Bijna 6 maand. Mag mijn zoontje al een broodje of koekje,sapje..?

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Hallo

Mijn zoontje is aanstaande maandag (2feb) 6 maand.
Ik vraag mij af of hij al bijv een broodje met leverpastei mag hebben of een koekje  of sapje... Ik denk dat hij daar wel aan toe is.
Hij krijgt nog 4 flessen 210/7 schepjes. in de ochtend een fruithapje en in de middag. Hij is zo'n lekkere eter! En baalt behoorlijk als zijn fles op is hij krijgt trouwens wel voeding voor hongerige baby's...  Zou hem graag wat nieuws willen geven.

Zou graag wat horen wat jullie doen/gedaan hebben.

groetjes!

Hoi,

Ik zou nu eerst wat groente gaan geven, of misschien een keertje pap, met koekjes en sap zou ik nog wachten, zeker sapjes, mijn zoontje is nu net 1 en krijgt dat nog steeds niet, als je wat extra te drinken wil geven kun je thee, water, drinkpap of iets dergelijks geven.

Gr MJ

Hoi,

onze zoon hebben we eerst aan vaster voedsel laten wennen, door hem pap van Nutrix te geven. Het duurt even, voordat de baby door heeft hoe het van een lepel moet happen en de pap door moet slikken.
Daarna zijn we eerst aan de groentenhapjes begonnen. Bij ons was dat worteltjes. Onze zoon leek net op clown Bassie
Tip: hou je camera bij de hand. Dit is een kostelijk en onvergetelijk moment.
Voor kindjes van deze leeftijd is ook gewone pap beschikbaar: op de verpakking staat vanaf welke leeftijd je dit mag geven. Voor een boterham is het nu nog te vroeg; dat kunnen de darmpjes nog niet verwerken.
Kijk anders eens op

http://www.nutriciakindervoeding.nl/
of vraag een folder bij het CB.

Eet smakelijk!

Marijon

hallo
ook mijn zoontje is bijna 6 maanden (1febr), en ik geeft   hem al van alles,
heb ook een dochtertje van 6jaar en met een tweede ben je toch wat makkelijker.
ook mijn zoontje kreeg voeding voor hongerige baby's maar ik ben nu over naar 2 en hij heeft nu gewone voeding gaat heel goed.
hij krijgt:
7.00 fles 210
9.00 cicibebe ja mijn man is turks dit zijn een soort liga maar dan smelten ze veel sneller, dit doe ik met iets gewone melk warm maken en dan laat ik dit erin smelten,
11.00 fles 210
13.30 fruit
15.00 fles 210
17.00 warm eten potje voor 6 maanden eet hij half op, en een danoontje
19.00 fles 240 + 4 schepjes rijstebloem.
dan naar bed tot volgende ochtend.
hij word s'nachts nog weleens wakker dat hij zijn speen kwijt is dan geef ik die en is het ook goed.
verder geef ik nog geen brood of iets met stukjes vind ik nog zo eng.
mvg
succes ermee

sorry nog wat vergeten
geef hem tussendoor wel water met een lepeltje of een beetje diksap

quote: linnylin schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-01-2009 21:57:10'));

Hallo

Mijn zoontje is aanstaande maandag (2feb) 6 maand.
Ik vraag mij af of hij al bijv een broodje met leverpastei mag hebben of een koekje  of sapje... Ik denk dat hij daar wel aan toe is.
Hij krijgt nog 4 flessen 210/7 schepjes. in de ochtend een fruithapje en in de middag. Hij is zo'n lekkere eter! En baalt behoorlijk als zijn fles op is hij krijgt trouwens wel voeding voor hongerige baby's...  Zou hem graag wat nieuws willen geven.

Zou graag wat horen wat jullie doen/gedaan hebben.

groetjes!

In principe begin je pas met 6 maanden met bijvoeden. Eerste dingen die je geeft zijn groente en fruit. Brood en koek moet je mee wachten tot na 7 maanden, vanwege de gluten die er in zit. Sap is nergens voor nodig, in principe haalt je kind al voldoende vocht uit de flessen en het fruit. Als je hem apart wilt laten drinken, begin dan met water of (rooibos)thee.

Leverpastei kun je beter helemaal niet aan kinderen geven (ook al staat dat om onverklaarbare redenen wel in het Groeiboekje). Leverpastei wordt gemaakt van orgaanvlees, in de lever worden alle afvalstoffen opgeslagen, dat maakt het al niet erg geschikt voor kinderen (grote mensen moeten het ook niet te vaak eten), en daarnaast bevat het nogal veel zout en verkeerde vetten.
Heel gezond broodbeleg is: appelstroop of fruithap. Maar de eerste tijd is een lekkere lik boter op brood al voldoende hoor.

hey
die paar dagen maken niet uit hoor,ik zou gewoon een boteham geven met iets zachts erop zoals leverpastei of smeerkaas of jam,en dan kortsjes eraf en kleine stukje maken,moeten ze nou kokhalzen kun je misschien de stukjes eerst in melk deppen zodat het zachter word na een paar dagen gaat het dan wel beter.gr wendy

Wel, maakt wel uit die paar dagen. Of  paar dagen: ruim een maand!  Want  hij is nu bijna 6 maanden en een boterham wordt echt pas aangeraden na 7 maanden. Ivm de gluten. Precies zoals Dirksmama zegt.

Ik zou nu met andere dingen beginnen die je baby wel mag hebben.
Niet te veel overhaasten, je kindje heeft nog alle tijd.

Begin je met 7 maanden met een boterham, snij dan de korstjes eraf, beter boter op het broodje, in piepkleine stukjes snijden. Warme melk in een bord doen en boterhamstukjes erin. En dan zo'n doordrenkt stukje aan je kindje geven.
De eerste dag eten ze maar 2- 3 hapjes. Gewoon elke dag proberen, gaat het goed, dan meer geven en afbouwen met het dopen in de melk.

Succes ermee!!

Groetjes Renata.

Terug
Bovenaan