bijna al 1 jaar bezig en wil naar de doter.

hallo

Ook wij zijn al bijna een jaar bezig. Ik ben in juli vorig jaar gestopt met de pil. en tot heden daags is het nog niets... Ik ben ook aan het denken om naar de dokter te gaan. vind het alleen een beetje eng. ik heb nl wel overgewicht, en ben bang dat de dokter zal zeggen val eerst maar eens af, en dat terwijl ik al 7 kg kwijt ben in  10 weken.  
Ik heb ook al getempt en met ovulatie testen getest maar helaas zonder res.
Wij hebben nu 10 rondes achter de rug. en ik denk als ik er 12 heb gehad dat we dan naar de dokter gaan. ( ben ik ook weer wat meer kg kwijt)

groetjes joke

Hoi Joke, nou ben ik geen dokter, maar volgens mij is de relatie overgewicht en niet zwanger doordat het overgewicht het maakt dat je geen eisprong zou hebben. Als je ovulatietesten gebruikt (en eventueel ook temperatuurt) en je krijgt positieve ovulatietesten, dan is de kans groot dat je dus wel een ei hebt en dan ligt het dus niet aan je gewicht.
Maar stel dat je naar de huisarts gaat en hij/zij zegt dat het misschien wel aan het gewicht ligt, dan kan je toch gewoon zeggen dat je aan het lijnen bent? En dat je TOCH graag doorgestuurd wilt worden. Hij/zij bepaalt niet, dat doe jij!
Overigens, volgens mij gaat het dan wel om extreem overgewicht. Er is verschil tussen overgewicht en overgewicht.
Ik ben naar de dietiste gegaan omdat ik ongeveer 12 kilo overgewicht heb (als je het echt volgens de Body Mass Index berekent). Uit het verleden weet ik dat als ik ongeveer 8 of 9 van die twaalf afval, ik er ook goed uitzie en dat dat gewicht beter bij mij past. Dus ik ben nu bezig om dat gewicht te halen. Ik ben nu in een week of 3.5 zo'n 3,5 kilo kwijt (misschien net iets meer), dus het gaat hartstikke goed.
Knap hoor, 7 kg in 10 weken. Hoe doe jij het? Door je eetpatroon te veranderen of echt met een dieet? Ik door verandering van m'n eetpatroon. Dan gaat het straks wel langzamer, maar dan blijft het er wel beter af is mijn ervaring. Ik kan straks gewoon op deze manier blijven eten en dan kan ik toch (met mate) snoepen of iets lekkers eten.

Leepat, we hopen inderdaad dat we allemaal snel naar de zwangerenkant kunnen verhuizen. Ik zal donderdag wel even laten weten wat de huisarts gezegd heeft. Ik ben namelijk wel benieuwd en vast van plan met een verwijzing naar de gyn naar buiten te komen (of fertiliteitsarts).

Groetjes, Esk

quote: Esk30 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-06-2008 09:10:21'));

Hoi Joke, nou ben ik geen dokter, maar volgens mij is de relatie overgewicht en niet zwanger doordat het overgewicht het maakt dat je geen eisprong zou hebben. Als je ovulatietesten gebruikt (en eventueel ook temperatuurt) en je krijgt positieve ovulatietesten, dan is de kans groot dat je dus wel een ei hebt en dan ligt het dus niet aan je gewicht.
Maar stel dat je naar de huisarts gaat en hij/zij zegt dat het misschien wel aan het gewicht ligt, dan kan je toch gewoon zeggen dat je aan het lijnen bent? En dat je TOCH graag doorgestuurd wilt worden. Hij/zij bepaalt niet, dat doe jij!
Overigens, volgens mij gaat het dan wel om extreem overgewicht. Er is verschil tussen overgewicht en overgewicht.
Ik ben naar de dietiste gegaan omdat ik ongeveer 12 kilo overgewicht heb (als je het echt volgens de Body Mass Index berekent). Uit het verleden weet ik dat als ik ongeveer 8 of 9 van die twaalf afval, ik er ook goed uitzie en dat dat gewicht beter bij mij past. Dus ik ben nu bezig om dat gewicht te halen. Ik ben nu in een week of 3.5 zo'n 3,5 kilo kwijt (misschien net iets meer), dus het gaat hartstikke goed.
Knap hoor, 7 kg in 10 weken. Hoe doe jij het? Door je eetpatroon te veranderen of echt met een dieet? Ik door verandering van m'n eetpatroon. Dan gaat het straks wel langzamer, maar dan blijft het er wel beter af is mijn ervaring. Ik kan straks gewoon op deze manier blijven eten en dan kan ik toch (met mate) snoepen of iets lekkers eten.

