bijna al 1 jaar bezig en wil naar de doter.

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

ik ben nu al bijna 1 jaar bezig om zwanger te worden.
maar nu wil ik graag naar de dokter.
zou graag willen weten hoe dat alleemaal in zijn werk gaat.
mijn dokter is namelijk heel makelijk en ik wil niet dat ze mijn de deur uit zet zonder iets voor we aan hebben.
heeft iemand het al meegemaakt laat het dan even weten.
alvast bedankt.
trouwens mijn eerste zoontje was het gelijk raak dus vind het wel erg raar.

groetjes natasja

Hoi Natasja,
Ik heb ook een afspraak gemaakt met de dokter en volgens de assistente moest ik alle informatie meenemen die ik had. Als je bepaalde informatie niet hebt, is het volgens mij ook niet erg, omdat het toch de eerste afspraak is en de dokter je waarschijnlijk wel zal vertellen wat hij of zij nodig heeft.

Onder informatie kan je dus verstaan:
Hoe lang (dagen) duurt je cyclus? Ben je regelmatig? Heb je extra veel last tijdens een menstruatie (je weet het maar nooit).
Weet je wanneer je eisprong is? Gebruik je ovulatietesten? Misschien heb je wel bijgehouden wanneer je ongesteld bent geworden steeds, die informatie is ook handig. Misschien heb je ook wel ovulatietesten gebruikt, gaven die iets aan? Heb je getemperatuurd? Dan kan je je temperatuurkaartjes meenemen. Ben je wel 'ns geopereerd of behandeld aan je baarmoeder/eierstokken e.d. of is je man/vriend wel 's behandeld, je weet wel. Dat soort dingen.
Als je zelf het gevoel hebt dat het niet goed zit, dan zou ik het ook aangeven.

Veel succes!

Esk

Hey Natasja,

Kut dat jullie al zo lang bezig zijn! Mijn vriend en ik zijn 23 maanden bezig geweest.
En ik ben nu ruim 18 weken zwanger. Toch nog spontaan.

Maar goed wij zijn na 7 maanden al naar de huisarts geweest. We werden naar huis gestuurd met het advies dat ik eerst 3 maanden moest gaan tempen elke dag.

Dus wat ik jou wil mee geven. Doe dat eerst! Dat scheeld een hele hoop.
Mijn vriend moest zijn sperma in leveren.
En als ze bij 1 van de 2 een afwijkend iets zien worden jullie waarschijnlijk doorverwezen.
Bij mijn vriend was zijn zijn sperma niet goed en wij mochten naar de fertiliteitsarts. Daar werd weer het sperma na gekeken en toen was het wel goed. Ook ik kreeg allerlei onderzoeken waar niks uit kwam. We moesten het maar weer een jaartje aan zien.

5 februari j.l mochten we weer terug komen. Die dag werd ik weer ongesteld. maar dat was ook gelijk de laatste keer. Ik teste 12 maart positief!

Ik wens jullie heel veel succes en meid kop op.
Ook bij jullie gaat het lukken met of zonder hulp!

Liefs Inge

hallo damens

bedankt voor jullie reactie.
ik ben al een maandje of 3 bezig met temperaturen.
morgen moet ik ongeveer ongi worden maar liever niet natuurlijk.
dus ik kijk het nog 1 week aan en anders ga ik de dokter maar ff bellen.
heel erg bedankt.

groetjes natasja

hallo allemaal,

ik ben nieuw hier maar was zo eens alle verhalen aan het lezen en dacht laat ik me ook aanmelden.

Ik ben 26 jaar mijn man en ik zijn nu vanaf november 2006 bezig om zwanger te worden en niet 1 keer raak tot nu toe. Nu hebben we een aardig stress jaartje achter de rug en dat is ook niet echt bevoordelijk om zwanger te worden. Nu zijn we naar de huisarts geweest en heeft mijn man als eerst een onderzoek gehad en alles blijkt bij hem goed te zitten. Nu moet ik onderzocht worden dus ben benieuwd!!!!

