Bijna 5 weken zwanger, buikpijn.

<p>Hallo! </p><p>Afgelopen donderdag een test (of eigenlijk 3) gedaan en yeeh, zwanger! Dinsdag zitten we op 5 weken. Dit is voor ons de eerste keer, ontzettend spannend dus. Ik weet niet waarom maar maak me dan ook erg druk om alles. Ik ben steeds bang dat het mis gaat en dat ik straks bij de vk ben en er niks te zien is ofzo. Ik heb ongeveer een weekje last van buikkrampen die voelen als ongesteldheidspijn. Vandaag is het minder geworden maar nog steeds af en toe steken. Kunnen jullie me gerust stellen? </p><p>Thanks!</p>

Het gaat vaker goed dan fout onthou dat, het blijft altijd spannend. Ik had ook die krampen is waarschijnlijk je baarmoeder die aan het groeien is en dat voel je. Maak je niet te veel zorgen zolang je geen bloedingen hebt. 

Ik herken je angst! Ik ben vandaag precies 5 weken zwanger en vind het ook behoorlijk spannend! Wat ik mijzelf vooral in het achterhoofd hou is dat als het niet goed zou gaan, het niet zo heeft mogen zijn om nu zwanger te raken. Misschien een gekke gedachte maar helpt mij wel om minder spanning te voelen ?

Je baarmoeder gaat groeien en dat voelt net zoals ongesteldheidskrampen, ik ben nu bijna 20 weken en heb t nog steeds met vlagen. 

Wat bij mij hielp de eerste paar weken was om iets warms op mijn onderbuik te leggen... Ik heb van die handwarmers die ik dan in een washandje deed en op het pijnlijke stuk legde. Is niet mega heet waar door de warmte trekt het pijnlijke ongesteldheidsgevoel wel wat weg. 

Ik herken je angst. 
Ik heb in de eerste  week ook buikpijn gehad net  of ik ongesteld moest worden. 
En maakte en nog steeds  hoor me druk of alles wel goed zat en zit maar naar elke afspraak naar elke echo dacht ik echt  waar maak ik me zo druk om. 
Naja je wilt gewoon dat  alles goed gaat.  Dat zijn de bezorgde mama gevoelens 
Proberen te genieten van je zwangerschap  is het belangrijkste al is dat heel moeilijk ik ken het.
Ik ben ondertussen  bijna 20 weken zwanger  en heb me al die weken voor niks druk gemaakt  ?

Ik herken je angst maar het hoort er helaas bij. Het zal snel minder worden. Onthoud dat de natuur zijn werk doet, als het mis gaat heeft je lichaam doorgehad dat er iets mis ging bij het ontwikkelen van de baby.
Ik ben inmiddels 14 weken maar steeds als het moment van de echo (inmiddels pas weer met 20 weken, gelukkig een pretecho tussendoor) en nu het luisteren naar het hartje dichterbij komt ben ik weer bang dat het toch niet goed zit. Vooral omdat de kwaaltjes nu echt minder worden, maar dat is ook normaal door afnemen HcG hormoon. Maar toch. Het blijft spannend want dit wil je gewoon niet verliezen!

Hoi! 
Heel erg herkenbaar! Nu bijna 7wkn en de eerste echo komt dichterbij. Hoe dichterbij hoe meer angst dat er niets te zien is.. heb inmiddels als 4 testen gedaan ? 
ook erg last van de krampen.. elke dag een paar keer echt heel vervelend... maar voor een goed doel! 
Blij te lezen dat er dus meer dames zijn die dit ervaren.. 
liefs

Gelukkig ben ik niet de enige dus! :D ik ga proberen wat minder na te denken over alles wat er mis kan gaan en meer nadenken over wat ik over een aantal maandjes in mn armen heb. Morgen kan ik bellen naar de verloskundige (vandaag gesloten) voor een afspraak. Ben benieuwd! Thanks voor jullie geruststellende berichtjes.

Terug
Bovenaan