Bijna bevallen en angst voor Corona

Het is toch niet vreemd om in je kraamweek niemand behalve eventueel opa’s en oma’s op bezoek te krijgen. Wij hebben het de eerste week ook heel rustig aan gedaan (ook omdat onze dame een lichte hersenschudding aan de bevalling had overgehouden, ze heeft klem gezeten omdat ze te vroeg was gedraaid) en na die week hebben we zelf bij onze beste vrienden aangegeven dat we het leuk zouden vinden als ze langs kwamen. De rest kwam in de weken daarna vanzelf wel aan de beurt.
 
Ik begrijp je heel goed. Ik ben in maart bevallen. Toen waren de besmetting cijfers ook hoog. Mijn wereldje werd zeker in mijn verlof heel klein maar alles om niet besmet te raken voor de bevalling. Volg je gevoel, blije mama blije baby. Ook al zit de baby nog in je buik.

Ik mocht tijdens mijn kraamweek als ze er was geen visite ontvangen. Regels vanuit het kraambureau. Eigenlijk ook in de avonden niet maar onze ouders wel laten komen. Voor de rest niemand en vond het heerlijk! Lekker met je eigen gezin en als mensen langs wilde komen gaf ik gelijk aan dat dit niet mocht ivm kraamzorg die er was. Mensen gingen ook geen ‘discussie’ aan. Ze accepteerden het gewoon.

Succes nog even met de laatste loodjes en nogmaals doe waar jij je goed bij voelt.
 
Ik heb in oktober corona gehad. Toen 26 weken zwanger en een dochter van 1. Ik was niet ziek, dochter iets snotterig en de baby is nu 5 maanden en heeft er niks van meegekregen.
We hebben de eerste weken ook niemand bij dr baby gehad. Zodra hij naar de opvang ging, mocht iedereen hem van mij wel vasthouden..
 
Ik begrijp je angst helemaal! 
Hier is die nachtmerrie eergisteren werkelijkheid geworden helaas.
Ik ben morgen 36 weken zwanger en ben eergisteren positief getest op corona.
Waar ik al die tijd al bang voor was, is nu werkelijkheid. 
Gelukkig heb ik milde klachten en ik hoop dat dat ook zo blijft.
Maar het is wel spannend, ik hoop zo erg dat de baby blijft zitten tot dat ik geen corona meer heb. Dus in ieder geval tot aankomende donderdag 22 juli daarna ben ik volgens de ggd niet meer besmettelijk en mag ik uit quarantaine als ik klachtenvrij ben.
Het is gewoon zo onzeker stel ik zou nu bevallen. Dan moeten we naar het ziekenhuis hoe gaat dat allemaal? Ik moet dan oppas hebben voor mijn zoontje van 2 die ook positief is getest dat kan toch ook niet die besmet dan weer andere mensen. Etc etc.
 
 
LisaB wat super super super vervelend.

Die angsten heb ik dus ook. Wat doe ik dan met mijn zoontje etc..
Ik hoop dat je er snel bovenop bent!

?
 
Bobbie, Ja heel onzeker allemaal.
Ik neem aan dat alles dan ook wel weer goed komt uiteindelijk, maar toch beval je liever niet terwijl je nog corona hebt. Baby is nu ook veiliger in mijn buik dan erbuiten.
Zet mij wel ook aan het denken voor straks met kraamvisite. Aangezien het zo rond gaat hier nu die corona heb ik liever niet dat hij straks in jan en allemans handen beland. Daar moeten ze dan maar respect voor hebben denk ik dan.
Hopelijk zijn we er snel vanaf en kan ik 'normaal' ons kindje op de wereld zetten!
 
Ik begrijp je gevoel ook heel goed. Ik ben nu 25 weken ver en mijn man hebben er ook al wel gesprekken over gevoerd. We sluiten ons niet per se op maar we zien momenteel ook enkel familie en als we toch met vrienden afspreken doen we dat altijd buiten met voldoende afstand enzovoort om zo weinig mogelijk risico te lopen. Ook voor de kraamtijd is het voor ons heel duidelijk dat niet iedereen zomaar de baby zal mogen pakken. Ik ben wel al gevaccineerd en de baby zal dus ook mijn antistoffen meekrijgen, maar je kan toch nog altijd milde symptomen hebben en besmet geraken. Je wil toch ook geen onnodige risico's nemen. Heel jammer dat je omgeving je zo onzeker doet voelen over je eigen gevoel in plaats van je te steunen en begrip op te brengen.
 
Terug
Bovenaan