bijna bavallen en druk maken

Ik vind ook inderdaad dat je met je vriend moet praten. Oke, je bent ongepland zwanger, maar dat is niet alleen jouw schuld, hij was er ook bij.
Als hij niet van plan is om jou meer te steunen, met je te praten, probeert je angsten weg te nemen is het redelijk om te zeggen dat je moeder het wel doet en dat zij er dan maar bij is.

Je schrijft ook dat je bewust geen cursussen hebt gedaan en dergelijke, persoonlijk vind ik dat dan niet zo slim, want nu weet je gewoon niet wat er komen gaat en "verrast" de bevalling je misschien. Misschien kun je de vk vragen om uit te leggen hoe je moet puffen zodat je de weeën makkelijk kan opvangen.

Succes en het gaat vast goed!

Ook al ben je ongepland zwanger je moet wel mensen in je omgeving hebben die je steunen, zeker als je gaat bevallen.
Jij moet het werk doen en jij moet beslissen wie er naast je zit bij de bevalling.
Ik zou je vriend toch wel duidelijk maken dat je voldoende steun van hem verwacht omdat je er anders toch voor kiest om iemand anders in je buurt te hebben, dat je door hem dan geen keuze hebt.

Ik ben nu voor de tweede keer zwanger ik heb er bij de eerste niet lang over gedaan en het was vrij heftig.
Jou bevalling is met geen andere te vergelijken en jij voelt op dat moment wat er allemaal gebeurd.
Voor de een valt het reuze mee en voor de ander had het anders gemogen, vertrouw op de verloskundige die je zal begeleiden.
Vertrouw je het net kun je altijd nog kiezen voor het ziekenhuis....heel veel succes en kies voor jezelf, dat heb ik wel geleerd bij de eerste bevalling.
Groetjes Elly

Wat ikzelf een geruststellende gedachten vind, is het volgende:

Op het moment dat je het écht niet meer ziet zitten en zegt écht niet meer te kunnen.........mag je al persen !!!!!!!!!!!!

En natuurlijk is er pijnbestrijding!!!!!!!!!!!

Ga je het thuis proberen of ga je liever naar het ziekenhuis?

Terug
Bovenaan