Bijna een jaar bezig en nu? Arts benaderen?

Hoi hoi,

ik heb ook een brandende vraag over dit onderwerp. Ik weet niet zo goed meer wat ik moet/kan doen. Ik ben bijna een jaar geleden gestopt met de pil vanwege een kinderwens van mij en mijn vriend. Na 66 dagen werd ik eindelijk ongesteld. De cyclussen die volgde werden steeds korter. Uiteindelijk zat ik op Eem cyclus van rond de 40 dagen. Niet regelmatig en best lang voor een cyclus maar ik werd steeds ongesteld en steeds sneller. Ik had zicht op een normale cyclus na het ontpillen, althans dat dacht ik. 

Vandaag de dag zit ik ineens op een cyclus van 89 dagen. Ik ben twee weken terug naar de huisarts geweest met mijn verhaal. Dit is wat de huisarts mij vertelde: je bent meerdere keren ongesteld geweest en je bent nog jong er is dus nog geen enkele reden om je door te sturen. Want door de menstruaties zal je niet onvruchtbaar zijn, kom over een jaar maar terug als je nog steeds niet zwanger bent. 

Ik heb wel getest en deze is negatief en omdat mijn menstruatie nog steeds uit blijft weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Door wat de huisarts zei durf ik niet zo goed er weer heen te gaan. We hadden geen haast maar als het de eerste maand zou gebeuren was het meer dan welkom maar nu begin ik wel te denken dat er mogelijk meer zou kunnen zijn waardoor het wel veel langer gaat duren dan gehoopt. 

Ik hoop dat iemand raad weet. 

Groetjes

S. 

Terug
Bovenaan