met fv makkelijker is een schema te verkrijgen dan met bv. Dit was mijn eigen ervaring maar ook de conclusie die ik getrokken heb na berichten uit mijn omgeving. Mensen die in het begin bv gaven en om verschillende redenen overstapten naar fv hadden sneller regelmaat in de voedingen, Ik had geen vastgeroest schema, maar hoe de dag ook begon, rond 13.00 uur zat ik weer ongeveer op schema (lees; over een half uur eerder of later heb ik nooit moeilijk gedaan)
Dwingen is natuurlijk een ander verhaal maar met zachte hand sturen is wel een optie natuurlijk ;-)

Maar andere vraag: als je kleintje in een wippertje wel goed slaapt, zou het dan helpen als je het hoofdeinde van bed en evt box iets ophoogt met boeken of een balkje? Misschien dat hij een reflux achtige klachten heeft?

Succes met alles!

Groetjes Sas
 
klinkt bekend. Mijn jongste van nu 5,5 week was gisteren aan het huilen in haar bedje, en toen ik het licht van de kamer aandeed, zag ik zo haar oogjes dichtvallen. Daarna sliep ze gewoon nog 'even' 2 uur door!

Ook slaapt ze in de wipstoel harstikke goed, en sinds wij haar matrasje bij het hoofdeinde hebben verhoogt slaapt ze in haar bedje iets beter maar nog niet geweldig! Het helpt hier al goed om haar lekker stevig in te pakken in een doek, en dan pas onder de dekentjes. Een soort van inbakeren, maar dan laat je de doek bij de beentjes lekker los.... Dan krijgt ze de pink totdat ze inslaapt, wat meestal maar 5 minuutjes duurt zolang mama maar in de buurt is. Bij papa duurt het meestal zo'n kwartier...


Ik moet wel zeggen dat het sinds de 4,5 week ineens met de dag beter lijkt te gaan. Zeker 's-avonds en begin nacht gaat alweer 100% beter dan vorige week. Het zal denk toch de leeftijd zijn.

O ja, ik doe ook veel met de kleine in de draagdoek, werkt super hier, vooral als de oudste (15mnd) aandacht nodig heeft!
 
Bedankt voor alle tips....
maar we hadden alles wat hier was opgenoemd al geprobeerd...
Ook een t-shirt van mij werkt niet, een lampje of muziekje ook niet. Alleen bij ons in bed hielp.
En dat is wat wij NIET willen. Hij is idd 9 maanden bij mij geweest, maar als ik hem nu bij mij in bed leg, wanneer kan hij dan in zijn eigen bedje???

En ik geef idd flesvoeding. Dan kun je iets meer zelf regelen. Hij kreeg 8 flessen van 90cc. vanaf zondag zijn we 1 fles minder gaan geven, omdat we het wel erg veel voeding vonden voor ons mannetje.
Gelukkig vonden ze dat op het cb ook.(moest daar gister naar toe)

We gaan nu proberen met johannesbroodpitmeel en als dat niet werkt gaan we inbakeren. De arts van het cb kwam er zelf mee, ik hoefde er niet eens om te vragen..

Ik had mijn ha maandag gevraagd of hij nog tips had voor het huilen s'nachts, en hij zei gewoon laten huilen, en NIET bij je in bed, anders went hij er nooit aan. Ook als hij 2 uur huilt, als er niets aan de hand is, kan dat geen kwaad.

Ik hoop dat het johannesbroodpitmeel werkt, en anders gaan we verder zoeken.

Groetjes Susan
 
Laten huilen vind ik wel erg drastisch hoor. Ik Kirsten nooit lang laten huilen, langer dan een kwartier deed ik nooit. Ik ging haar toen weer troosten en legde haar weer neer.
Ik hoop voor je dat het helpt het JBPM.
 
Zo'n jong kindje en dan maar 2 uur laten huilen, nee dat vind ik ook heel drastisch en eigenlijk zielig. Ik liet Fabienne ook maximaal 1 kwartier huilen en dan ging ik naar boven om haar te troosten, legde haar weer neer zoals sabrina verteld. Het is nog zo'n klein kindje wat moet wennen aan zijn nieuwe wereld. Die kan je ook niet in een patroon proppen. Natuurlijk ook niet de hele dag vasthouden ... Je kunt daar toch een balans in zoeken? Naarmate hij groeit laat je hem steeds meer los en dan kan zo'n klein kindje dat ook hanteren.
 
Hoi Susan,

Onze zoon wou ook niet slapen alleen op de arm of bij ons in bed. Ik heb zelf toen gestopt met bv en overgestapt op fv van kruidvat eigenmerk en nutriton van nutrilon(johannesbroodpitmeel). Wat ook heel goed hielp was een slaapzak. Dat was werkelijkwaar een hele opluchting want meneertje ging slapen overdag en 's nachts. Hij was toen bijna 5 weken. Nu is hij inmiddels 9 maanden oud maar de nutriton gebruiken we nog steeds en zijn bedje staat aan het voeteneinde nogaltijd omhoog.

Groetjes en sterkte,

Miriam
 
Ik snap niet dat een ha zoiets zegt, 2uur huilen voor een kind van 4-5weken dat moet toch niet kunnen!
Ik zou het buiten dat niet eens kunnen, vind het eigenlijk te gek voor woorden daar laat ik het maar bij..
 
Dat is wel een HA van de oude stempel zo te zien!
Het kan nog zoveel andere (onschuldige) oorzaken hebben. Misschien kan een osteopaat ook nog wat hulp bieden? Misschien dat hij langer rechtliggen wel niet zo fijn vind (bv door een scheve nekwervel) en denkt hij dat dat als je bij hem komt dat je hem lekker bij je pakt en hij in een relaxtere houding bij je mag liggen?
Ik ben ervan overtuigd dat een baby van 4 weken niet jou wakker huilt om je te pesten, en dat hij het ook niet 2 uur vol kan/zou houden als er NIETS aan de hand is!
Ik ben ook geen voorstander van bij je in bed slapen maar volgens mij zitten er nog wel wat stappen tussen....Je kunt mijns insziens in 4 weken nog niet ALLES geprobeerd hebben!
Misschien komt dit lulliger over dan ik bedoel, maar 2 uur huilen op doktersadvies, dan was ik op zoek gegaan naar een andere HA!

Groetjes Sas
 
Terug
Bovenaan