Bijna 6 maanden en 's-nachts weer heel vaak wakker

Hallo moeders,

Mijn zoontje van bijna 6 maanden slaapt vanaf ongeveer 3 maanden door. We zijn pas gestopt met de voeding van 23.00 uur, in eerste instantie sliep hij ook zonder fles gewoon door, maar sinds 3 weken wordt hij 's-nachts soms ieder uur wakker.
Dan is het slechts het speentje er in stoppen, en hij slaapt weer door. Soms moet je hem echt troosten, omdat hij dan erg moet huilen.

Dit is natuurlijk niet vol te houden! We hebben geprobeerd om de fles van 23.00 uur weer te geven, maar dit maakte niets uit.

Wie heeft er tips voor mij? We worden er gek van!

Groetjes, Saskia

Hoi Saskia,
Mijn dochter is ook 6 maanden en sinds een paar weken doet ze precies hetzelfde als jouw zoon en ik ken er meer!!! Ze sliep ook met 3 maanden door en een week later de laatste voeding eraf en dat ging prima, ze sliep van 21 uur tot 8 uur en nu komt ze weer 's nachts, soms zelfs 3 keer!!! Dat heeft te maken met de sprong. Ken je het Oei, ik groei boek??? En bij deze sprong staat er bij dat je kind er of overdag of 's nachts last van heeft. Jasmijn is overdag namelijk supervrolijk en dan is er bijna niks aan de hand. Deze sprongen zijn niet leuk maar het gaat over en in zo'n sprong leert je kind allemaal nieuwe dingen dus dat is wel weer leuk, even doorbijten dus!!! Succes!!!
Mar

Hoi Mar,

Ja, ik had het ook gelezen, maar dat het zo zou uitpakken! Vannacht heb ik hem gewoon 90cc moeten geven, anders ging hij keihard huilen! Pffffffffffffff vermoeiend hoor!
Hij wil ook heel de dag het liefst vastgehouden worden, en als ik uit de buurt ben dan krijst hij er op los.

Heb jij dat ook?

En heb jij ook dat Jasmijn tussen 17.00 - 19.00 niet meer wil slapen, maar ook wel heel vervelend is? Jengelen, niet alleen willen spelen etc. Dus duidelijk moe, maar niet willen slapen.

Hoe lang zal het duren denk jij? Kaya is nu 24 weken.

Ik hoor je wel!

'Groetjes Saskia

mijn dochter van 8 maanden is sinds een week of 3, 4 ook steeds 's nachts wakker. Soms ligt ze gewoon lekker te kletsen, soms wordt ze huilend wakker. Het schijnt inderdaad een fase te zijn, maar vermoeiend is het wel! Ze heeft ook geen vaste tijden, soms wordt ze om 10 uur al wakker, en een nacht later om 3 uur of 5 uur.
Vannacht heeft ze gelukkig weer eens doorgeslapen, heerlijk! We wachten maar gewoon af tot het over gaat, verder is ze hardstikke vrolijk en ze groeit goed.

groetjes, Ellen

quote: Saskia1969 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-11-2006 21:28:34'));

Hallo moeders,

Mijn zoontje van bijna 6 maanden slaapt vanaf ongeveer 3 maanden door. We zijn pas gestopt met de voeding van 23.00 uur, in eerste instantie sliep hij ook zonder fles gewoon door, maar sinds 3 weken wordt hij 's-nachts soms ieder uur wakker.
Dan is het slechts het speentje er in stoppen, en hij slaapt weer door. Soms moet je hem echt troosten, omdat hij dan erg moet huilen.

Dit is natuurlijk niet vol te houden! We hebben geprobeerd om de fles van 23.00 uur weer te geven, maar dit maakte niets uit.

Wie heeft er tips voor mij? We worden er gek van!

Groetjes, Saskia Krijgt hij geen tandjes.Klinkt mij heel bekend in de oren namelijk.

Heel herkenbaar!. Onze dochter is 7 1/2 mnd en heeft dit heel erg lang gehad(volgens mij wel bijna 1 1/2 mnd) Is erg vermoeiend. Wat ik de laatste dagen merk is dat ze meer gaat brabbelen. Dus ws was dit het groei sprongetje. De afgelopen nachten ging t beter, er maar 1x uit en ze sliep binnen 10 min. weer.
Hopelijk blijft dit zo

Suc6

Renate

Hallo,

Duurt het 1,5 maand? pffffffffffff nou dat is niet niks. Maar goed, het gaat ook weer over zullen we maar denken... :)

Hij heeft al 2 tandjes (echt schattig...) en er zitten er niet meer aan te komen volgens mij dus dat kan het niet zijn.

Hebben jullie ook spenen kinderen? Zo ja, hebben jullie hiervoor creatieve oplossingen? Want dat is ook een reden dat hij wakker wordt volgens mij.

Groeten!

quote: Saskia1969 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-11-2006 08:57:28'));

Hoi Mar,

Ja, ik had het ook gelezen, maar dat het zo zou uitpakken! Vannacht heb ik hem gewoon 90cc moeten geven, anders ging hij keihard huilen! Pffffffffffffff vermoeiend hoor!
Hij wil ook heel de dag het liefst vastgehouden worden, en als ik uit de buurt ben dan krijst hij er op los.

Heb jij dat ook?

En heb jij ook dat Jasmijn tussen 17.00 - 19.00 niet meer wil slapen, maar ook wel heel vervelend is? Jengelen, niet alleen willen spelen etc. Dus duidelijk moe, maar niet willen slapen.

Hoe lang zal het duren denk jij? Kaya is nu 24 weken.

Ik hoor je wel!

'Groetjes Saskia

Hey Saskia!!!

Ik geef Jasmijn 's nachts ook gewoon drinken hoor, ze krijgt nog bv en als het moet krijgt ze gewoon 3 keer want anders hebben we idd een krijsend kind.

Overdag valt het mee hier, tussen 11 en 13 is haar jengeluurtje, ze had altijd al dat ze sneller moe is dan maar nu is ze gewoon sjago en als je maar naar d'r kijkt is het lachen, echt de sprong dus!!!

In het oei ik groeiboek staat dat het van 24 tot 26 weken duurt geloof ik maar Jasmijn heeft er al langer last van, alleen vorige week (tijdens onze vakantie) was het wel heel erg, nu gaat het weer iets beter en komt ze 1 keer per nacht, de ene keer tegen de ochtend maar de andere keer om 3 uur!!!

Hopelijk zijn ze er gauw vanaf!!!

Knuf,
Mar

Terug
Bovenaan