Leepat, we hopen inderdaad dat we allemaal snel naar de zwangerenkant kunnen verhuizen. Ik zal donderdag wel even laten weten wat de huisarts gezegd heeft. Ik ben namelijk wel benieuwd en vast van plan met een verwijzing naar de gyn naar buiten te komen (of fertiliteitsarts).

Groetjes, Esk

Oh, nou heb ik net niet goed gelezen Joke, sorry, ik kan niet helemaal opmaken uit je verhaal hierboven of je nou geen resultaat hebt in de zin van een positieve ovulatietest en/of temperatuursverschil of dat je bedoelt dat je dat allemaal wel hebt, maar nog niet zwanger.
Mocht je nou geen positieve ovutesten en temperatuursverschil hebben, dan zou ik zeker naar de huisarts gaan. Misschien kan hij helpen om e.e.a. weer op gang te helpen. Ik neem aan dat je huisarts het alleen maar goed vind als je zo je best doet om af te vallen. Ik kan er alleen maar bewondering voor hebben, het is hartstikke moeilijk om vol te houden (uit eigen ervaring). Daar mag best wat hulp tegenover staan.
Esk

hallo

Ik heb altijd een positieve reactie gehad van de ovulatie meting, ik heb dus een eisprong. Als ik mijn temp lijst terug kijk dan zie ik ook een veschil al is dat wel minimaal.   (0.3 gr) Temp ging eerst wat omlaag en daarna weer omhoog. Ik heb een vrij regelmatige cyclus. (zo'n 31/32 dagen) dat is nu de laatste maanden gelijk gebleven. Alleen mijnovergewicht is ietjes meer dan een paar kilo.
Ik ben nu met herbalife bezig, omdat het me bij een normale dieetiste niet meer lukte. Ik was 10 kg afgevallen en toen bleef ik stil staan... en ik wou meer. ben toen gestopt en ben toen weer veel bij  gekomen. (15kg) nu zit ik weer onder het gewicht als toen in vorig jaar begon. Dus hopen maar dat het nu beter gaat.

groetjes joke  

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Nathalie, 30 jaar, en meer dan een jaar bezig om zwanger te worden. Tot nu toe dus zonder resultaat....

Ik ben vanmiddag bij mijn huisarts geweest, en ik heb een verwijsbrief voor de gynaecoloog gekregen. Eerst allemaal vragen beantwoord, of we wel regelmatig klussen etc, nou daar ligt het echt  niet aan . Of we roken, alchohol drinken etc.... Morgen ga ik bellen voor een afspraak.

Ik ben al trotse moeder van  twee meiden, van 9 en 6 jaar, uit mijn vorige huwelijk. Nu heb ik dus een nieuwe partner, zonder kinderen, en we willen zooo dolgraag een bezegeling op onze liefde met een kindje van ons samen.... Hij wil het ook zoooo graag... Elke maand die teleurstelling, tis niet niks.... Afgelopen zondag weer ongi geworden, gejankt, noem maar op. Kortom: ik leef met jullie mee......

Liefs, Nathalie

Hoi

Ik ben ook een jaar bezig, en we gaan woensdag naar het ziekenhuis voor het eerst, we zijn gelijk door verwezen door onze huisarts! Dus volgens mij is nu eerst een soort kennismakkinggesprek in het ziekenhuis waarin ze uit leggen wat ze gaan doen!

Liefs Marie

Terug
Bovenaan