Ik kan me helemaal indenken hoe iedereen zich voelt waar het nog niet bij wil lukken. Iedereen om je heen is zwanger gepland/ongepland het maakt allemaal niet uit. Toen we ermee begonnen had ik NOOIT gedacht dat dit zo lang zou duren dacht altijd dat zal mij niet overkomen (als ik weleens verhalen hoorde) maar het tegendeel is bewezen het is echt niet makkelijk om zomaar zwanger te worden. Vaak hoor je mensen zeggen zet het van je af dan gebeurd het vanzelf of je gaat op vakantie dan wil het vast wel lukken. Nou bij ons niet hoor, een heleboel mensen zullen zich hierin herkennen.

ik wil iedereen heel veel succes en geluk wensen en hoop dat iedereen snel in blijde verwachting zal zijn.

groetjes Leepat

ps. het doet me best goed om eens mijn gedachte te delen met andere mensen die in "hetzelfde" schuitje zitten

nog even aanvulling op mijn andere verhaal. Ik heb uiteraard al een aantal dingen geprobeerd ovulatietesten e.d. ook mijn levensstijl aangepast ben gestopt met roken (nu al 19 maanden gestopt met roken) ben hierdoor wel aangekomen ben iets te zwaar geen zwaar overgewicht. Mijn eetpatroon kan wel anders maar in hoeverre moet ik mijn leven aanpassen om zwanger te worden tuurlijk probeer je alles! maar het maakt het er niet makkelijker op. Bovendien maakt het je seksleven ook niet leuker na zo'n tijd proberen.

Dus ik ga nu maar proberen te relaxen en het naast me neer leggen (hoe moeilijk dat ook is) en hopen maar dat, dat iets opleverd.

groetjes leepat

Ha Leepat,

Fijn je verhaal te lezen. Het is inderdaad niet vanzelfsprekend om zwanger te worden. Wij zijn nu sinds augustus 2007 bezig en inmiddels in de 12e cyclus. Ik gebruik ook ovulatietesten en sinds een maand of vier temperatuur ik ook. Helaas allemaal zonder resultaat (behalve dan dat ik nu weet wanneer ik m'n eisprong gehad heb en dát ik een eisprong heb). Het valt soms niet mee. Iedere maand weer de teleurstelling die je zelf hebt en die je partner heeft moeten doormaken. Wij hebben nu ook besloten naar de huisarts te gaan, dat gaat donderdag gebeuren. Ik ben heel benieuwd wat daar uit komt. Hopelijk is 't iets aanwijsbaars en oplosbaar.
In ieder geval, veel succes met zwanger worden en misschien is het volgende ronde voor ons de goede ronde ;-)

Liefs, Esk

Bedankt voor je reactie tuurlijk we blijven gewoon positief alles komt goed dat is mijn motto!!!!!
jij ook veel sucees Esk30 hopelijk kunnen wij de volgende keer meepraten dat wij zwanger zijn

succes bij de dokter !!!!!!!!!!!!

groetjes
Leepat

quote: Esk30 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-06-2008 15:33:52'));

Ha Leepat,

Fijn je verhaal te lezen. Het is inderdaad niet vanzelfsprekend om zwanger te worden. Wij zijn nu sinds augustus 2007 bezig en inmiddels in de 12e cyclus. Ik gebruik ook ovulatietesten en sinds een maand of vier temperatuur ik ook. Helaas allemaal zonder resultaat (behalve dan dat ik nu weet wanneer ik m'n eisprong gehad heb en dát ik een eisprong heb). Het valt soms niet mee. Iedere maand weer de teleurstelling die je zelf hebt en die je partner heeft moeten doormaken. Wij hebben nu ook besloten naar de huisarts te gaan, dat gaat donderdag gebeuren. Ik ben heel benieuwd wat daar uit komt. Hopelijk is 't iets aanwijsbaars en oplosbaar.
In ieder geval, veel succes met zwanger worden en misschien is het volgende ronde voor ons de goede ronde ;-)

Liefs, Esk

Terug
Bovenaan