Bijna 5 maanden en nog niet doorslapen s'nachts

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje is nu 4,5 maand en slaapt s'nachts nog niet door.
In het begin kwam hij 1x in de nacht, wat nu al weer 2x wordt!

09.00 uur  180 cc hierna slaapt hij soms 1.5 uur
12.30 uur 180 cc s'middags slaapt hij soms ook 2 uurtjes
16.30 uur 180 cc hier laat hij soms wat van staan.
18.30 uur 180 cc soms pap en dan nog wel eens 60 cc melk en gaat naar bed
22.00  uur 180 cc
 en dan vaak s'nachts nog.
Laten huilen heeft geen zin en vaak is het er drie keer uit voor de speen omdat ik het niet nodig vindt dat hij na 2 uur al weer de fles krijgt.
Wordt er langzaam er wel een beetje gek van want het lijkt wel vaker voor te komen nu!

Van alles al geprobeerd, overdag vaker kleine beetjes te geven, maar als een kind geen dorst heeft heeft het ook geen zin want dan gooit hij het er net zo hard uit.
S'morgens een papfles geven, werkte niet.
S'avonds na het badje een papfles geven en soms wilde hij dan nog 60 cc gewone melk
En we hebben ook wel eens de fles van 23.00 uur pap gegeven maar het maakt allemaal niet uit.

Flessen overdag drinkt hij soms geen eens leeg, dus kan dan wel meermaken maar dat helpt niet, kan ik het weggooien.
Ook krijgt hij fruithap, wilde dit standaard s'morgens geven maar dat bleek dus niet te werken. Na zijn slapie rond een uur of elf maar dan heeft meneer helemaal geen trek en krijg je er met moeite paar happies in.
Dus nu krijgt hij s'middags alleen fruitcocktail en soms worteltjes sávonds.

Heeft iemand een tip wat ik kan doen?!?!!?!?!?

Bedankt,

Jacomien
mama van Kylian 09-09-2007

Benthe heeft dat vorige week ook weer een paar nachten gehad! Ze went heel snel aan het snachts voeden en wordt dan weer elke nacht wakker. Van de week heb ik na 3 nachten gewoon een keer 60 cc water gegeven en daarna niets meer, getroost en haar op bed gelegd. Ze sliep na een paar minuten mopperen weer door en heeft  de nacht er na gewoon weer doorgeslapen. Ik weet niet of het bij die kleine van jou ook werkt, maar bij Benthe wel.

Groetjes Martine

hay hay heb bij kaylee vanaf ong 3 maand s'avonds een flinke schep rijstemeel erdoor heen gedaan!!!dat vult het buikje lekker en komen ze niet van aan!!is een ouderwetse tip maar helpt wel!!!suxes !!(van nutricia)gr

Hoi, ik zou er niet teveel mee bezig zijn. Sommige kinderen slapen meteen door en andere blijven tot een jaar nog elke nacht komen.
Als je het gewoon laat gebeuren en er niet teveel bovenop zit dan is het voor jezelf een stuk rustiger en dan ineens slaapt de kleine door.. Dan is het pas een verrassing!

Ik wilde ook persé dat onze zoon door ging slapen (zeker gezien mijn werk), maar ik was er veel te veel op gefocust. Ik heb het gewoon laten gaan en rustig 's nachts gevoed. Dat gaf voor mezelf veel meer rust (sliep gemakkelijker weer in). Op een nacht werd ik 's morgens wakker, keek op mijn wekker en het was 7.00 uur, Jippie. Vanaf  die nacht is hij nog wel eens wakker geweest maar hoefde niet meer te eten.  

Nou meis, troost je. Rik is 7 maanden en ook ik moet er nog elke nacht uit voor een KLEIN flesje. Hij heeft het nodig denk ik. Ik heb ook al alles geprobeerd, maar niets hielp. Ik heb me erbij neergelegd en denk dat er vanzelf een tijd komt dat ie doorslaapt.

Dikke zoen Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi dames,

ik ben zo blij om te lezen dat er ook kinderen zijn die flesvoeding krijgen die nog niet doorslapen. Ik geef nog steeds (Meerdere keren per nacht) borstvoeding. Als ik het met anderen erover heb krijg ik alleen te horen dat ik moet overstappen op kv, terwijl ik dat helemaal niet wil en dat niet als de oplossing zie.

Groetjes van marloes

Maakt niets uit hoor marloes, werd bij mij ook gezegd en ik heb het een aantal avonden geprobeerd en Levi kwam dezelfde tijden en 2 x zelfs vroeger dus de fv is weer fijn de kast in.

groetjes chimene

Hoi,

ik denk dat ik vannacht maar aan mijn man ga vragen of hij een bekertje water wil geven aan mijn zoon. Misschien dat dat helpt.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan